Европейската комисия планира да започне митническа регистрация на вноса на китайски електрически превозни средства, което означава, че те ще бъдат облагани с мита, ако течащото в момента разследване на ЕС установи, че те получават несправедливи субсидии за постигане на по-ниска цена.
Самото разследване трябва да завърши през ноември тази година, но ЕС обмисля да въведе временните мита още през юли. В документ, публикуван във вторник, Комисията обяви, че вече разполага с достатъчно доказателства, които показват, че китайските електромобили са били субсидирани от държавните власти, както и че техният внос се е увеличил с 14% на годишна база, откакто разследването официално стартира през октомври.
Митническата регистрация ще започне в деня след публикуването на плана в официалния вестник на ЕС, което вероятно ще стане през следващите дни. На свой ред, китайската търговска камара към ЕС заяви, че е разочарована от този ход и че скокът на вноса отразява нарастващото европейско търсене на електрически превозни средства. Факт е, че много производители от Китай, включително BYD и MG, която е част от концерна SAIC, се насочват към Европа, предлагайки електромобили на конкурентни цени. По този начин те натиск върху производителите на масовия пазар като Stellantis и Volkswagen Group.
BYD, която изпревари Tesla като най-големият производител на електромобили в света миналата година, обяви през декември, че ще построи завод за автомобили в Унгария, за да увеличи продажбите в Европа. Други китайски компании също обмислят изграждането на производствени мощности на Стария континент или използването на съществуващи вече предприятия.