fallback

ЕС въвежда мита за китайски електромобили със задна дата

Мярката влиза в сила през юли, целта е да се защитят европейските производители

Европейската комисия планира да започне митническа регистрация на вноса на китайски електрически превозни средства, което означава, че те ще бъдат облагани с мита, ако течащото в момента разследване на ЕС установи, че те получават несправедливи субсидии за постигане на по-ниска цена.

Самото разследване трябва да завърши през ноември тази година, но ЕС обмисля да въведе временните мита още през юли. В документ, публикуван във вторник, Комисията обяви, че вече разполага с достатъчно доказателства, които показват, че китайските електромобили са били субсидирани от държавните власти, както и че техният внос се е увеличил с 14% на годишна база, откакто разследването официално стартира през октомври.

Митническата регистрация ще започне в деня след публикуването на плана в официалния вестник на ЕС, което вероятно ще стане през следващите дни. На свой ред, китайската търговска камара към ЕС заяви, че е разочарована от този ход и че скокът на вноса отразява нарастващото европейско търсене на електрически превозни средства. Факт е, че много производители от Китай, включително BYD и MG, която е част от концерна SAIC, се насочват към Европа, предлагайки електромобили на конкурентни цени. По този начин те натиск върху производителите на масовия пазар като Stellantis и Volkswagen Group.

BYD, която изпревари Tesla като най-големият производител на електромобили в света миналата година, обяви през декември, че ще построи завод за автомобили в Унгария, за да увеличи продажбите в Европа. Други китайски компании също обмислят изграждането на производствени мощности на Стария континент или използването на съществуващи вече предприятия.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Комунизъм!
  • #13
    VAYK ( преди 8 месеца )
    Умните от ЕК нека сложат мита и на батериите от Чайна :))))))) И за тях има държавна подкрепа! А иначе субсидията за ел. автомобил в ЕУ не е държавна подкрепа ахаххахахаха
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    умирам си да купувам недоносчетата (да не ползвам по-силни думи) на ваг и стелантис...
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    от дървените немски каски толкова да отидеш в китай и да правиш бизнес е като да си вегетарианец сред канибали беше въпрос на време жълтурите да те охранят и да те изядат за вечеря
  • #10
    До 9 ( преди 8 месеца )
    Пежо или Рено струващо 80К едва ли в китайски еквивалент струва 40К ама ти продължавай пропагандата и сега да не започнеш да ми сравняваш с цени в Китай където не само китайските марки са с други цени
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не искат да караме евтини коли. Искат да караме Пежа и Рена по 80-90 000 лв, вместо китайци по 40-50 000 лв.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Интересни са данните от разследването. Публична тайна е, че някои китайски производители получават открити или скрити помощи, но все пак не са всички. Едни мита биха се отразили и на невинните. Всичко, обаче, ще зависи от данните. Възможно е някои производители да позлват помощи несъзнателно, ако например купуват батерии от производител, който ползва помощи.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Имам чувството, че е руски или китайски сайт с такива *** умни коментари
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Много гнусна китайофилия и малоумно храчене по ЕС докато същото с митата го прави и самия Китай и повечето свят обаче ако друг го направи ще ръкопляскат същите първосигнални
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    С този си ход ЕС показва колко са некомпетентни и недалновидни. Няма какво повече да се каже, освен колкото по скоро се измете тази плява от Брюксел толкова по-добре. Не дойдат ли обаче по компетентни - ЕС е финиширал както икономически, така и политчески. Едно ново начало за Европа беше 9.05.1945. Да видим дали 9.06.2024 ще го повтори (говоря откъм режим)
fallback
Последни