Докато се подготвя новият сезон на Европейската програма за оценка на новите автомобили (EuroNCAP), организацията обобщи някои по-любопитни факти от миналогодишните тестове. Междувременно EuroNCAP работи усилено по изцяло новата си методика, която ще започне да се въвежда в краш тестовете още от догодина. Главната причина за идването й е, както обясняват експертите, драстичното повишаване на средното тегло на автомобилите, продиктувано най-вече от електрификацията.
15 любопитни факта от най-новите тестове на EuroNCAP (ГАЛЕРИЯ):
Няма вече ниски оценки
Макар изискванията на EuroNCAP да стават все по-строги и сложни с всяка следваща година, вече няма модели, които да получават ниски оценки. През 2023 всички тествани коли получиха поне четири звезди, а над 80% от тях получиха максималните пет звезди.
Разбира се, немалко критици отбелязват, че все по-високите стандарти на тестовете изискват повече допълнително оборудване, и правят новите коли по-скъпи. Съответно все повече хора не могат да си ги позволят и карат стари автомобили, така че крайният резултат от усилието може да се окаже по-ниска, вместо по-висока безопасност на пътя.
Макар изискванията на EuroNCAP да стават все по-строги и сложни с всяка следваща година, вече няма модели, които да получават ниски оценки. През 2023 всички тествани коли получиха поне четири звезди, а над 80% от тях получиха максималните пет звезди.
Разбира се, немалко критици отбелязват, че все по-високите стандарти на тестовете изискват повече допълнително оборудване, и правят новите коли по-скъпи. Съответно все повече хора не могат да си ги позволят и карат стари автомобили, така че крайният резултат от усилието може да се окаже по-ниска, вместо по-висока безопасност на пътя.