fallback

Шефът на Skoda: „Ще подължаваме да правим коли с ДВГ“

За нас желанията на клиентите са по-важни от всичко, категоричен е топ-мениджърът

Всеки, който поставя климатичните цели пред желанията на клиентите, е добре приет в политиката, но има проблеми с продажбите. След BMW и Mercedes, сега от Skoda дават да се разбере категорично, че марката ще продължи да предлага бензинови, дизелови и хибридни задвижвания успоредно с новите електрически модели.

Забраната, наложена от ЕС върху всички двигатели с вътрешно горене - включително всички хибридни задвижвания, ще доведе до задължителни електрически превозни средства от 2035 г. А някои производители искат да се отърват от купувачите на коли с двигатели с вътрешно горене много по-рано. Един от тях е Opel, който цели да направи това най-късно до 2028 година.

Но все повече и повече производители дават да се разбере, че поне до забраната през 2035 г. те ще продължат да обслужват желанията на клиентите, които явно не желаят да преминат към изцяло електрически автомобили. Съдейки по новите регистрации на автомобили, в момента това са почти 90 процента от купувачите на автомобили.

Шефът на Skoda - Клаус Целмер, обяви в интервю за “Auto Motor & Sport”, че марката ще предлага модели с дизелови и бензинови двигатели до забраната на ЕС за двигатели с вътрешно горене през 2035 г.

„Дотогава ние ще предлагаме на нашите клиенти това, което поискат: от дизелови и бензинови двигатели до меки хибриди и plug-in хибриди, както и електрически превозни средства с батерии. За нас желанията на нашите клиенти са най-важни“, подчертава Целмер.

Топ-мениджърът продължава: „Има профили на използване, при които електрическото превозно средство има 100 процента смисъл, но за други профили plug-in хибридът е изключително привлекателен. Това е правилната технология, на която разчитаме.”

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 8 месеца )
    20, не знам за какви скъпи коли с ДВГ говориш. По целия свят освен ЕС е пълно с нови коли с ДВГ по под 10 000 долара. Аз имам Киа Рио 2021, тук последно струваше 30 000 лв, в Индия абсолютно същата е 7000 долара. В Австралия беше 15 000 австралийски долара (17 000 лв). Туй че при нас вече няма коли с ДВГ под 40 000 лв нищо не значи. Ама ние сме богати.
  • #24
    До 19 ( преди 8 месеца )
    Какво ще кажеш за излишъка на енергия в Европа още февруари месец и ниските цени на енергията още през зимата? Повече ли ти харесваше алтернативата от 2022 година с цени на енергията от 1 лв за киловатчас? 2022 беше преди две години и виж какво е постигнато само за две години заради зелените политики.
  • #23
    анонимен ( преди 8 месеца )
    19, така е, прав си, но няма нито една що-годе нормална политическа формация, дето да смее да заяви някакви антизелени намерения. И то не говорим за наистина антизелени, а за простотиите за въглеродния диоксид. Сега явно се поуплашиха, защото природния газ пак стана чист източник на енергия, но с колите с ДВГ мисля, че няма да има компромис, защото продажбите на електрички може да спадат, но печалбите растат. Може да се разберат с китайците да не влизат в ЕС, щото с мита няма да ги спрат.
  • #22
    до 18 ( преди 8 месеца )
    Евтин е да го караш, не и да го купиш. Ако за теб 50+к лв за В сегмент с има няма 300км (под 200 на дълго) и 85-90к за приложима за основна кола е евтино...
  • #21
    До 17 ( преди 8 месеца )
    Ако влезем в нашата реалност, тези страни за които говориш че ще продължат да карат ДВГ, на практика не са никакъв фактор за автомобилните производители защото там се карат предимно автомобили втора употреба. България дори не сме от третия свят, но също не сме фактор за автомобилните производители. Пазарът за който говориш представлява под 10% от пазара на големите автомобилни производители и въобще не разчитат на него.
  • #20
    До 17 ( преди 8 месеца )
    Каква ли ще е причината бедните страни да предпочитат да купуват скъпи НОВИ автомобили с ДВГ, който се движат със скъпо вносно гориво, вместо да си купят електрически автомобил на по-ниска цена, за да го зареждат с ток който са си произвели на национално ниво, независимо дали си го произвеждат сами върху покрива на колибата или го купуват от съседите. Това ако влезем в хипотезата на toyota, че един милиард човекът по земята ще си купят водороден автомобил защото нямат ток да зареждат електромоби
  • #19
    анонимен ( преди 8 месеца )
    17... те па зелените не са фашизоиди и са едно цвете за мирисане? За 5г с глупостите си безобразно *** нещата. В главите са им само забрани и ограничния (с цената на всичко). КАто ги питаш добре, а каква алтернатива предлагате - само дигат рамене и почват да дрънкат заучената си мантра. Лицемери..
  • #18
    До 16 ( преди 8 месеца )
    "Не казвам че са лоши, проблемът е че не си постигат целите - колите не са станали съществено по-екологични, само осезаемо по-скъпи." Тоест повтаряш тезата ми, че каквито и закони да пишат законотворците, е невъзможно да променят физичните закони. При горене винаги ще се отделят вредни вещества, каквото и да се опитват да лъжат производителите, кога успешно кога не успешно. Също, че най-евтиният начин за чист транспорт са електромобилите. Колкото по-бързо, толкова по-евтино като фотоволтиците
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Те всички ще продължат да правят коли с ДВГ и да ги продават по света без ЕС. Въпросът е какво ще стане на европейските избори. ЕС сега е в доста неизгодна позиция заради бана на никела от Индонезия, преосмислянето на търговските отношения с Индия заради митата на алуминия и т.н. Ако европарламентът се напълни с антизелени, което ще е кофти не защото ще са антизелени, а защото антизелените са радикални фашизоиди, може и да се преосмислят някои политики. Но каквото и да стане, все е кофти.
  • #16
    до 13 ( преди 8 месеца )
    Не казвам че са лоши, проблемът е че не си постигат целите - колите не са станали съществено по-екологични, само осезаемо по-скъпи. И ако още малко им вдигнат цените това ще е равностойно на забрана. И то не защото за същите пари взимаш електричка, а защото много хора няма да могат да си ги позволят - преди 5 години най-продаваната кола в Европа беше Поло, а сега Дачия. Дали Дачията е толкова по-добра от Поло-то? Едва ли, просто надхърля бюджета. А какво да кажем за ел кола за 80к дори за 60к
fallback
Последни