fallback

Oтказът на Apple шокира китайците и зарадва германците

Решението на технологичния гигант може да накара и други компании да закрият подобни проекти

Технологичният гигант Apple обяви вчера прекратяването на работата по собствен проект за електрически автомобили, започнала преди 10 години. Новината предизвика противоположни реакции по света, като определено шокира някои производители и зарадва други.

Китайският Xiaomi, например, прекара три години и похарчи милиарди долари в разработването на своя собствена електрическа кола. Важен мотивиращ фактор беше да засенчи конкурентите от Apple, които в продължение на 10 години не успяха да покажат повече или по-малко работещ прототип. Новината за закриването на проекта Apple Car шокира изпълнителния директор на Xiaomi - Лей Джун.

Той написа в социалната мрежа Weibo, че компанията му няма да се откаже от автомобилната посока, особено сега, когато електрическият седан SU7 е напълно готов за продажби. Объркването при шефа на Xiaomi обаче е напълно разбираемо - китайците инвестираха толкова много в създаването на електрическа кола, а изведнъж се оказа, че предлагането изпреварва търсенето. И големият конкурент се отказа от този проект, за да се съсредоточи върху уникални разработки в областта на изкуствения интелект.

В същото време германските производители не крият радостта си от случилото. Габриел Зайберт, ръководител на европейския отдел за автомобилен софтуер в KPIT, коментира пред репортери на Handelsblatt, че закриването на проекта Apple Car е разсеяло опасенията, че технологичните гиганти могат да превърнат най-големите европейски производители на автомобили като Volkswagen, BMW и Mercedes в обикновени доставчици на резервни части.

Според германски експерти решението на Apple ще повлияе и на други технологични компании, които вероятно ще се откажат от амбициозните проекти за създаването на свои собствени автомобили.

fallback
  • #12
    До 11 ( преди 8 месеца )
    Тогава пък съвсем ще намалеят продажбите, защото ще намалеят и моделите. То ако продажби се увеличаваха с намаляване на моделите, първоначално нямаше да пускат повече модели. Клиентите вече търсят най-доброто за парите си, без да робуват на марки. Оказа се, нищо не е такова каквото ни го представят маркетолозите. Youtube-ърите вече правят много по-смислен контент от професионалните медии като тази, в която основната и реалната информация по темата се научава от коментарите.
  • #11
    До 10 ( преди 8 месеца )
    Или просто ще консолидират моделите, защото електричките като цяло и без това са като смартфоните - еднакви на като функционалност, но с различна големина на батерията и цени.
  • #10
    До 7 ( преди 8 месеца )
    Сега разбираш ли защо стогодишните си преразглеждат плановете за електрификация и говорят за срив на продажбите? Дали бизнес модела на Тесла или бизнес модела на 100 годишните е по-устойчив във времето? Ще издържат ли на ценовата война в дългосрочен план, след като още днес продават в десетките си модели на загуба, преди Тесла да е смъкнала цените с още 5000 евро на автомобил заради икономии от мащаба и срив на цените на батериите, което ще им срине и продажбите на ДВГ от което печелят?
  • #9
    До 7 ( преди 8 месеца )
    Даже не съм намекнал, защото знам, че от намеци не разбирате. Казал съм го в прав текст. "Въпросът е че е производство е по-лесно, по рентабилно. Е КОЙ БИ СЕ ОТКАЗАЛ от произвеждан модел за който няма търсене?" Хайде сега да ми кажеш какви са фактите като отговор на този въпрос? В моята реалност, volkswagen миналата година на няколко пъти СПРЯ производството на ДОСТА МОДЕЛИ и заводи заради СЛАБО търсене, А сега говори за СРИВ на продажбите. Какви са ФАКТИТЕ за продажбите на Тесла?
  • #8
    Гост ( преди 8 месеца )
    Твърде вероятно е пазара на автомобили да се трансформира радикално и на него действително да останат до пет производителя, както предрича шефа на Стелантис Карлос Таварес, респективно да е подобен като този на смартфоните. Тесла и BYD вероятно ще поемат ролята на Apple и Самсунг, а за останалите ще останат трохите от трапезата. Натам върви тоя сектор
  • #7
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Чакай сега, първо отвори дума за "освобождаване на пазарен дял" и "подаряване на клиенти", пък сега изведнъж заби към гъвкавост, ефективност и подобни. Ама били неефективни, ама били немощни, ама не си заслужавали парите. Факт ли е, че групата ФВ продава най-много електрически автомобили в Германия? Факт е. Харесва ли ни този факт? Няма значение. Мненията са като задните части - всеки си има поне по едно.
  • #6
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Също така, продължават да те лъжат с проценти. От години се опитвам да ви обясня, че пазарният дял на Тесла ще пада постоянно и дори да продава 20 милиона през 2030 година, ще има вероятно два пъти по-нисък пазарен дял от примерно 2020 година, когато е продала 40 пъти по-малко автомобили. Разберете най-накрая, че проценти и мегавати/бройки не е едно и също. Разберете че ако нещо има тенденция за двуцифрен процент ръст, а друго двуцифрен процент спад, е въпрос на време да си разменят местата
  • #5
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Въобще не можа да хванеш идеята. Не е въпроса кой има повече продажби. Въпросът е че е производство е по-лесно, по рентабилно е кой би се отказал от произвеждан модел за който няма търсене? 20 различни модела, въпреки че на практика са еднакви под опаковката, имат същите двигатели и батерии, всъщност се произвеждат на 20 различни поточни линии, плащат 20 различни реклами, поддържат 20 различни сервизни центрове с 20 различни резервни части за опаковката. Накрая общо продали 20% повече от Тесла
  • #4
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Ама Мите, сумата от бройките на десетките модели с различни емблеми е по-голяма от сумата на 2-та модела на Тесла. Това в Германия, за другите пазари изобщо не ми се занимава да проверявам. В такъв случай, кой има повече клиенти на електрически автомобили в Германия конкретно?
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Пътят към запазване на дългосрочния план за 50% ръст на продажбите на Тесла се разчиства. Единствено остава BYD, които вече са на бронята на Тесла и са подали левия мигач за изпреварване с още по-голям годишен ръст на продажбите. Да видим дали ще успеят да запазят инерцията, защото досега разрастването беше само на китайския пазар. Ниша която вече е почти за пълнена, защото постигнаха невъзможното според японците - 30% пазарен дял на електрическите автомобили, със забавящ се със забавящ се ръст.
fallback
Последни