fallback

Oтказът на Apple шокира китайците и зарадва германците

Решението на технологичния гигант може да накара и други компании да закрият подобни проекти

Технологичният гигант Apple обяви вчера прекратяването на работата по собствен проект за електрически автомобили, започнала преди 10 години. Новината предизвика противоположни реакции по света, като определено шокира някои производители и зарадва други.

Китайският Xiaomi, например, прекара три години и похарчи милиарди долари в разработването на своя собствена електрическа кола. Важен мотивиращ фактор беше да засенчи конкурентите от Apple, които в продължение на 10 години не успяха да покажат повече или по-малко работещ прототип. Новината за закриването на проекта Apple Car шокира изпълнителния директор на Xiaomi - Лей Джун.

Той написа в социалната мрежа Weibo, че компанията му няма да се откаже от автомобилната посока, особено сега, когато електрическият седан SU7 е напълно готов за продажби. Объркването при шефа на Xiaomi обаче е напълно разбираемо - китайците инвестираха толкова много в създаването на електрическа кола, а изведнъж се оказа, че предлагането изпреварва търсенето. И големият конкурент се отказа от този проект, за да се съсредоточи върху уникални разработки в областта на изкуствения интелект.

В същото време германските производители не крият радостта си от случилото. Габриел Зайберт, ръководител на европейския отдел за автомобилен софтуер в KPIT, коментира пред репортери на Handelsblatt, че закриването на проекта Apple Car е разсеяло опасенията, че технологичните гиганти могат да превърнат най-големите европейски производители на автомобили като Volkswagen, BMW и Mercedes в обикновени доставчици на резервни части.

Според германски експерти решението на Apple ще повлияе и на други технологични компании, които вероятно ще се откажат от амбициозните проекти за създаването на свои собствени автомобили.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ето че се сбъдват с най-лошите кошмари на антиелектриците. Един по един най-големите конкypенти на Тесла се отказват и освобождават пазарен дял. По малките конглокенти като автомобилните производители, също забавят производството на електромобили и буквално си подаряват клиентите на Тесла. Излиза, че съм бил прав, че не е важно колко десетки модела предлагаш, като лепиш различни емблеми на един и същ автомобил. Няма да постигнеш големи продажби, ако автомобилът не си струва парите.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Apple спряха проекта щото осъзнаха че няма как да печелят по 40% от кола, както го правят от iPhone-и (незадълго ;))). Това не означава че останалите с по-скромни очаквания за печалба няма да успеят ...
fallback
Последни