fallback

Защо изключването от скорост на светофар съсипва автоматика

Преминаването на неутрална предавка в тези условия скъсява живота на трансмисията

Някои шофьори имат навика да превключват автоматичната скоростна кутия на неутрална предавка, като те могат да бъдат разпознати по мигащите светлини за заден ход след спиране на автомобила. Това се случва, защото когато се превключи от режим D на който и да е друг режим, селекторът преминава през режима за заден ход R. Подобно действие може да има неприятни последици за скоростната кутия, категорични са експерти.

Повечето шофьори са запазили навика да превключват в неутрално положение при спиране от управление на автомобил с механични скорости. Там това се дължеше на техническа необходимост. При автоматика не е така, но много хора вярват, че за да се удължи живота на такава скоростна кутия, тя трябва да се превключва в положение N или P дори при спиране на светофар.

Подобен съвет се среща в много интернет-форуми, като е съпроводен от различни обосновки. Една от версиите сочи, че преместването на селектора в неутрално положение удължава живота на акумулатора. Твърди се, че след изключване на режим D няма нужда да се държи педала на спирачката. Съответно през този период от време стоповете не светят и в батерията се запазват ценни амперчасове.

Между другото, сред тези, които карат коли с ръчни скорости, все още има и такива, които обичат да държат натиснат педала на съединителя, докато спират на светофара. Това е грешка, която обикновено води до бързо износване на съединителя и необходимост от смяна на освобождаващия лагер. Подобна аналогия често се прави от тези, които защитават автоматика от постоянна работа под натоварване.

Какво се случва, ако постоянно превключвате автоматичната трансмисия на режим N?

Честото превключване на неутрална позиция води до постоянно включване и изключване на пакетите на съединителя и в резултат на това до ускореното им износване. Поради това в работната течност влизат повече продукти от износване, които по-бързо запушват филтъра. Това означава, че подобен навик вероятно ще доведе до необходимостта от по-честа смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия - веднъж на всеки 40 000-50 000 км.

Безсмислените манипулации на автоматичната скоростна кутия може да имат отрицателно въздействие върху двигателя. Факт е, че на празен ход, когато машината е в режим D, двигателят ще поддържа 900 оборота в минута. А в неутрален режим - около 700 оборота. И тази разлика при потегляне ще принуди двигателя да работи с повишено натоварване. Същото важи и за роботизираните кутии.

Кога трябва да превключите автоматичната трансмисия на режими N и P?

Единственият момент, когато изключването на режим D (движение) би било рационално, е при спиране пред жп прелез със спусната бариера. Тоест, когато стоенето на място може да продължи 10 минути или повече. Това ще позволи на десния ви крак да се отпусне. Само имайте предвид, че ако превключите автоматичната трансмисия на позиция N, трябва да задържите педала на спирачката или да дръпнете ръчната спирачка. Това се прави, за да се предотврати спонтанно връщане на автомобила назад. И ако селектора на автоматичната скоростна кутия се премести в позиция P, тогава колата няма да мръдне никъде.

Режим N е предназначен за теглене на автомобил с изключен двигател.. Във всяка друга ситуация няма нужда да превключвате автоматичната скоростна кутия на неутрална предавка. Ако такава трансмисия е в добро състояние и не прегрява, тогава при кратки спирания, до 2-3 минути, е по-добре да остане в режим D.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не знам ... ама помня как, всичките араби в Дания, дето караха таксиа изключваха и двигателя, ако светофара беше над 15 секунди и тея коли навъртат по 200 000 км, преди да ги сменят нови... Така че, едва ли еголям проблем, за свястна кола.
  • #10
    Премигващия ( преди 8 месеца )
    Прочетох я, защото знаех, че ще се смея!!!Може би трябва да наемете някой монтьор да ви редактира статиите!
  • #9
    Аз ( преди 8 месеца )
    По-голяма простотия не бях чел, дори не я довърших. Моля изтрийте статията
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    По-*** статия скоро не бях чел... Какви премигващи задни светлини при превключване от D на N??? Някой яко се е напушил...
  • #7
    Георги ( преди 8 месеца )
    Да,грешно обяснение,не съм виждал R между D и N
  • #6
    Ттт ( преди 8 месеца )
    Тук всичко е обяснено https://youtu.be/DmWQF8n_DTM?si=dc6CAKKiKw4kOCmW
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    3-ти , точно това ми направи впечетление и на мен , че и на двете снимки не се минава през задна , за да стигнеш до неутрална:))
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тази статия важи за автомобили минимум отпреди 15г. Вече има AutoHold и вариантите му, както и старт-стоп. Превключване до Р не е необходимо. N го изключвам, защото е за теглене...
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "те могат да бъдат разпознати по мигащите светлини за заден ход след спиране на автомобила. Това се случва, защото когато се превключи от режим D на който и да е друг режим, селекторът преминава през режима за заден ход R"И на всичките снимки под този цитат лостовете никога не се преминават през задна от директна към неутрална.
  • #2
    Гост ( преди 8 месеца )
    При някои автомобили съществува опцията hold - натискаш два пъти спирачката, автомобила стои на D, но можеш спокойно да свалиш десния си крак, защото колата остава спряла. Светва зелено на светофара, натискаш *** на газта и колата тръгва.
fallback
Последни