fallback

Защо изключването от скорост на светофар съсипва автоматика

Преминаването на неутрална предавка в тези условия скъсява живота на трансмисията

Някои шофьори имат навика да превключват автоматичната скоростна кутия на неутрална предавка, като те могат да бъдат разпознати по мигащите светлини за заден ход след спиране на автомобила. Това се случва, защото когато се превключи от режим D на който и да е друг режим, селекторът преминава през режима за заден ход R. Подобно действие може да има неприятни последици за скоростната кутия, категорични са експерти.

Повечето шофьори са запазили навика да превключват в неутрално положение при спиране от управление на автомобил с механични скорости. Там това се дължеше на техническа необходимост. При автоматика не е така, но много хора вярват, че за да се удължи живота на такава скоростна кутия, тя трябва да се превключва в положение N или P дори при спиране на светофар.

Подобен съвет се среща в много интернет-форуми, като е съпроводен от различни обосновки. Една от версиите сочи, че преместването на селектора в неутрално положение удължава живота на акумулатора. Твърди се, че след изключване на режим D няма нужда да се държи педала на спирачката. Съответно през този период от време стоповете не светят и в батерията се запазват ценни амперчасове.

Между другото, сред тези, които карат коли с ръчни скорости, все още има и такива, които обичат да държат натиснат педала на съединителя, докато спират на светофара. Това е грешка, която обикновено води до бързо износване на съединителя и необходимост от смяна на освобождаващия лагер. Подобна аналогия често се прави от тези, които защитават автоматика от постоянна работа под натоварване.

Какво се случва, ако постоянно превключвате автоматичната трансмисия на режим N?

Честото превключване на неутрална позиция води до постоянно включване и изключване на пакетите на съединителя и в резултат на това до ускореното им износване. Поради това в работната течност влизат повече продукти от износване, които по-бързо запушват филтъра. Това означава, че подобен навик вероятно ще доведе до необходимостта от по-честа смяна на маслото в автоматичната скоростна кутия - веднъж на всеки 40 000-50 000 км.

Безсмислените манипулации на автоматичната скоростна кутия може да имат отрицателно въздействие върху двигателя. Факт е, че на празен ход, когато машината е в режим D, двигателят ще поддържа 900 оборота в минута. А в неутрален режим - около 700 оборота. И тази разлика при потегляне ще принуди двигателя да работи с повишено натоварване. Същото важи и за роботизираните кутии.

Кога трябва да превключите автоматичната трансмисия на режими N и P?

Единственият момент, когато изключването на режим D (движение) би било рационално, е при спиране пред жп прелез със спусната бариера. Тоест, когато стоенето на място може да продължи 10 минути или повече. Това ще позволи на десния ви крак да се отпусне. Само имайте предвид, че ако превключите автоматичната трансмисия на позиция N, трябва да задържите педала на спирачката или да дръпнете ръчната спирачка. Това се прави, за да се предотврати спонтанно връщане на автомобила назад. И ако селектора на автоматичната скоростна кутия се премести в позиция P, тогава колата няма да мръдне никъде.

Режим N е предназначен за теглене на автомобил с изключен двигател.. Във всяка друга ситуация няма нужда да превключвате автоматичната скоростна кутия на неутрална предавка. Ако такава трансмисия е в добро състояние и не прегрява, тогава при кратки спирания, до 2-3 минути, е по-добре да остане в режим D.

fallback
  • #21
    Миро ( преди 8 месеца )
    От D как преминаваш през R за да стигнеш до N при положение, че N e между R и D. Това е задача за финната моторика на деца на 2-3 години. Автора трябва да се върне да си поиграе с малко играчки с илюстрации за бебета :)
  • #20
    Скептик ( преди 8 месеца )
    Авторът няма никаква представа от подредбата на стандартна автоматична скоростна кутия. Преминаване от D на N въобще не преминава през задна. През задна се преминава при превключване от и до паркинг.
  • #19
    XXX ( преди 8 месеца )
    НЕВЕРОЯТНА ГЛУПОСТ.ТО БИВА ГЛУПАВИ ПРЕПИСВАЧИ, НО ТОВА БИЕ ВСЯКА ГЛУПОСТ.
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    При спускане неможе ли на свободна?
  • #17
    expert ( преди 8 месеца )
    По-голяма глупост бе бях чел! Нищо вярно няма. Дали си на N или на D, оборотите не се променят, карам автоматик. Освен това при трансмисиите с двоен съединител силно препоръчват да се изключва от D при работа на празен ход, защото кутията е превключила на 1-ва и съединителя е натиснат. Така, че първо мислете, преди да вярвате на такива дилетантски статии.
  • #16
    В ( преди 8 месеца )
    Без да искам вместо да превключва на N превключих на задна преди да спра на светофар по инерция автоматика изръмжа изгасна двигателя, спрях ,запалих и отново си тръгна.и след това още поне 7-8 години я карах без проблем ,но повече не превключвах така.
  • #15
    Beriya ( преди 8 месеца )
    Ако следваме съветите в статията, следва да ликвидираме старт-стоп системите, щото явно те са най-големия враг на СК.ПП:Да вземе автора поне веднъж да разглоби и сглоби поне една СК, пък после да дава съвети.
  • #14
    Механика ( преди 8 месеца )
    Големи глупости в поредната обратното на остро статия. Няма да коментирам простотиите, но ще кажа да се знае, защото явно много не го знаят, че на повечето автоматици не е разрешено да бъдат теглени дори и на N. Погледнете в книжката на колата преди да го правите, защото после много ще ви заболи, като ви кажат, че трансмисията ви е за смяна. Някои могат да бъдат теглени, само при включена на контакт кола или запален двигател. Гледайте ги тези неща.
  • #13
    Иво ( преди 8 месеца )
    Абе захариев подлого невежа ще ми обясниш ли какво е "пакети на съединителя" и "работна течност"
  • #12
    иван ( преди 8 месеца )
    "селекторът преминава през режима за заден ход R"? Абе какви хора пишат в тоя сайт, поне не слагайте тия снимки...
fallback
Последни