IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Renault: Само спешно обединeние ще спаси Европа

Лука де Мео предлага на Volkswagen да използва новата платформа от Renault R5

ЖЕНЕВА, от нашия пратеник. Eвропейската автомобилна индустрия трябва спешно да обедини сили, за да може да се противопостави на китайците, обяви главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео на автомобилния салон в Женева. Единственият изход за европейските производители е да си партнират по начина, по който действа например Airbus, и това трябва да стане сега, защото след 4-5 години ще е вече много късно, смята де Мео.
   
    
Лука де Мео, Себастиян Льоб, Renault, Женева 2024
Лука де Мео връчи подарък за 50-ия рожден ден на легендарния рали пилот Себастиян Льоб. Льоб ще кара за тима на Dacia в Дакар догодина. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ
         
     
Италианският мениджър, който понастоящем е и начело на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), настоява, че единственото оръжение на европейците срещу китайското нашествие е да споделят разходи и така да намаляват разходите си. Де Мео сочи като пример за такова взаимодействие самолетостроителния гигант Airbus, който бе създаден като обединение на четири германски, две френски и една испанска корпорации. "Най-важна за нас срещу китайците е скоростта", смята шефът на Renault. "Живеем в несигурен свят. В миналото, с двигателя с вътрешно горене, можеше да се предвиди както се задава. Вече не е така. Ако ти трябват четири или пет години да реагираш на новите предизвикателства, ще е твърде късно".
   
   
Renault R5
Новото Renault R5. Стартовата версия ще започва под 25,000 евро, потвърди Де Мео. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ
  
    
В Женева Де Мео представи финалната версия на новото Renault R5 - възраждане на емблематичния модел от 70-те, но с електрическо задвижване. Симпатичният електромобил ще струва по-малко от 25,000 евро в стартовата си версия, увери италианецът. В момента в Европа единствено Dacia Spring се продава под тази цена, а Renault се готви да свали още повече летвата с бъдещото електрическо Renault Twingo, което е планирано със стартова цена дори под 20,000 евро.

Де Мео разкри, че вече е започнал разговори с Volkswagen за възможността и германците да използват новата достъпна електрическа платформа AmpR Small, на която е построено R5. Освен това французите обмислят да въведат литиево-железофосфатни батерии, чиято цена е по-ниска от тази на класическите литиево-йонни. Запазването на достъпността на автомобилите в електрическата ера ще е ключово за бъдещето на индустрията, смята Де Мео. За целта обаче европейските производители ще трябва да изградят цялата си производствена верига в Европа - включително и тази за батериите. "Целта е да си правим всичко в Европа, и то на конкурентни цени", добавя италианецът.
  
    
Лука де Мео, Renault, Женева 2024
   
    
Де Мео също предложи малко по-различен подход от страна на правителствата в Европа за насърчаване на електрическата мобилност. Това би могло да включва например намаляване на ДДС за малки електрически модели, вместо те да се субсидират директно, както е във Франция и на други основни пазари, а също и осигуряването на безплатно паркиране за тях в градовете - мярка, която отдавна вече е в сила в София.
  
    

0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 1 rate down comment
    За колко ( преди 2 месеца )
    Каква цена ще му търсиш? 20 000 лв?
  • #27
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Глупак с ( преди 2 месеца )
    фотоволтаик 30 квт в двора,плащат ми електроенергията по 2ст/квтч на свободния пазар за няколко часа.Изтече ли ми договора и го продавам.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 2 месеца )
    Не забравяй, че през зимата фотоволтаиците произвеждат четири пъти по-малко енергия на месец отколкото през лятото. Дори с 10 kW е вероятно да има недостиг за отопление и битова гореща вода през зимата, в определени периоди. А още сега имам инсталирани 3 kW, които осигуряват само 10-20% от енергията през зимата. Така че е малко по-сложно. Пък и като разбиеш инвестицията на месец за целия срок на ползване, излиза по 30 лв на месец. Колко пък да е загубата от пропуснати ползи?
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Да се чете ( преди 2 месеца )
    Вече и френската държава не може да спаси рено!
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 2 месеца )
    1000кВч на месец как точно смяташ да ги изразходиш на месец? 33кВч само в светлата част на деня? Лятото по 40-50? Олимпийски басейн ли ще топлиш, стадион ли ще охлаждаш? Каквото и да е, колкото харчи денем, толкова ще харчи и нощем, така че сметката с избиването на парите е по-сложна. От първа ръка го знам.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 2 месеца )
    Това е другата крайност. Какво значи подкрепям този и подкрепям другия. Аз подкрепям моите си лични интереси, като разбира се гледам и в дългосрочен план. Сегашните ми фотоволтаични панели са европейски, въпреки че струваха 10% повече от китайските. Никога до тогава не бях чувал такава марка, но ги взех от познат който ми по е реална гаранция каквото и да се случи. Тоест подкрепих както местният търговец който ми е клиент, така и европейската промишленост..Следващите може да се китайски, корейск
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Скоро не бях гледал цени, защото при тези ниски цени на нощна тарифа не си заслужаваше да инсталирам повече фотоволтаици. Вчера при новината че вдигат цената на нощната тарифа и я изравняват с дневната, хвърлих един бърз поглед и се изумих от ниски цени на фотоволтаиците. 10 киловата централа заедно с конструкцията и кабелите струва 8500 лв. Дори само 20 години да работи при 25 г. гаранция, ще произведе 240 000kWh . Себестойността излиза 3,5 ст/kWh. Само преноса е 7 ст. Най-ниският в Европа
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всеки да си прави сметката с покупката си дали подкрепя ЕС или не, лично аз не подкрепям политиката и затова купувам всичко от алиекспрес, предната ми кола е корейска, новата ще е японска и на изборите ще вадя червен картон като гласувам за партия която не подкрепя този съюз.
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 2 месеца )
    В България е отрицателна цена на тока няма. Никой не субсидира фотоволтаици от 2017 година насам, но за сметка на това са изсипани буквално милиарди за подкрепа на мариците и въпреки това си заминават като базова мощност. Ще останат като резервна и допускам че в близко бъдеще ще ги палят само зимно време. Абсолютно вярно е че и тях ги наритаха с въглеродни квоти, но и без да ги броим произвеждат много по-скъпа енергия от фотоволтаиците, чиито цени се сринаха по пазарен принцип и падат още.
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Абе, не е точно политиците наполовина да задават посоката, а си е направо изцяло. Не може едните да ги риташ през колената и да ги ограничаваш до безкрай, а другите да ги носиш на пухена възглавница, и накрая да кажеш, "Аз само подтиквам и подсказвам". Инвестициите във фотоволтаици избухнаха именно заради сигурното субсидирано изкупуване. Заради него се появи и любимият ти феномен в Германия с отрицателна цена на тока, т.е. някой е готов да сподели субсидията с клиента и пак му остава достатъчно