fallback

Шефът на Renault: Само спешно обединeние ще спаси Европа

Лука де Мео предлага на Volkswagen да използва новата платформа от Renault R5

ЖЕНЕВА, от нашия пратеник. Eвропейската автомобилна индустрия трябва спешно да обедини сили, за да може да се противопостави на китайците, обяви главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео на автомобилния салон в Женева. Единственият изход за европейските производители е да си партнират по начина, по който действа например Airbus, и това трябва да стане сега, защото след 4-5 години ще е вече много късно, смята де Мео.          Лука де Мео връчи подарък за 50-ия рожден ден на легендарния рали пилот Себастиян Льоб. Льоб ще кара за тима на Dacia в Дакар догодина. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ                 Италианският мениджър, който понастоящем е и начело на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), настоява, че единственото оръжение на европейците срещу китайското нашествие е да споделят разходи и така да намаляват разходите си. Де Мео сочи като пример за такова взаимодействие самолетостроителния гигант Airbus, който бе създаден като обединение на четири германски, две френски и една испанска корпорации. "Най-важна за нас срещу китайците е скоростта", смята шефът на Renault. "Живеем в несигурен свят. В миналото, с двигателя с вътрешно горене, можеше да се предвиди както се задава. Вече не е така. Ако ти трябват четири или пет години да реагираш на новите предизвикателства, ще е твърде късно".         Новото Renault R5. Стартовата версия ще започва под 25,000 евро, потвърди Де Мео. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ         В Женева Де Мео представи финалната версия на новото Renault R5 - възраждане на емблематичния модел от 70-те, но с електрическо задвижване. Симпатичният електромобил ще струва по-малко от 25,000 евро в стартовата си версия, увери италианецът. В момента в Европа единствено Dacia Spring се продава под тази цена, а Renault се готви да свали още повече летвата с бъдещото електрическо Renault Twingo, което е планирано със стартова цена дори под 20,000 евро.

Де Мео разкри, че вече е започнал разговори с Volkswagen за възможността и германците да използват новата достъпна електрическа платформа AmpR Small, на която е построено R5. Освен това французите обмислят да въведат литиево-железофосфатни батерии, чиято цена е по-ниска от тази на класическите литиево-йонни. Запазването на достъпността на автомобилите в електрическата ера ще е ключово за бъдещето на индустрията, смята Де Мео. За целта обаче европейските производители ще трябва да изградят цялата си производствена верига в Европа - включително и тази за батериите. "Целта е да си правим всичко в Европа, и то на конкурентни цени", добавя италианецът.                  Де Мео също предложи малко по-различен подход от страна на правителствата в Европа за насърчаване на електрическата мобилност. Това би могло да включва например намаляване на ДДС за малки електрически модели, вместо те да се субсидират директно, както е във Франция и на други основни пазари, а също и осигуряването на безплатно паркиране за тях в градовете - мярка, която отдавна вече е в сила в София.        

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Интересно, а защо шефа на Рено е пропуснал да отбележи, че Airbus е на държавни субсидии с парите на европейски данъкоплатци, след като смята този пример за уместен? Мачът върви към свършване, пичове
  • #17
    До 13 ( преди 9 месеца )
    Не си спомням какво беше мнението ти дали тази година ще бъдат продадени повече електромобили отколкото през 2023 година след като през 2023 година спряха субсидиите и продажбите се сринаха? Имаш ли мнение след този огромен срив дали продажбите като бройки ще са повече? Че по вашата анти математика нещо такова излизаше? 30% срив на продажбите и 2 милиона повече продадени бройки за годината. Защо ли не се спомням нито един твой отговор пък си спомням толкова пъти зададен въпроса? Няма топки!
  • #16
    До 16 ( преди 9 месеца )
    Наполовина си прав. Политиците дават засилката и оттам нататък всеки да се оправя. До преди 10 години плащахме 80 стотинки за киловатчас без ДДС токът от първите фотоволтаици и всички ревяхте, че ви ограбват. Преди пет години даваха субсидии за електромобили и пак ревяхте, Но цените бяха толкова скъпи, че и със субсидии не ги търсиха. Днес вече политиците се чудят как да ограничават изграждането на повече фотоволтаици и най-вече вносът на евтини електромобили, но не могат да спрат пазара.
  • #15
    Друг Гост ( преди 9 месеца )
    До 14 - то няма пазар - всичко се определя от политически решения.
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Спешно ми звучи като на пожар. Дали се подпали чергата на самодоволните стогодишни производители, които до скоро бяха монополисти на пазара и не вярваха, че е възможно някой да ги измести? Да лежиш на стари лаври никога не е добра стратегия. Това че са изостанали не е проблем. И китайците бяха много назад до преди две-три години но наваксаха включиха левия мигач и тръгнаха да изпреварват. Основният проблем е, че 100-годишните са прекалено бавни, за да дадат газ и да реагират адекватно.
  • #13
    Гост ( преди 9 месеца )
    Адреналинката - електричка пак греши.Няма пазар за електрокари,няма балами да ги купуват след отпадането на субсидиите.
  • #12
    До 6 ( преди 9 месеца )
    От поне пет години обяснявам, че е точно обратното. Щом аз видях и ви го натрапвам пета година, най-вероятно и политиците на високо ниво са прогнозирали на къде вървят нещата и по всякакъв начин, както с моркова така и с тоягата искаха да накарат автомобилните производители да вземат на сериозно производството на електромобили и да са средоточат всичките си усилия там, защото изостават от Тесла и китайците и от един момент нататък ще е вече късно да започват, защото няма да имат шансове.
  • #11
    До 6 ( преди 9 месеца )
    Какво направиха обаче автомобилните производители? В прав текст им казаха "Абе вие луди ли сте? Вие знаете ли колко печелим от производството на ДВГ но най-вече от след продажбеното обслужване? Не ни занимавайте с глупости като, ни предлагате по един-два милиарда на година субсидии за да изгубим по 10 милиарда печалби" и субсидиите ги взе Тесла, като използва евтината работна ръка и евтината енергия в столицата на Германия, за мръсното си производство върху вододайната зона на Берлин.
  • #10
    До 4 ( преди 9 месеца )
    И китайците са на тях пък им дават пари партията.Но поне Люсида е много по кола от чайниските сапунерки.Но да си китайочифутин в днешно време.
  • #9
    До 6 ( преди 9 месеца )
    От поне пет години обяснявам, че е точно обратното. Щом аз видях и ви го натрапвам пета година, най-вероятно и политиците на високо ниво са прогнозирали на къде вървят нещата и по всякакъв начин, както с моркова така и с тоягата искаха да накарат автомобилните производители да вземат на сериозно производството на електромобили и да са средоточат всичките си усилия там, защото изостават от Тесла и китайците и от един момент нататък ще е вече късно да започват, защото няма да имат шансове.
fallback
Последни