fallback

Шефът на Renault: Само спешно обединeние ще спаси Европа

Лука де Мео предлага на Volkswagen да използва новата платформа от Renault R5

ЖЕНЕВА, от нашия пратеник. Eвропейската автомобилна индустрия трябва спешно да обедини сили, за да може да се противопостави на китайците, обяви главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео на автомобилния салон в Женева. Единственият изход за европейските производители е да си партнират по начина, по който действа например Airbus, и това трябва да стане сега, защото след 4-5 години ще е вече много късно, смята де Мео.          Лука де Мео връчи подарък за 50-ия рожден ден на легендарния рали пилот Себастиян Льоб. Льоб ще кара за тима на Dacia в Дакар догодина. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ                 Италианският мениджър, който понастоящем е и начело на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), настоява, че единственото оръжение на европейците срещу китайското нашествие е да споделят разходи и така да намаляват разходите си. Де Мео сочи като пример за такова взаимодействие самолетостроителния гигант Airbus, който бе създаден като обединение на четири германски, две френски и една испанска корпорации. "Най-важна за нас срещу китайците е скоростта", смята шефът на Renault. "Живеем в несигурен свят. В миналото, с двигателя с вътрешно горене, можеше да се предвиди както се задава. Вече не е така. Ако ти трябват четири или пет години да реагираш на новите предизвикателства, ще е твърде късно".         Новото Renault R5. Стартовата версия ще започва под 25,000 евро, потвърди Де Мео. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ         В Женева Де Мео представи финалната версия на новото Renault R5 - възраждане на емблематичния модел от 70-те, но с електрическо задвижване. Симпатичният електромобил ще струва по-малко от 25,000 евро в стартовата си версия, увери италианецът. В момента в Европа единствено Dacia Spring се продава под тази цена, а Renault се готви да свали още повече летвата с бъдещото електрическо Renault Twingo, което е планирано със стартова цена дори под 20,000 евро.

Де Мео разкри, че вече е започнал разговори с Volkswagen за възможността и германците да използват новата достъпна електрическа платформа AmpR Small, на която е построено R5. Освен това французите обмислят да въведат литиево-железофосфатни батерии, чиято цена е по-ниска от тази на класическите литиево-йонни. Запазването на достъпността на автомобилите в електрическата ера ще е ключово за бъдещето на индустрията, смята Де Мео. За целта обаче европейските производители ще трябва да изградят цялата си производствена верига в Европа - включително и тази за батериите. "Целта е да си правим всичко в Европа, и то на конкурентни цени", добавя италианецът.                  Де Мео също предложи малко по-различен подход от страна на правителствата в Европа за насърчаване на електрическата мобилност. Това би могло да включва например намаляване на ДДС за малки електрически модели, вместо те да се субсидират директно, както е във Франция и на други основни пазари, а също и осигуряването на безплатно паркиране за тях в градовете - мярка, която отдавна вече е в сила в София.        

fallback
  • #8
    Друг Гост ( преди 8 месеца )
    Странно защо никой не говори например за по-евтина енергия и ресурси. Как ще победят китайците - като строят заводи в Китай и ги внасят в Европа?!? В Китай всичко е по-евтино от Европа и въпреки наложеното мито пак се продават
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    5-ти, за какъв горен ценови сегмент говориш за 50к ЕВРО?! Там вече нишо освен голф или 308 (или Дачия) може да вземеш. А тази мантра за евтината Тесла я слуам вече толкова години, колкото и пускането на серийно Семи (камиона им) и недоразумението им наречено пикап.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Основния проблем за Европа са политиците. Те с техните (зелени) глупости и слугинаж на САЩ буквално постлайа червения килим на китайците. И разбира се оставиха производители да се спасяват сами. Дори сега, когато китайския дракон им гбърва огън по задниците.. не личи да има осъзнаване, напротив, наливат се безумни пари в досъсипването на европейската икономика. Популистките изказвания на Лука, няма да помогнат..
  • #5
    Гост ( преди 8 месеца )
    През миналата година за първи път в Европа най-продаваната кола беше електрическа, а на всичко отгоре и в горния ценови сегмент 100к лева плюс. А какво ще стане с всички тези производители, когато Тесла пусне на пазара бюджетния си автомобил с цена 45-50к лева е риторичен въпрос.
  • #4
    до 1 ( преди 8 месеца )
    Лусид Мотърс на практика са във фактически фалит и единствения шанс да оцелеят е финансова инжекция от основния им акционер в лицето на саудитския инвестиционен фонд. Дали арабите ще го направят е отделен въпрос.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Те поне го осъзнават, въпреки растящите им продажби. А toyota си живее в паралелен свят в който все още си вярва, че ще продава водородни автомобили през 2030 година и хибридите са междинното звено. Кога ли и от toyota ще прозрат реалността и ще вземат мерки? Дори не се усещат че вече се движат по инерция, която са набрали с годините, но за да изкачат баира ще трябва да включат и двигателя, иначе ще изкачат баира донякъде и ще тръгнат обратно надолу. Засега не са отменили гравитацията.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не че нещо, ама аз казах ли ви че така ще стане, докато вие вярвах те на тези същите шефове, които обясняваха, че в момента в който започнат да правят електромобили, Тесла Ще фалира защото те знаят най-добре как се правят автомобили? Като ги питаха за китайците, само се подсмихваха с подигравка. А оттогава са минали само 5 години докато го осъзнаят и го заявят публично, колко са паникьосани и не знаят какво да правят. А какво ли ще е след още само 5-6 години през 2030?
  • #1
    Люсид ( преди 8 месеца )
    Не виждам нищо сложно в противопоставянето на китяйците.Те никога не са ми грабвали вниманието.Щом излезна Люсида веднага си казах товя е моята кола и го поръчах малко след това
fallback
Последни