fallback

Шефът на Renault: Само спешно обединeние ще спаси Европа

Лука де Мео предлага на Volkswagen да използва новата платформа от Renault R5

ЖЕНЕВА, от нашия пратеник. Eвропейската автомобилна индустрия трябва спешно да обедини сили, за да може да се противопостави на китайците, обяви главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео на автомобилния салон в Женева. Единственият изход за европейските производители е да си партнират по начина, по който действа например Airbus, и това трябва да стане сега, защото след 4-5 години ще е вече много късно, смята де Мео.          Лука де Мео връчи подарък за 50-ия рожден ден на легендарния рали пилот Себастиян Льоб. Льоб ще кара за тима на Dacia в Дакар догодина. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ                 Италианският мениджър, който понастоящем е и начело на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), настоява, че единственото оръжение на европейците срещу китайското нашествие е да споделят разходи и така да намаляват разходите си. Де Мео сочи като пример за такова взаимодействие самолетостроителния гигант Airbus, който бе създаден като обединение на четири германски, две френски и една испанска корпорации. "Най-важна за нас срещу китайците е скоростта", смята шефът на Renault. "Живеем в несигурен свят. В миналото, с двигателя с вътрешно горене, можеше да се предвиди както се задава. Вече не е така. Ако ти трябват четири или пет години да реагираш на новите предизвикателства, ще е твърде късно".         Новото Renault R5. Стартовата версия ще започва под 25,000 евро, потвърди Де Мео. Снимка: КОНСТАНТИН ТОМОВ         В Женева Де Мео представи финалната версия на новото Renault R5 - възраждане на емблематичния модел от 70-те, но с електрическо задвижване. Симпатичният електромобил ще струва по-малко от 25,000 евро в стартовата си версия, увери италианецът. В момента в Европа единствено Dacia Spring се продава под тази цена, а Renault се готви да свали още повече летвата с бъдещото електрическо Renault Twingo, което е планирано със стартова цена дори под 20,000 евро.

Де Мео разкри, че вече е започнал разговори с Volkswagen за възможността и германците да използват новата достъпна електрическа платформа AmpR Small, на която е построено R5. Освен това французите обмислят да въведат литиево-железофосфатни батерии, чиято цена е по-ниска от тази на класическите литиево-йонни. Запазването на достъпността на автомобилите в електрическата ера ще е ключово за бъдещето на индустрията, смята Де Мео. За целта обаче европейските производители ще трябва да изградят цялата си производствена верига в Европа - включително и тази за батериите. "Целта е да си правим всичко в Европа, и то на конкурентни цени", добавя италианецът.                  Де Мео също предложи малко по-различен подход от страна на правителствата в Европа за насърчаване на електрическата мобилност. Това би могло да включва например намаляване на ДДС за малки електрически модели, вместо те да се субсидират директно, както е във Франция и на други основни пазари, а също и осигуряването на безплатно паркиране за тях в градовете - мярка, която отдавна вече е в сила в София.        

fallback
  • #38
    До Митето ( преди 2 месеца )
    И както сам виждаш за 10кВ инсталация, инверторът е около 25% от цената й (нали обичаш да смяташ проценти). Ако се случи да се сменя, срокът за избиване на инвестицията се удължава с 1/4. При по-малките инсталации този процент дори нараства. Затова и казвам, че реалистично инвестицията се избива за 8, 10, 12 години. Ако си много странен случай, може и за 6, но това би било в лявата част на камбаната на Гаус. А за 10 години много неща могат и ще се променят, така че много трябва да се внимава.
  • #37
    До Митето ( преди 2 месеца )
    Изходният послулат ти е обърнат. Трябва да смяташ не колко можеш да произведеш, а колко можеш да потребиш в светлата част на деня. За да изхабиш 1000кВч през дните, когато не си вкъщи, общо взето толкова ще изхабиш и през нощите, когато си си вкъщи (в общия случай). 2000кВч на месец са грубо 400лв сметка за ток. Колко домакинства плащат всеки месец по 400лв за ток? Особено през пролетта и есента? Т.е. зимата и лятото да плащат по 500, а пролетта по 300. Възможно ли е? Да. Реално ли е? Не.
  • #36
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Цената на тока в момента стана 19 стотинки. Тоест всяка година централата за 8500 лв ще произвежда ток за 2500 лв. Само половината да оползотворяваш без да продаваш ток, инвестицията се връща за 6-7 години. Като излезем след две години на борсата, само от зимните цени на тока инвестицията ще се върне за 5 години, а после още 20 години ще произвежда напълно безплатен ток. При гарантирани 19 стотинки и тази година аз ще пасувам. Цените на фотоволтаиците ще паднат още. Тецовете ще спрат.
  • #35
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не купувайте вагени и дизели на Рено които на доста от вас ги продадоха като Мерцедес, това са лъжливи компании които и ви отровиха лично вас или ваши роднини. Ходете пеша, карайте колело, най-добре се преместете извън града, стреса и газовете от колите ви съкратиха живота.
  • #34
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А ето Колко струва безумно скъпия според тебе инвертор, чиято цена не можеш да избиеш следващите 12 години EF SUN-10K-G 10 000W монофазен соларен инвертор - 230V AC MPPT тракер - 100VDC до 500VDC на отворена верига. Може да бъде използван с до 11 000Wp обща мощност на панелитеWiFi комуникационен модул за мониторинг - в комплектаЦена на брой: (883.50 EURO) / 2 073.60лв с ДДС
  • #33
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тоест дори да не продаваш енергия и Да изгубиш 30% от добива, след 10 години ще си си върнал инвестицията. Хайде помисли каква е вероятността 10 години тока да струва 0 лв на борсата? Най-малкото още на първата година Ще фалира АЕЦ Козлодуй и ще затвори и цената на тока Ще се вдигне.
  • #32
    До 29 ( преди 2 месеца )
    "намаляването на сметките за ток е в рамките на 400-500лв на година, така че в най-оптимистчният вариант ще излезеш на печалба след 8-10-12 години...Продавачите на волтаици също могат да смятат."Те могат да смятат, но ти очевидно не можеш. За 10 години се произвеждат 13 000 киловатчаса. Дори през цялото време за тези 10 години тока да е абсолютно безплатен, а да си плащаш само такса пренос и ДДС върху нея, ще спестиш над 11 000 лв.
  • #31
    Дошо ( преди 2 месеца )
    Чува се, че двете полудържавни перачници рено и СОЦваген щели да се сливат. Нормално - така ще изкарат още някоя година преди пълния фалит!
  • #30
    Мемфис ( преди 2 месеца )
    Това с безплатното паркиране е от ден до пладне. Като станат повече ел коли, то няма да има място за паркиране в София само за тях и този бонус ще отпадне. Два са най- големите недостатъка за сега: високата цена и абсолютно незадоволителният брой и разположение на слабоенергийните станции за зареждане в БГ. Иначе, това е бъдещето, проблемите ще се решат, но не в очакваният кратък срок.
  • #29
    До 26 ( преди 2 месеца )
    То и намаляването на сметките за ток е в рамките на 400-500лв на година, така че в най-оптимистчният вариант ще излезеш на печалба след 8-10-12 години. Ако се случи инверторът да даде фира, което си е доста вероятно след 10 години работа, избиването на инвестицията става практически невъзможно. Продавачите на волтаици също могат да смятат.
fallback
Последни