IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Jaguar: Богатите хора не се интересуват от двигателя

Задвижването е чак на 13-о място сред приоритетите на клиентите ни, категоричен е шефът на марката

Jaguar - такъв, какъвто го познавахме до скоро, вече го няма. Новият Jaguar се движи към луксозни пазар на автомобили, като в същото време се сбогува с двигателя с вътрешно горене. Британците показаха концепцията Type 00, която представлява прозорец към преоткриване на британския производител като първокласна EV марка. Притежаваният от Tata Motors бранд ще се съсредоточи върху маржовете на печалбата, а не върху обемите, приемайки, че ще продава по-малко коли предвид по-високите цени.


Jaguar


Колко обаче ще продава и на каква цена? Управляващият директор на Jaguar - Роудън Глоувър, разкри, че първият модел от новата ера ще струва 120 000 британски лири в Обединеното кралство. На пазара в САЩ сумата също ще се удвои - от сегашните 60 000 долара средна продажна цена на модел до 120 000 долара.

Според шефа на компанията, клиентите, които могат да си позволят такъв автомобил, се интересуват преди всичко от това как изглежда той отвътре и отвън. Що се отнася до това, което има под капака, то се класира ниско в списъка с приоритети на клиентите на Jaguar.

„Хората си купуват коли заради техния дизайн и интериор. Задвижването е около 13-то в списъка, така че електрическото задвижване няма да спре купувачи, търсещи GT с 4 врати. Те ще си го купят, защото смятат, че е красив и идва от марка от висок клас“, обяснява Глоувър, цитиран от Top Gear.

Той допълва, че новата кола на марката разполага с всичко необходимо, за да се открои. Свръхлуксозният Grand Tourer ще се състезава в сегмент, наводнен с автомобили, които „изглеждат като сапун“, защото дизайнерите и инженерите са фокусирани върху аеродинамиката, за да изстискат повече пробег, казва още шефът на марката.

Първият модел от прераждането на Jaguar трябва да се превърне в „противоотрова“ от висок клас, като представлява електромобил с „напълно различен дизайн“ и „невероятно присъствие“. Силуетът на концепцията, удълженият преден капак, масивните 23-цолови джанти и липсата на задно стъкло показват как Jaguar иска да буквално да разруши сегмента.

Въпреки че пробегът няма да бъде основният приоритет, първият автомобил, изграден на платформата Jaguar Electric Architecture (JEA), ще изминава 770 км по цикъла WLTP и 692 км по EPA. При използване на максималната поддържана мощност за зареждане ще отнеме 15 минути за презареждане на батерията за още 321 км.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 5 месеца )
    00 е много подходящ старт. Защото са точно там. Какъв премиум!? Какъв лукс!? Тия до вчера брандираха Мондео като Ягуар.......
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 5 месеца )
    В чистия лукс-сегмент, където основен потребител и купувач са богаташи - милиардери/милионери, НЯМА и НЕ МОЖЕ да има место за спортни форсирани и свръх-бързи машини /Ферари, Мазерати, Ламборгини, Б0гати, дори Поршето - колкото да се стремят да се набутат там!/, щото запазеното място е само за водещите премиум-автомарки във висшия еталон, а това са, както знаете: британците от RR, Aston Martin, Bentley; DE е представено от Audi, MB, BMW; US: Lincoln + Cadilac, а Азия ни дава LeXuS & GENESiS!
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 4 ( преди 5 месеца )
    Пълни глупости. В луксозния сегмент има 2 вида модели. Ферари, Бентли и подобни се купуват като колекционерски предмети и не се карат. Все им е едно с какво се задвижват. Вторият вид са коли за ежедневно каране. Там качествата имат значение, а нито Мазерати, нито Алфа, нито ДС и подобните досега са предложили добър електрически модел. Мазерати като беше с V6 и V8 да не би да се продаваше? Порше, ако направят убедителен електромобил, който е водещ по задвижване, дали няма да се продава?
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Проучванията им са верни. Грешката им е, че си мислят, че имат решението. Много бързо ще разберат, че процентът woke милиардери клони към 0.
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    хаха ( преди 5 месеца )
    всички неуспешни марки така твърдят. И Алфа иЛанча и Мазарати, все се гласят за премиум сегмента хем все не става. Сега решиха че ще са първи с електричките когато им се сриват продажбите. Тия марки са чао ще са само на ток. Тия къде харесват електрички купуват Тесла, бедните купуват китайски баpаки. А тия с парите искат V8 V12 компресори, турбота. То затова и C-класата АМГ не се продава, и електрическите Поршета и т.н.
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Смешки ( преди 5 месеца )
    Тоя розов хипопотам е най-краткия път към фалита!
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Говорят за много много тясна ниша на пазара, където едва ли не само бутикови модели се предлагат. Тези коли не излизат от гаражите. Спорноб дали Ягуар биха се преборили там
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Тук мисля, че са прави. Но все пак марка се създава с време и постоянство в луксозния сегмент. Ако не беше така, сега навсякъде да карат "Червено знаме" и други марки автомобили. Не случайно Ролс Ройс си пуснаха модел с електродвигател и се купуват (2 в България). Това 4-ти или 5-ти автомобил за собственика и за него няма значение с какво се движи. Ама Ягуар? Ще им отнеме време да изградят ренюме извън UK и Индия...