Jaguar - такъв, какъвто го познавахме до скоро, вече го няма. Новият Jaguar се движи към луксозни пазар на автомобили, като в същото време се сбогува с двигателя с вътрешно горене. Британците показаха концепцията Type 00, която представлява прозорец към преоткриване на британския производител като първокласна EV марка. Притежаваният от Tata Motors бранд ще се съсредоточи върху маржовете на печалбата, а не върху обемите, приемайки, че ще продава по-малко коли предвид по-високите цени.
Колко обаче ще продава и на каква цена? Управляващият директор на Jaguar - Роудън Глоувър, разкри, че първият модел от новата ера ще струва 120 000 британски лири в Обединеното кралство. На пазара в САЩ сумата също ще се удвои - от сегашните 60 000 долара средна продажна цена на модел до 120 000 долара.
Според шефа на компанията, клиентите, които могат да си позволят такъв автомобил, се интересуват преди всичко от това как изглежда той отвътре и отвън. Що се отнася до това, което има под капака, то се класира ниско в списъка с приоритети на клиентите на Jaguar.
„Хората си купуват коли заради техния дизайн и интериор. Задвижването е около 13-то в списъка, така че електрическото задвижване няма да спре купувачи, търсещи GT с 4 врати. Те ще си го купят, защото смятат, че е красив и идва от марка от висок клас“, обяснява Глоувър, цитиран от Top Gear.
Той допълва, че новата кола на марката разполага с всичко необходимо, за да се открои. Свръхлуксозният Grand Tourer ще се състезава в сегмент, наводнен с автомобили, които „изглеждат като сапун“, защото дизайнерите и инженерите са фокусирани върху аеродинамиката, за да изстискат повече пробег, казва още шефът на марката.
Първият модел от прераждането на Jaguar трябва да се превърне в „противоотрова“ от висок клас, като представлява електромобил с „напълно различен дизайн“ и „невероятно присъствие“. Силуетът на концепцията, удълженият преден капак, масивните 23-цолови джанти и липсата на задно стъкло показват как Jaguar иска да буквално да разруши сегмента.
Въпреки че пробегът няма да бъде основният приоритет, първият автомобил, изграден на платформата Jaguar Electric Architecture (JEA), ще изминава 770 км по цикъла WLTP и 692 км по EPA. При използване на максималната поддържана мощност за зареждане ще отнеме 15 минути за презареждане на батерията за още 321 км.