Време е да забравим за марката Jaguar, каквато я познаваме. Това включва и логото с голямата котка, което стои върху автомобилите на легендарния производител още от 1945. Това е „скачащият ягуар“ или в английския оригинал „скачащият“ - символ, който е измислен от основателя на марката Уилям Лайънс.
Новите Jaguar, чийто модели ще започнат да излизат на пазара от 2026, ще бъдат напълно различни по форма и външен вид. Те ще се превърнат в една дума - j a g u a r, изписана с букви, невиждани досега. Или както се казва в официалното съобщение: „Новата философия прегръща смели дизайни, неочаквано и различно мислене и създава характер на марката, който привлича вниманието чрез безстрашна креативност."
Вече е известно, че поне около година Jaguar няма да предлага нови модели. В очакване на тяхната поява производителят вече официално разкри т. нар. „визуална идентичност на марката“. Тя започва с името, написано с малък шрифт и покрито с линеен графичен мотив, в идеалния случай напомнящ решетка. На самите коли тя вероятно ще липсва, тъй като превозните средства са изцяло електрически.
Друга новост е логото на марката, в което Jaguar е заменен от комбинация от противоположно разположение букви „J“. Естетическият ефект напомня на емблемата на луксозните марки - точно към каквото се стреми Jaguar.
Що се касае до легендарна котка, тя ще изчезне от предния капак и емблемата на марката, но в действителност ще продължи да се използва на фона на шарка с хоризонтални ивици. Има промяна и в посоката на скока - вече не отдясно наляво, а напред.
Повече подробности ще станат ясни на 2 декември, когато Jaguar ще представи концептуален модел. В официално съобщение се говори за „революция“, както и за „модернистично, цветно и оригинално изобилие".