IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat посочи бъдещето си и то е... Panda

Италианците подготвят цели 5 различни модификации на легендарния модел

От 2024 г. Fiat ще пуска по един нов модел на година, като вече са подготвени няколко автомобила на една и съща платформа. Всички те са вдъхновени от легендарната Panda и първият от тях ще дебютира през лятото, докато останалите ще се появят през следваките три години.


Fiat Panda


Известно е, че новите автомобили на италианската марка ще имат както традиционни инсталации с двигатели с вътрешно горене, така и хибридни и електрически агрегати. Засега Fiat се ограничава само с показване на концептуалните модели, като всеки от тях има различен тип каросерия. Това са градска кола, кросоувър, фастбек, пикап и кемпер.

Всички изложбени автомобили са обединени не само от една глобална платформа, но и от обща философия: „функционалността никога не трябва да съществува без удоволствие“. Fiat отбелязва, че производствените версии на тези автомобили могат да се произвеждат и продават във всяка част на света, тъй като ще бъдат оборудвани с различни видове задвижване в зависимост от условията на даден пазар. Освен това до 80% от частите на тези машини ще бъдат еднакви.


Fiat Panda


И петте концепции са вдъхновени от Fiat Panda, модел, изиграл голяма роля в историята на италианската марка. Първият от тях е градска кола, малко по-голяма от Panda с просторен интериор, чийто дизайн е вдъхновен от фабриката на Fiat в Lingotto. Особено внимание се обръща на екологично чистите материали - рециклирана пластмаса и бамбукови тъкани се използват в довършителните работи.

Fiat залага много на пикапа - от компанията предполагат, че подобен модел ще бъде популярен не само в Южна Америка, но и на други пазари, дори в Европа. Пикапът съчетава комфорта на SUV и функционалността на товарния автомобил, а благодарение на компактните си размери може да се използва и в града.


Fiat Panda
Fiat Pick-up Concept

Концепцията, обозначена като фастбек, е наречена „наследник“ на два популярни модела на марката - Fastback в Бразилия и Tipo в Близкия изток. Има и спортен кросоувър, подобен на купе, който може да се хареса на по-младата аудитория.

Четвъртата концепция е семеен кросоувър, който Fiat нарича „giga-Panda“. Описват го като безопасен, многофункционален, просторен и надежден семеен автомобил. И накрая - кемперът отдава почит на Panda от 80-те години. Еднакво подходящ е както за града, така и за излети сред природата.


Fiat Panda
Fiat Fastback Concept

Fiat Panda
Fiat SUV Concept

Fiat Panda
Fiat Camper Concept


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    21М ( преди 1 месец )
    Grande Punto техн. си е мн успешен градски автомобил. Пътувал съм на дълго с такъв беше повече от удобен при разбира се не огромен обем багаж. Надеждността я имаха, онзи 1.4i 78к.с. бензин от 2010г беше изкл тих, гладко работещ и мн икономичен (в малко купе) мотор. Какво повече? Grande Punto Evo даже допълни нещата откъм освежен дизайн малко след това. Именно от това се нуждаеха Fiat, а сега може би малък хибрид, не по ел.концепции които скоро ще бъдат отказани от пазара по обективни причини.
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Изложили са се. Проектирали са само пет автомобила които могат да правят всичко и на всеки от тях може да си сложи двигател на ток, дизел, метан, пропан бутан, бензин, мазут и каквото пожелае клиента, но не са ги проектирали да плуват и да летят за да станат съвсем универсални. Подсказвам безплатно за следващите прототипи, които също като тези в статията никога няма да видят бял свят
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На тази универсална платформа, както електромобилите така и автомобилите се с ДВГ ще се произвеждат много по-бавно и скъпо. Поредните които не се учат от грешките си, а останалите се учат от техните грешки и не ги допускат. Бившият шеф на fiat ще остане в историята със същата фраза като нашия цар " за Бога братя не купувайте електрическият fiat 500, че от всяка продадена бройка губим по 20 000 евро" Не си взеха поуката че електромобил се проектира от нулата като електромобил.
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Допускат фундаментална грешка. Няма как да проектираш платформа на която да можеш да произвеждаш както електромобили така и ДВГ, без да направиш огромни компромиси. И ако техническите компромиси ще ги отнесе клиента, който ще кара по тежък автомобил, който ще харчи повече и ще износва както гумите така и откачването по-бързо, то компромиса с производството ще го отнесе fiat.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много рисунки и накрая Пежо 208 ;)))