Италия се разделя със свой любимец, гърмят всички автомобилни медии на Апенините! След повече от 40 години история, три поколения и повече от 8,5 милиона продадени автомобила Fiat Panda се готви да промени името си. Симпатичният мъник вече ще се казва Pandina, като премиерата край Торино е предвидена за култовата дата 29 февруари. В Италия го описват като прилив на нежност към Фиатчето, което и без това е наричано с любов от своите фенове – Pandino.
Все пак концернът ще продължи да произвежда до Торино и старите Panda (до 2026 година или дори до 2027 година, ако позволяват европейските еко норми). Моделът обаче ще бъде леко увеличен като размери, заздравен и съответно оскъпен, като се очаква да бъде показан във втората половина на годината.
Производството на Pandina започва веднага след премиерата и първите бройки ще се появат близо до нас - в Крагуевац (Сърбия). Моделът ще бъде правен още в Мароко и в Бразилия. За целта сръбски инженери и механици минаха още миналага година обучение. Припомняме, в Крагуевац правеха Fiat 500L.
На първо време няма да има кой знае каква разлика между Pandina и сегашната Panda, като италианците са наблегнали най-вече на нивата на безопасност, за да спазят европейските директиви. Фиатчето ще бъде напомпано със системи за поддържане на лентата, автоматично аварийно спиране, разпознаване на пътни знаци и ограничения на скоростта, анти-сънлив ефект.
Новата малка кола е направена на базата на новия „френския братовчед“ Citroën C3. Припомняме, последният има двигател от
113 к.с. и се захранва от батерия с 44 кВт/ч, която обещава обхват от около 320 км. Но ще се предлага и с по-малко батерия с около 200 км "официален" пробег). Същят двигател се очаква да има Pandina. Хибридът пък ще е снабден с 1,0-литров бензинов двигател, осигуряващ 70 коня.
Pandina разчита да пробие в района като малка градска кола благодарение на приличните си цени. Хибридът ще струва около 15 000 евро, а електричката – 20 000 евро.