IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche ще пусне най-бързата електрическа кола на света

Германците подготвят хиперавтомобила Mission X за серийно производство

Ръководството на Porsche опипва почвата за пускането на хиперкола, която ще се превърне във флагман на марката и ще бъде най-бързият електромобил в света. Изпълнителният директор на компанията - Оливър Блюм, заяви, че окончателното решение ще бъде взето до няколко месеца, съобщава CarSales.


Porsche Mission X


В основата на бъдещия модел ще бъде концепцията Mission X, представена в средата на 2023 г. Автомобилът е оборудван с 4 мотора и електрическа архитектура с 900 V. Общата мощност на задвижващата система варира от 1500 до 2000 к.с., а теглото на автомобила е само 1500 кг. Mission X също така ще може да зарежда приблизително два пъти по-бързо от Porsche Taycan.

Ако Mission X влезе в производство, това ще бъде най-бързият сериен автомобил на „Нюрбургринг“. Вече беше съобщено, че концептуалният автомобил е счупил рекорда на Tesla Model S Plaid на тази писта, но от Porsche все още не са потвърдили тази информация.

Очаква се, че серийната хиперкола ще струва над 2 млн долара, като тя ще излезе в ограничен тираж и ще се предлага само на избрани клиенти. Mission X ще се превърне във флагман на Porsche не само заради впечатляващата си мощност и бързина, но и заради редица нови технологии, с които германският производител ще го оборудва.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 2 месеца )
    Ако искате истински бърза кола си взимате Порше ! Това е така от много години ! А щом икона като Порше минава на ток , сещате какво следва , нали ?
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мхм, всеки ден като тръгвам за Нюрбургринг, ще се притеснявам, че някой с 10 пъти по-скъпо Порше ще ме изпревари там ;)))
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долните ( преди 2 месеца )
    А дали някой от тези евтини китайчета ще може да бие porsche на нюрбургринг? То ако ги гледате само на външен вид, можете да вземете и по раздут автомобил за много по-ниска цена.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 месеца )
    "Щал да бъде прекалено скъп в сравнение с ДВГ? Ти не знаеш ли, че има и ДВГ коли за по 2 милиона в ограничени бройки" не съм си купувал porsche и не съм ходил в шоурума, но не знаех че масовите поршета са по два милиона и на практика ако пуснат и този автомобил от статията на същата цена ще им се сринат продажбите. Благодаря за информацията. Предполагам че за това досега са го крили, за да не си съсипят бизнеса като го пуснат на тази ниска цена.
  • #6
    1 rate up comment 9 rate down comment
    #5 ( преди 2 месеца )
    Добър въпрос. BYD предлагат Yangwang, много приличащ на Поршето (и вероятно с доста сходни части под капака) за 233К.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    На другите коли по 2 милиона кое им струва толкова?
  • #4
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хипер-мипер електрическо Порше made in China, на хипер цена. Само за ценители. Интересно кое ще му струва 2М на това Порше? Китайската батерия и задвижване, или германският чертеж. Или емблемата на капака.
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Щал да бъде прекалено скъп в сравнение с ДВГ? Ти не знаеш ли, че има и ДВГ коли за по 2 милиона в ограничени бройки
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Т.е още не е взето окончателно решение да или не, теъпрва ще се решава. И като гледам тенденциите, силно подозирам, че най-много да го пуснат лимитирана серия. Силно подозирам, че цента ще е много над Тайкан. което също доста стенява кръга на потенциалните собственици. НО, да вземт решени, другото ще си покаже.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно така се прави революция - с конкypенция. Абсолютно сигурен съм, че можеха да победят рекорда на Тесла на Нюрбургринг няколко години по-рано, но нарочно не го направиха защото щеше да е в конфликт на интереси. Щеше да навреди на имиджа и продажбите на porsche-тата с ДВГ. Този автомобил ще е прекалено скъп, за да е пряка конкyренция на ДВГ, но от друга страна наученото от неговата разработка и разработените нови технологии могат да се ползват на по-ниско ниво и да станат стандартни.