IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Mercedes се предаде - връща се към ДВГ и забавя електрификацията

Вместо 100% колите на ток до 2030 година ще заемат само 50% от гамата

Поредният голям производител промени плановете си за електрификация. Това е Mercedes-Benz, който обяви, че ще актуализира гамата си от двигатели с вътрешно горене, за да може те да се използват и през следващото десетилетие.


Mercedes-Benz


Обявената по-рано стратегия на компанията от Щутгарт предвиждаше от 2030 г. тя да продава само електрифицирани автомобили. Сега обаче тя обяви, че очаква електрифицираните продажби, включително тези на хибриди, да представляват до 50% от общите в края на десетилетието.

Още в края на миналата година изпълнителният директор Ола Каелениус предупреди, че Европа вероятно няма да е готова до 2030 г. за преминаване към пълна електрификация. А основните причини са липса на инфраструктура за зареждане, както и привлекателни електрически модели на пазара.

Сега Калениус посочва, че за Mercedes-Benz най-важно е клиентите и инвеститорите да знаят, че компанията в добра позиция да продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене и е готова да актуализира технологията през следващото десетилетие.

„Плановете ни предвиждат през 2027 г. да разполагаме с почти изцяло нова гама модели, които ще използваме дълго време след 2030 г.", обясни Калениус, като посочи и проблемите, с които Mercedes трябва да се справи в следващите месеци и години.

Сред тях са по-бавният икономически растеж, сътресенията във веригата за доставки и търговските напрежения между Китай и САЩ и Европейския съюз. Всичко това ще доведе до намаляване на продажбите на автомобили и ванове, като през първото тримесечие те ще бъдат под нивата на тези от миналата година.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 3 месеца )
    Оловно киселинните батерии се рециклират на 99.3 %.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 3 месеца )
    Ще ги рециклират, колкото рециклират фотоволтаичните панели и най-вече перките на ветрогенераторите. Те една пластмаса не могат да рециклират като хората, та ще рециклират батерии.
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Даа ( преди 3 месеца )
    И като дойде 2030г ще кажат ами то няма търсене.......ще върнат и дизела и всичко! Нямат избор. Имайте предвид че още никой не се занимава с рециклиране на батериите! Сега всичко се прави с ново изкопани метали. Старите батерии почват да ги трупат на разни места в очакване на по добри време когато рециклирането уж щяло да стане изгодно. Е каква е гаранцията че това някога ще се случи?
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 5 - Гледах някакви рапорти за надежността на Мерцедес. От 30 марки, бяха на 27-мо място. Ставаше върпос за можели 2023-а и ранни 2024-а (демек пак е 23-а, ама да измъкнат некой лев повече). VW бяха на 25 място. Изненадващо, BMW беше на 9-то, а Порше на 8-мо. Нещо много сериозно се е объркало в Мерцедес, че да се стигне до тук.
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Фигуристика ( преди 3 месеца )
    Ей, свят им се завъртя на всичките производители от пируетите последните няколко години. Много електричество може да генерират ако закачат по една турбина на "задните части" на шефовете им.
  • #5
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Все още има автомобилни производители,които оценяват правилно реалността,а не хвърчат на Марс.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    2-ри, няма как да се сбъднат твоите блянове.НЯМА откъде да взема или да произвдат евтини батерии (като начало). Китай показа на ЕС (и не само) един голям средн пръст. Ако досега не си разбрал картинката, от тук насетне - няма какво да ти се обяснява повече.
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    цУнахти ли ма ( преди 3 месеца )
    по хубавчето? комби клас С, което тежи 2,2 тона, батерията със смяната струва повече от целия автомобил, изискванията към ел. мрежа неизпълними без трилиони инвестиции, ...
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Както правилно е отбелязано в предишната статия, ще се случи точно това което пророкувам десета година. Светът ще премине към електромобили чак когато станат по-евтини от ДВГ по един или друг начин. Дотогава клиента винаги ще избира по-евтиното, независимо от политическите планове и екозабраните. Ако през 2025 година електрическите mercedes станат по-евтини от ДВГ, само могат да мечтаят да продават 50% ДВГ през 2030 година. И обратното е вярно. Ако цените се задържат ще мечтаят за 50% електрички
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Вместо 100% колите на ток до 2030 година ще заемат само 50% от гамата" - от 2040 ще заемат и по-малко :)) връзка с реалността е полезна понякога