IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Mercedes се предаде - връща се към ДВГ и забавя електрификацията

Вместо 100% колите на ток до 2030 година ще заемат само 50% от гамата

Поредният голям производител промени плановете си за електрификация. Това е Mercedes-Benz, който обяви, че ще актуализира гамата си от двигатели с вътрешно горене, за да може те да се използват и през следващото десетилетие.


Mercedes-Benz


Обявената по-рано стратегия на компанията от Щутгарт предвиждаше от 2030 г. тя да продава само електрифицирани автомобили. Сега обаче тя обяви, че очаква електрифицираните продажби, включително тези на хибриди, да представляват до 50% от общите в края на десетилетието.

Още в края на миналата година изпълнителният директор Ола Каелениус предупреди, че Европа вероятно няма да е готова до 2030 г. за преминаване към пълна електрификация. А основните причини са липса на инфраструктура за зареждане, както и привлекателни електрически модели на пазара.

Сега Калениус посочва, че за Mercedes-Benz най-важно е клиентите и инвеститорите да знаят, че компанията в добра позиция да продължи да произвежда автомобили с двигатели с вътрешно горене и е готова да актуализира технологията през следващото десетилетие.

„Плановете ни предвиждат през 2027 г. да разполагаме с почти изцяло нова гама модели, които ще използваме дълго време след 2030 г.", обясни Калениус, като посочи и проблемите, с които Mercedes трябва да се справи в следващите месеци и години.

Сред тях са по-бавният икономически растеж, сътресенията във веригата за доставки и търговските напрежения между Китай и САЩ и Европейския съюз. Всичко това ще доведе до намаляване на продажбите на автомобили и ванове, като през първото тримесечие те ще бъдат под нивата на тези от миналата година.


0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ТИР ( преди 2 месеца )
    Камиона на Тесла може да мине 800 км,само ако го дърпа дизелов влекач.Първия камион Тесла на Пепси вече се повреди и го прибраха с репатрак.Пепси ползват камиона на Тесла само на глокс 260 км,толкова Си може.
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    МитЕ,какви 800 км? Може с няколко зареждания.Пепси купиха за проба няколко камиона от Тесла за вътрешно заводски транспорт.И повече не искат.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 5 часа )2-ри, няма как да се сбъднат твоите блянове.НЯМА откъде да взема или да произвдат евтини батерии (като начало). Китай показа на ЕС (и не само) един голям средн пръст. Ако досега не си разбрал картинката, от тук насетне - няма какво да ти се обяснява повече." А ако и ти беше разбрал че е точно обратното, цена нямаше да имаш! Европа забранява вноса на евтини китайски батерии за да не пречи на производителите на ДВГ. Пък китайците решиха да ги произвеждат в Европа.
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 2 месеца )
    Какво имаш предвид под дълъг маршрут? Камиона на Тесла изминава 800 км с едно зареждане и зарежда 640 км за 30 минути. За две спирания по 30 минути изминава 2000 километра. Колко са задължителните почивки за изминаване на 2000 километра? Ти по колко такива глокса правиш седмично? 2? 3? 5? Или ще ни изненадаш че всеки ден минаваш по 2000 км и, ако трябва да спреш за един час, няма да можеш да ги минеш?
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 2 месеца )
    Това би било вярно, ако нямаше тахограф. Спиранията така или иначе са задължителни и не могат да бъдат избегнати. Ако можеше, нямаше средният годишен пробег на камион да е само 200 -300 000 км средно от 550 до 880 километра на ден, при теоретично възможни над 2000 километра за 24 часа. Цифрите не лъжат!
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Митове за електромоб ( преди 2 месеца )
    1.Не са толкова екологични. Спрямо какво?Подобно твърдение е достойно само за ФБ, където си и циркулира основно.2.Мрежата няма да издържи (тотален мит)3.Батериите НЕ СЕ рециклират. Еми пичове - и ФотоВ. се рециклируеми, и батериите са рециклируеми.Други са причините за този процент.4.Няма достатъчно литий, кобалт(тук евентуално) и други измислени редкоземни елементи. Притеснения имаше и за паладия, но консервите не берат грижа.5.Много замърсяващ бил добива на ресурсите за електромобили?! ...
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 2 месеца )
    Само дето при камионите спестяване на пари и честе или длъги спирания са двете страни на една и съща монета, така че няма как да се случат и двете едновременно.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако мислиш, че някой ще се съобразява с твоите мисли чувства и желания когато си купува камион, жестоко се лъжеш. Ако един камион спестява дори само 20-30 000 лв на година и може да извършва същите кypcове, защото по маршрута има изградена зарядна инфраструктура на която можеш да зареждаш на ниски цени, си в голяма грешка, че няма да висиш с часове по зарядните станции щеш или не щеш.
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ТИР ( преди 2 месеца )
    Ела да направиш един глокс с мен,тогава ми давай акъл за електрически камиони.
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А аз мисля, че когато се изравнят цените и бъде доизградена зарядната инфраструктура, първи ще преминат на ток именно фирмите и хората които въртят по много километри. Особено след като масово се въведат динамичните цени на зареждане, при които цените падат когато не е натоварена мрежата. Никой не гледа удобството при транспортните услуги, а на първо място е себестойността и печалбата.