През 2019 г. Volkswagen представи концепцията ID. Space Vizzion, а сега дойде ред и на производствената версия на модела. Нейното име е ID.7 Tourer и представлява първото задвижвано само с електричество комби на германския производител, като то ще се настани редом до конвенционално задвижваните комбита на марката Golf Variant, Passat Variant и Arteon Shooting Brake.
Обикновено този клас автомобили са малко по-големи от седаните, на които са базирани, но в случая не е така. VW ID.7 Tourer има същата дължина (4961 мм), широчина (1862 мм без огледалата) и височина (1536 мм) като обикновения модел, от който е наследил и междуосието (2971 мм).
Въпреки че външните размери са идентични, променената задна част носи дивиденти по отношение на практичността. При поставени задни седалки багажникът на електрическото комби може да побере 605 литра, което е със 73 литра повече от седана (всъщност технически той е лифтбек, тъй като има електрическа задна врата). Ако седалките бъдат прибрани, обемът нараства до 1714 литра, което със 128 литра повече.
Предлаганата като опция кутия на покрива добавя още 460 литра. Освен това в задната част на комбито могат да се съхраняват предмети с дължина 1075 литра, без да се налага сгъване на седалките.
Дизайнът на комбито - както отвън, така и отвътре, не предлага никакви изненади. Това всъщност е ID.7 с по-дълъг покрив и по-различна задна част. Той наследява опционалния панорамен покрив с полимерно-дисперсен течен кристал (PDLC), който позволява на собствениците да направят покрива прозрачен или непрозрачен с натискането на бутон, монтирн на тавана. Тази функция от години се предлага на суперколи и луксозни модели, но вече навлиза и в по-масовите класове.
Задвижването на ID.7 Tourer става със същия монтиран отзад мотор, който се използва при лифтбека. Той развива 282 к.с. и 545 Нм въртящ момент. Версията Pro, която излиза първа на пазара, получава батерия с използваем капацитет 77 кВт/ч, но за Pro S е предвидена по-голяма - 86 кВт/ч. Тя ще се поставя и на лифтбека, като от VW посочват пробег от 685 км пробег по цикъла WLTP цикъл.
Изборът на по-малката батерия означава максимална скорост на зареждане до 175 кВт, докато по-голямата позволява 200 кВт. Независимо от избрания вариант батерията може да се зареди от 10 до 80% за по-малко от 30 минути.
Както при всеки друг електромобил, пробегът зависи и от големината на джантите, които тук са от 19 до 21 цола.
Производството на първото електрическо комби на марката ще се извършва в същата фабрика в Емден (Германия), където VW сглобява стандартния ID.7, както и ID.4. Цените на модела все още не са обявени.
Още снимки на електрическото комби на Volkswagen - вижте в галерията: