Искате малък, маневрен и сравнително икономичен автомобил, който също така да привлича вниманието, а и да не е скъп. Но е добре известно, че новите малки автомобили са безбожно скъпи в наши дни. Но в диапазона 5000 - 8000 лева можете да намерите една интересна употребявана градска кола. Става дума за Mini и по-конкретно за поколението му R56.
Този автомобил определено си има кусури от техническо естество, но пък е идеален за онези, които не искат бездушна кола, която просто да ги отведе от точка А до точка Б без никакви притеснения. Без значение дали сте студент, работещ в офис или просто автомобилен ентусиаст на непълен работен ден тази кола ще ви допадне, както с външен вид, така и с начина си на шофиране
Всеки, който мисли за готина градска кола, трябва да обърне внимание Mini One/Cooper (R56). За предпочитане са версиите Cooper или Cooper S, които ще ви заредят с добро настроение не само в центъра на града. Те са с мощност от 122 и 163 коня, съответно и доставят доста динамика. но пък и харчат повече. Средният им разход в града надхвърля 8 л/100 км.
Базовата версия Mini One Hatch определено е достатъчна за града, а стилът ѝ е същия и така или иначе е подходящ. Mini от 2009/2011, тоест преди фейслифта на R56, с пробег от около 100 000 километра и разумна история на поддръжка определено може да се купи и за 5000 лева. Тази кола има прилична техника и добро пътно поведение.
Но не избирайте най-базовият вариант. Ако е възможно, това трябва да бъде поне версията Mini One със 95 к.с. (98 к.с.) , защото Mini One First със 75 коня е доста слаб за средностатистическия български шофьор. Стандартното оборудване трябва да включва климатик, отопление на седалките, аудио уредба и алуминиеви джанти, като всички те трябва да работят.
Някои модели дори предлагат отопляеми кожени седалки, двуцветна металик боя или панорамен покрив и това отново за доста под 10 000 лева. Спортните седалки са добра опция, защото предлагат значително по-голяма странична опора и са по-удобни дори при по-дълги пътувания.
Не очаквайте обаче чудеса от наличното пространство. Сериозно, само двама души могат да се возят в тази кола. Задната седалка и товарното пространство са предназначени само за багаж. Ако това ви устройва, то R56 ще ви достави доста приятни моменти по време на шофиране.
Тази кола от серията R56 се счита за надеждна и няма значителни ръжда или технически проблеми; Въпреки това, при по-голям пробег трябва да се обърне внимание на обслужването на ангренажната верига. Тоест ако колата е над 100 000 километра, то трябва да се смени.
Принципно двигателите от серията Prince, съвместна разработка на BMW и Peugeot, си имат технически проблеми, но с редовно и правилно обслужване няма да ви създават особени главоболия, като най-препоръчителен е атмосферния вариант с мощност 122 конски сили, съчетан с механична скоростна кутия.
Това е т.нар. Mini Cooper, което е идеален компромис между икономичност, поддръжка и динамика. Дизелите не са препоръчителни, защото са тежки и разбиват окачването, а турбо версията S е доста по-сложна, капризна и скъпа за поддръжка. За базовите вече обяснихме - те пък не са достатъчно динамични.