Този субкомпактен автомобил, който се справя отлично в града, се възползва от уникално шаси, разработено от яронците от Toyota, които са специалисти в малките автомобили. Aygo е добре балансирано и приятно автомобилче, като отговаря точно на това, което се очаква от едно градско превозно средство, а именно лекотата на управление, маневреност и лесно паркиранет.
От друга страна, трябва да се задоволите с доста базови нива по отношение на комфорт, шумоизолация и оборудване. но всичко това е направено с една-единствена цел - ниска цена. И тя продължава да е такава при употребяваните екземпляри.
По този начин, ако технически този автомобил е над превозните средства от нисък клас, то производството и качеството на материалите попадат точно в обхвата на това определение. Намаляването на разходите е очевидно в салона на колата. Технически, тези икономии се отразяват единствено на ресурса на съединителя, който се характеризира с проблеми, причината за които е използването на диск с малък размер.
Ако се надявате на минимален комфорт, трябва да избягвате базовите нива на оборудване. Средните такива дават възможност за електрически прозорци. А за максимум предимства, се ориентирайте към най-високите нива на екипировка, които се възползват от климатик и радио със CD.
Ако трябва да сме честни, изправен пред конкуренцията, този градски автомобил не е кралицата на съотношението цена/качество. При употребяваните екземпляри тапицерията и пластвмасите в салона не остаряват добре, а шумовете, издавани от таблото, ствават повсеместни.
Каросерията обаче изглежда по-добре обработена... стига да не се вгелжадете внимателно качеството на уплътненията на вратите. Дребнавост, най-вероятно, кара производителя да не боядисва вътрешността на капака на двигателя и двигателното отделение. Под шасито много механични елементи също не са добре защитени от корозия.
Що се отнася до поддръжката, то и тук Aygo не е от най-икономичните, тъй като сервизните интервали са 15 000 км или 1 година. Освен това смяната на диска на съединителя е доста скъпа, а и цената на отделни други консумативи не е никак ниска. Все пак колата си има и предимства, като надежден и икономичен двигател. Ето и основните плюсове и минуси на Toyota Aygo.
Плюсове
+ Ако търсите практичен и икономичен градски автомобил, този братовчед на асоциацията PSA-Toyota изпълнява идеално задачата си. Пъргав, маневрен, лесен за паркиране... аргументи не липсват.
+ В допълнение, купето е добре подредено по отношение на ергоночичност и може да побере двама възрастни и две деца без проблем.
+ Еднолитровият бензинов двигател има додтатъчно "енергия" в града и показва отлично ниво на надеждност.
+ И накрая, пазарът е пълен с такива модели, което прави цените на повечето екземпляри - доста атрактивни.
Минуси
- Най-крещящо остава качеството на изработка, ориентирано към икономията, което поставя под въпрос доброто стареене на седалките, мокетите и въобще на целия интериор.
- Шумоизолацията в купето е изключително слаба и дори в най-високите нива на оборудване е силно недостатъчна.
- В допълнение към ограничения капацитет, багажникът не е практичен за ежедневието.
- Комфортът също не е силната страна на този градски автомобил. Седалките са твърди и неудобни, а окачването - твърдо, което ви насърчава да се ограничите единствено до малки маршрути.