Американецът Дан О'Дауд, лидер на проекта Dawn, призова за бойкот на електрическите автомобили Tesla. По време на финалния мач за шампионската титла на Националната футболна лига на САЩ беше показано видео с антиреклама на автомобилите на марката.
Това е вторият пореден Супербоул, по време на който О'Дауд публикува свои видеоклипове с такава насоченост. Тази година антирекламата на Tesla му струва над 500 000 долара. Членовете на проекта Dawn призовават за забрана на автопилота на Tesla, проблемът с който доведе до изтеглянето на 2 милиона електрически коли на компанията в САЩ.
Видеото показва кадри от три катастрофи, включително фатална, с участието на автомобили Tesla. Едно от тях се случи в Северна Каролина. Колата, която вероятно се е движила на автопилот, е ударила 17-годишно момче. По време на инцидента той е излизал от училищен автобус със знак „Стоп“ и включени мигащи светлини.
Във видеото се споменава и инцидент от 2019 г., при който 50-годишен мъж загина, когато неговата Tesla се блъсна в ремарке. Третият случай е във Флорида. Млада двойка минава на червено по пътя и се блъска в паркирана кола. От удара те са изхвърлени от колата. Един човек е загинал, друг е тежко ранен. И в двата случая автопилотът е работил на пътни участъци, където използването му е забранено.
Рекламата завършва с думите: „Tesla остава безгрижна. Бойкотирайте Tesla и пазете децата си в безопасност“.
Самият Дан О'Дауд е основател на Green Hills Software, който разработва операционни системи за автомобили и самолети. Той нарича Tesla Autopilot „най-некомпетентната част от софтуера“, която някога е виждал.
Феновете на Мъск обвиняват О'Дауд в конфликт на интереси с Tesla, тъй като един от клиентите на Green Hills Software е Mobileye. Последният разработва и софтуер за системи за подпомагане на водача. Нито О'Дауд, нито изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск са коментирали ситуацията.
Както е посочено в проекта Dawn, видеото ще бъде излъчено във Вашингтон, окръг Колумбия, Калифорния, Делауеър и Мичиган. Миналата година Мъск беше относително спокоен относно видеото на проекта за Super Bowl. Напротив, той го прие като реклама на автопилота си.
В момента Tesla е изправена пред стагнация на приходите поради неспособността си да достави своята отдавна обещана технология FSD (Full Self-Drive). Пазарната стойност на компанията падна с милиарди долари. Само за последния месец спадът е около 15%.