fallback

Как двигателят на вашия автомобил може да измине над 500 000 км

Трябва да се спазват три прости правила, категорични са експерти от индустрията

Германски експерти посочиха трите основни условия за дълъг живот на автомобилния двигател. Според тях ресурсът на модерен задвижващ агрегат може да достигне дори и милион километра, ако са изпълнени тези три условия по време на работа на автомобила.

Коментирайки твърдения, че производителите на автомобили в момента произвеждат двигатели „еднодневки“ с малък ресурс, експертите подчертават, че цифрата от 500 000 и повече километра не е запазена марка само за камионите.

Специалистите са на мнение, че съвременните двигатели на леките автомобили се отличават с висококачествени материали и иновативна производствена технология. Следователно е напълно възможно двигателите да успеят да се доближат до посочените стойности, но само при спазване на определени условия.

„За да може двигателят да издържи дълго време, е важно да се извършва редовна поддръжка на автомобила в сервиз със задължителни процедури за смяна на масло и филтри в съответствие с препоръките на производителя, свещи, проверка на състоянието на охладителна система, спирачки, окачване и други компоненти“, казват германците.

Вторият важен фактор е качеството на горивото. Само качествено гориво от надеждни банзиностаниции ще ви позволи да поддържате двигателя си в добро състояние. И третият фактор за издръжливостта на двигателя и другите възли и агрегати, системи и части на автомобила е внимателното шофиране, убедени са експертите.

Става дума за спокойно управление на автомобила с допустимите от закона скорости, без резки маневри и резки ускорения, както и стриктно спазване на правилния режим на работа на двигателя - без прегряване и претоварвания, завършват експертите.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Такива километри може да изкара само някой механичен дърт дизел от ерата преди електрониката, преди колите да станат телефони на колела. То тогава 500 000 си беше норма. Съвременните коли на 200 000 вече са брак.
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    От 20 години карам коли с турбо и досега проблем с турбо не съм имал. В същото време турбото прави така, че колата се кара в по-ниски обороти, съответно се удължава живота на двигателя. С турбо макс. въртящия ви момент започва при 1500-2000 оборота. При атмосферен при 3500-4000 оборота. Колко оборота ще направи двигателят ви в единия и в другия случай при изминати 100 км? Реално броя на завъртанията на коляновия вал са решаващи за живота му, не толкова изминатите километри.
  • #13
    Турбо ( преди 8 месеца )
    При редовно обслужване двигателя на нова кола изкарва 500000 км без проблем.Втората употреба нов внос (карани от първи собственик бабички в неделя до църквата и до супермаркета)не издържат толкова, защото не се знае реалния пробег на автомобила.
  • #12
    Лудория до 4 ( преди 8 месеца )
    Не да му служиш, но да го ползваш така, че да ти върши работа възможно най-дълго. Защото имам близка, която като гръмна двигателя, разбра че трябвало да му се сменят разни неща по предписание. А тя ползва колата както ползва телефона си - налива гориво и ползва. Толкоз. Уви, за такива хора трябва електрмобил, че да им е лесно.
  • #11
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Липсата на турбо е в смисъл, че нещо по-малко за ремонт. Всичките ми коли до момента са били с атмосферни двигатели. Колите съм ги махал, защото са ръждясвали до ниво, което ме притеснява да ги използвам (френски коли от ръждивия им период). Всички приятели с турбо двигатели (чудесни за ползване, харесват ми), са правили по един ремонт/замяна/поддръжка на 3-4 години. Та затова още предпочитам да ползвам автомобили с атмосферни двигатели.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Горенето на масло на коли под 200К км. само за германците е норма. Откакто спрях да им карам колите забравих как се долива, а си въртя по 35К км. на година в България. Условието за един двигател да достигне до заветната цифра от 500К км. само със смяна на консумативи е първо производителя да е заложил такъв ресурс, иначе каквото и да правиш няма да стане. И понеже последните години на германските експерти тази цифра все повече им убягва, са решили да просветят хората как "правилно" да карат ...
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Съвременна малолитражка на 450 хил. км. с перфектен двигател? Е тука вече ме загуби!
  • #8
    До 6 ( преди 8 месеца )
    10 хил км въртях когато бях беден студент. Сега въртя по 20-30 хил км годишно и пак 90% от времето колата ми стои на паркинга. Живея в България. Ако бях в Германия или друга голяма дъ4жава, щях да въртя по 50 хил на година. Виждал съм коли в Дупниц@ преди да им превъртят километража на по 450 хил на 8 години. Съвсем нормално. Малолитражка, перфектен двигател. Купува го после някой и почва са му сменя маслото на 10 хил, вместо на 30 хил, както е било до тогава :D
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Най-после и П-чо да преведе една нормална статия. 500 хил км за съвременен двигател са нещо нормално. Много хора карат двигатели на такива километри без да знаят, защото са ги купили уж на 150 хил, а те са били на 350 хил. Поддържайте си колите според указанията на производителя, зареждайте пълни резервоари с качествено гориво, не подгрявайте на място двигател, освен ако не е -20, карайте внимателно студения двигател, избягвайте къси пътувания, задръствания и градско шофиране...
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Средният номер в Европа е 13 000 км на година. При положение, че е среден доста хора въртят и по-малко, така че 500 000 са над 40 години. Колко от автомобилите ще се карат толкова години?
fallback
Последни