IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Chrysler представи Halcyon - единствената в света кола с неограничен пробег

Седанът с 6 врати има автопилот от 4-то ниво и зареждаща се в движение батерия

В сегашната гама на Chrysler има само две модела - седанът 300 и миниванът Pacifica, които вече са доста остарели. Сега компанията възнамерява да възвърне предишната си слава и да се изравни с най-големите автомобилни производители в САЩ. В това ще й помогне нова гама от електрически автомобили, първият от които ще се появи през 2025 г.


Chrysler Halcyon


Концепцията Chrysler Halcyon демонстрира посоката, в която ще се развиват дизайнът и инженерингът на компанията. Това е една от най-красивите концептуални коли на марката от години, като изглежда по-добре от своите предшественици - Portal и Airflow.

Halcyon има ярък, спортен и футуристичен дизайн, като прилича повече на творение на Lotus, отколкото на Chrysler. Интересното е, че един от ръководителите на проекта Halcyon е Ирина Завацкая, която е родена в бившия СССР, но се премества в САЩ със семейството си през 90-те години. Ирина е индустриален и автомобилен дизайнер по образование, като започва да работи в Chrysler през 2001 г..


Chrysler Halcyon


Концепцията е изградена върху платформата STLA Large, която Stellantis разкри по-рано тази година като основа за бъдещи електрически автомобили от Dodge, Jeep, Alfa Romeo, Chrysler и Maserati. Предната част на седана напомня за суперколи Ferrari, а задницата сякаш е взета от лимузина.

Въпреки огромните 22-цолови колела, седанът има невероятно нисък просвет, което позволява на автомобила да се движи само по идеално равни пътища. Причината за толкова ниския просвет се крие в иновативната система за индукционно зареждане. Автомобилът ще може да презарежда батерията, докато се движи по пътищата с вградена система за динамичен безжичен трансфер на енергия (DWPT). Технологията ще осигури практически неограничен резерв на мощност. В момента Stellantis я тества на писта в Италия.


Още снимки на концепцията на Chrysler - вижте в галерията:


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Chukan Kirilov ( преди 2 месеца )
    До #3ЛудорияЛегнали полицаи има навсякъде в Европа, за съжаление. Не само в България има ***. За *** - *** мерки...
  • #6
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    не мисля, че това ще сработи. Изграждаенто на такава инфраструктура е доста инвестиция. От друга страна, не съм убеден, че докато карам с 130 примерно, колата ше може да зарежда повече от колкото изразходва.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това го пробвах многократно. Не става.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно това е много обосновано за леки автомобили. Ще се намали капацитета на батерията, както и проблемите от нея. Ефтина батерия, ефтина кола, намалена маса, малко или никакво време за презареждане. Стелантис не са единствените, които правят тестове с тази технология. Няма батерия, няма проблем.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 2 месеца )
    И в този момент, докато си шофирате спокойно из България, се появява идва един "легнал полицай" с нестандартни размери и хайде обратно... :)
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    NO BATTERY - GREEN W ( преди 2 месеца )
    безжично зареждане - най после ще се приложи технология от преди 50-70 години
  • #1
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е технически възможно от години, но икономически необосновано, особено за леки автомобили. Никой не може да шофира десетки часове без да спре за почивка поради физиологични нужди. Зареждането по време на движение би имало смисъл в доста по далечно бъдеще за автономни камиони, които да могат да изминат хиляди километри без да спират. Но дори и в този случай ще е много по ефективно и евтино зареждане с пантограф или дори 30 минутно спиране на всеки 8 часа/600-700 км за нормално зареждане.