Отдавна отминаха годините, когато китайските автомобили изглеждаха като прости клонинги на най-известните европейски или американски модели. Разбира се, все още някои коли с етикет „Made in China“ напомнят на успешни западни автомобили, но това се случва все по-рядко.
Изглежда, че китайската автомобилна индустрия, която сега е тръгнала към завладяването на международните пазари, си е научила урока и е започнала да предлага модели с оригинални, модерни линии, като повечето са създадени от западни дизайнери.
Всъщност, основните производители от азиатската държава водят състезание на още един фронт, като се надпреварват да наемат стотици дизайнери, които са натрупали опит при германски, британски, италиански, френски или американски компании. Нека видим кои са някои от тях и къде са работили, преди да отидат в Китай.
Западни дизайнери, които създават китайски коли (ГАЛЕРИЯ):
Сред многото германски дизайнери, които проектират новите китайски автомобили, е и Щефан Зилаф. Той е създал формите на Audi A1, Audi A7 Sportback, Mercedes CLS и Bentley Bentayga.
От 2021 г. Зилаф работи в Geely Group като вицепрезидент на Global Design в шведската централа в Гьотеборг. Тук той ръководи дефинирането на новия стил на всички марки на групата като Geely Auto, Zeekr, Lynk & Co, Volvo, Polestar, LEVC, Lotus и smart.
Сред многото западни дизайнери, работещи за групата Geely, трябва да споменем и имената на финландката Камила Кроп (Lotus), шведа Ларс Фалк (Zeekr), Хавиер Гарсия-Галардо (Zeekr) и Горан Озболт, който ръководи центъра Geely Innovation Design в Милано.
Кариерата на Зилаф: Geely (2021-), Bentley (2015-2021), VW Group (2012-2015), Audi (2005-2012), Daimler (2002-2005).