Отдавна отминаха годините, когато китайските автомобили изглеждаха като прости клонинги на най-известните европейски или американски модели. Разбира се, все още някои коли с етикет „Made in China“ напомнят на успешни западни автомобили, но това се случва все по-рядко.
Изглежда, че китайската автомобилна индустрия, която сега е тръгнала към завладяването на международните пазари, си е научила урока и е започнала да предлага модели с оригинални, модерни линии, като повечето са създадени от западни дизайнери.
Всъщност, основните производители от азиатската държава водят състезание на още един фронт, като се надпреварват да наемат стотици дизайнери, които са натрупали опит при германски, британски, италиански, френски или американски компании. Нека видим кои са някои от тях и къде са работили, преди да отидат в Китай.
Западни дизайнери, които създават китайски коли (ГАЛЕРИЯ):
Американецът Крис Томасън е индустриалени дизайнер, който след няколко опита в BMW и Ford пристигна през 2015 г. в NIO - китайски стартъп за електрически автомобили, който тогава се наричаше NextEV.
Томасън сега е вицепрезидент по дизайна на NIO и отговаря за центъра на NIO в Мюнхен, където се разработва стилът на всички нови модели, захранвани с батерии, като се започне от суперавтомобила EP9 и се стигне до флагмана Nio ET7, който също се продава в някои европейски страни.
В екипа на NIO работят още Раул Пирес-младши (бивш дизайнер на Bentley, Italdesign, Audi и Great Wall) и Адил Бенвадих (работил по-раноза Aston Martin, Audi и Opel).
Кариерата на Томасън: NIO (2015-), BMW (2014-2015), Ford, BMW (1992-1998).