IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota възстанови производството на Land Cruiser

След скандала с фалшифицираните емисии обаче автомобилите са предназначени само за износ, не и за Япония

Японският концерн Toyota получи разрешение да поднови производство в един от заводите в родината си след скандала с фалшифициране на данни за мощността на дизеловите двигатели, доставени от под изпълнителя Toyota Industries Corporation (TICO). Произведените автомобили обаче ще бъдат само за износ, съобщават медиите в страната.


Toyota Land Cruiser


Скандалът доведе до разследване от страна на властите и затваряне на четири фабрики в Япония. Сега Toyota пуска отново поточната линия в Йошивара, но на нея ще се произвежда автомобили само за износ. Това са моделите Land Cruiser 300, Land Cruiser 70 и Lexus LX.

Първоначално беше планирано производството да се възстанови на 1 февруари, но датата беше отлагана на няколко пъти. На 26 февруари пък ще бъде възобновено сглобяването на някои модели на Daihatsu - дъщерно дружество на Toyota, а също така на Toyota Pixis Epoch и Pixis Van, както и на Subaru Pleo Plus, Sambar и Sambar Truck.

Произведените автомобили ще бъдат предназначени само за износ. За да започне да произвежда автомобили за вътрешния пазар, Toyota ще трябва да получи одобрение от Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма. Същото министерство извършва проверка в обекта на TICO, откъдето са доставени дизеловите двигатели.

В края на 2023 г. беше разкрито, че TICO е фалшифицирал данните за мощността по време на тестовете на двигателя. Мащабът на нарушенията се оказва впечатляващ: установени са общо 170 фалшифицирани данни за повече от 60 модела.

Съобщава се, че разследването ще бъде мащабно с проверки на място и по резултатите от него властите ще предприемат действия спрямо най-големия производител на автомобила в света. Очаква се, че скандалът с двигателите може да доведе до подкопаване на доверието в японската автомобилна индустрия.


0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    До 9: "Toyota са най-вресивите както в САЩ така и в Европа срещу затягането на въглеродните емисии." И какво общо имат въглеродните емисии с Евро7?
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На никой нормален човек не му пука за евро 6 и евро 7. Важна е конструкцията, окачването да е здраво и задвижващата система да е надеждна и безпроблемна. Тези джипки като излязат на вторичния пазар се туниговат за форуд/овърлендинг и се премахват всички филтри, дпф, егр, и се оставя само една права неръждаема тръба след турбото. най много едно малко гърне в края да заглушава малко и да не бучи прекалено.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Швабен, от небето ли падаш? Toyota са най-вресивите както в САЩ така и в Европа срещу затягането на въглеродните емисии. Най-открито лобират с хвърляне на милиони за политически решения в тяхна полза без даже да се крият. Хайде провери си фактите защото очевидно живееш в своя реалност.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 1 Frakly my dear, I don't give a damn!
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До 5 - Яко са ти набили миуусите ....
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Супер си е джипката.
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Апропо, гледам че опорката че дъщерни дружества на Тойота били фалшифицирали данни за емисии също паднала, и останала само за мощност. В сравнение с дизелгейт на ВАГ, Тойота са си направо бистра водица.
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Тойота никога не е имала проблем с Евро 7. Най-силно крякащите против Евро 7 са ВАГ, Рено и Стелантис, все умници решили да прескочат хибридите и от канцерогенни дизели да минат на електромобили с китайски батерии и "нулеви" емисии.
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Няма как да обясниш на сектантите на Тойотка, че възлюбената им компания е изостанала технологично с 20 г., както и че лъже и *** за по-голяма печалба като всяка друга голяма компания. Още вярват на мита за най-честната и най-имженерната нация, създаден тук от комунистите преди 1989. По света хората имат далеч по-реалистично виждане за Япония - бивш производствен център на света, където живеят трудолюбиви, но тъпоуммни мравки, управлявани от мафията.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Tur2 ( преди 1 седмица )
    Колко жалко, а аз вярвах в японските автомобили. Явно наистина ще излязат една ширпотреба, с завишени цени и качество.