BMW i3 се появи на пазара през 2013 г., като отбеляза началото на прехода на баварския производител към пълна електрификация. Първоначално проектиран като градска кола, моделът беше спрян от производство в края на 2021 г., като общият му тираж е около 250 000 бройки.
От тях близо 50 000 бяха реализирани на американския пазар. И сега част от тях се оказват сериозен проблем за собствениците си, които остават неприятно изненадани от високите разходи за поддръжка, съобщава Carscoops.
Според информациите много собственици, на които вече се налага да сменят батерията на своето i3, се оплакват от нейната висока цена. В няколко случая тя е над 30 000 долара, а един от клиенти посочва шокиращите 71 000 долара.
BMW продаваше i3 както като изцяло електрическо превозно средство, така и като хибрид с разширен пробег и малък двигател с вътрешно горене. Сега, когато малката кола вече не се произвежда, изглежда дилърите са решили да се възползват и да „ударят“ собствениците с огромни сметки за ремонт.
Проблемът се свежда до високоволтовата батерия, използвана от i3. Тя се състои от осем клетки и когато само една се повреди, сметката за ремонт скача застрашително. Потребители на Reddit и на Facebook твърдят, че дилър им е поискал 33 000 долара за смяна на батерия, а друга публикация твърдят за оферта от 38 000 долара за нова батерия.
Потребител на Reddit просто попита: „Това правилно ли е?“ и споделя снимка на впечатляваща оферта за услуга на обща стойност 71 208,27 долара. Тази цифра надвишава с 57% цената на ново BMW i3 през 2021 г., която е била от 45 445 до 52 495 долара.