fallback

Пет прости правила за икономично шофиране на електромобил през зимата

Спазването им не само пести енергия, но и подобрява комфорта при пътуване

През зимата не само ние се борим със студа, но това важи с пълна сила и за батерията в електрическите автомобили. Ако управлявате електромобил, ето пет прости трика за ефективно шофиране, увеличаване на пробега и безопасно преминаване през студения сезон.

Седалките са ледено студени и стъклата са замръзнали отвътре. Но не само ние замръзваме през зимата, преди колата да е загряла, но и батерията в пода на електромобила. Батерията може да развие пълния си енергиен капацитет само при температура от 20 до 40 градуса по Целзий. Ако температурите са около точката на замръзване, определено трябва да загреете електрическия си автомобил, преди да потеглите. Ето и петте прости трика за икономична стратегия за шофиране през зимата:

Първо: паркирайте в гараж, ако е възможно. Това означава, че можете да избегнете екстремното охлаждане на батерията

Второ: превключете отоплението на циркулиращ въздух. Тази настройка е най-добра за бързо затопляне на интериора. Използвайте отопляеми седалки, отопляем волан и нагревателни кабели в предното стъкло, които работят по-ефективно от въздушното отопление.

Трето: превключете режима на шофиране на „Еко“. Това определено пести доста енергия.

Четвърто: зареждайте вечер. За бързо зареждане батерията трябва да е на работна температура. Така че е по-ефективно да зареждате с висока мощност вечерта след каране, отколкото сутринта преди каране.

Пето: инвестирайте в електромобил с термопомпа. Това затопля вътрешността на автомобила и помага да се намали консумацията на енергия в електрическия автомобил и по този начин да се увеличи пробегът му.

Пестенето с тези пет правила е от полза, но не трябва да пестите енергия от друго. За да сте сигурни на пътя през зимата, всички стъкла трябва винаги да са почистени от лед и мъгла и не трябва да се пести от светлините, особено привечер. ADAC също така препоръчва да планирате повече от достатъчен резерв на енергия за вашите обичайни маршрути през зимата.

fallback
  • #22
    Лъжлив Съби ( преди 8 месеца )
    Шестата препоръка е изобщо да не се купува! Ако пък случайно Сте се излъгали, не тръгвайте на път при температури по-ниски от МИНУС 15С, тъй като пробегът ще Ви спадне с близо 60%!
  • #21
    До 18 ( преди 8 месеца )
    При -10 коефициента е 2-3 само в каталозите, т.е. при много специфични условия и замервания. На практика ситуацията е като при разхода на гориво на автомобилите - в книгата едно, на пътя друго.
  • #20
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Какво стана гостенино? Пишеш в другите теми А тук се скри? Да не стана както със зареждането за 30 лв във всяка седмица за да минеш 150 км? Като ти сметнах че губиш по половин работен ден на година по бензиностанциите, каза че вече зареждаш веднъж месечно. Сега като ти сметнах че даваш по 18 000 лв на всеки три години за да си държиш автомобилът за 10 000 лв в гаража, като нищо ще идеш да го продадеш, защото досега не си поМИСЛИЛ от тази гледна точка, ЧЕ МИСЛЕНЕТО Е ТРУДНО!
  • #19
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Първа и единствена стъпка: взимаш си кола с Octovalve, пускаш си топлото през телефона и си ти. Няма стъргане, няма хамалогия. Разход зимата: +20%. Разход ДВГ: +30%. Пускаш си подгрева на батерията със S3XY buttons и пълниш с 250. Нереалното 4х4 рине снега и го мята на тавана. Това е!
  • #18
    до 17 ( преди 8 месеца )
    Не знам при колите, но при домашните термопомпи при -10 коефициента на преобразуване все още е от порядъка на х2.5. Поне до -17 -20 все ще правят повече топлина отколкото гълтат ток.
  • #17
    Термопомпите ( преди 8 месеца )
    Тази история с термопомпите също ми е малко мъглива. Да, те са много ефективни, но с всеки градус надолу ефективността им намалява. Домашните са много добре докъм 0 градуса. После ефективността им пада сериозно и след -5 вече им е бая тегаво. Да, работят, обаче със зор и с често размразяване. Та, сутрин като е -10 не я виждам тази термопомпа на колата да стопли много, колкото и да дърпа топлината от батерията и мотора. На теория сигурно топли, но на практика силно ме съмнява да се справя.
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Също като твърденията ти че си инженер. Напоследък не съм те чувал да потвърждаваш да си инженер, предвид очевидната ти липса на знания по математика за шести клас, което е недопустимо дори за издаване на диплом за основно образование. Сам се издаде, че си докер онзи ден, който товари камиони с продукция от завода. Можеш да лъжеш всички за кратко, малко хора за повечето време но не и всички през цялото време! Лъжите започват да ти удрят шамари. Докато затвърждаваш една лъжа, разбиваш предишната
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Гостенино, за разлика от тебе аз приемам казаното от хората буквално, А ти ако си решил да ме лъжеш си е за твоя сметка. При въпрос Какво ще направиш ако някой ти подари чисто нова Тесла, доколкото си спомням каза че ще покриеш част от ипотеката за апартамента и гаража. Последно твои ли са или на банката и плащаш по 500 лв месечно за изплащане на гаража който струва 30 000 евро в квартал Чайка? Избери си кога да излъжеш? Сега като отречеш какво си казвал преди или преди това се излъгал?
  • #14
    Гост ( преди 8 месеца )
    Мити4ен,гаража си е моя собственост и го купих с апартамента.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Шесто, върнете си колата на лизинговата компания и преглътнете 10% неустойка вместо 50% обезценяване за 3 години.
fallback
Последни