fallback

Пет прости правила за икономично шофиране на електромобил през зимата

Спазването им не само пести енергия, но и подобрява комфорта при пътуване

През зимата не само ние се борим със студа, но това важи с пълна сила и за батерията в електрическите автомобили. Ако управлявате електромобил, ето пет прости трика за ефективно шофиране, увеличаване на пробега и безопасно преминаване през студения сезон.

Седалките са ледено студени и стъклата са замръзнали отвътре. Но не само ние замръзваме през зимата, преди колата да е загряла, но и батерията в пода на електромобила. Батерията може да развие пълния си енергиен капацитет само при температура от 20 до 40 градуса по Целзий. Ако температурите са около точката на замръзване, определено трябва да загреете електрическия си автомобил, преди да потеглите. Ето и петте прости трика за икономична стратегия за шофиране през зимата:

Първо: паркирайте в гараж, ако е възможно. Това означава, че можете да избегнете екстремното охлаждане на батерията

Второ: превключете отоплението на циркулиращ въздух. Тази настройка е най-добра за бързо затопляне на интериора. Използвайте отопляеми седалки, отопляем волан и нагревателни кабели в предното стъкло, които работят по-ефективно от въздушното отопление.

Трето: превключете режима на шофиране на „Еко“. Това определено пести доста енергия.

Четвърто: зареждайте вечер. За бързо зареждане батерията трябва да е на работна температура. Така че е по-ефективно да зареждате с висока мощност вечерта след каране, отколкото сутринта преди каране.

Пето: инвестирайте в електромобил с термопомпа. Това затопля вътрешността на автомобила и помага да се намали консумацията на енергия в електрическия автомобил и по този начин да се увеличи пробегът му.

Пестенето с тези пет правила е от полза, но не трябва да пестите енергия от друго. За да сте сигурни на пътя през зимата, всички стъкла трябва винаги да са почистени от лед и мъгла и не трябва да се пести от светлините, особено привечер. ADAC също така препоръчва да планирате повече от достатъчен резерв на енергия за вашите обичайни маршрути през зимата.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не електромобил, автомобил не трябва да си купува за да не му става роб! Плаща по 500 лв на месец само за гаража му. Той за петгодишното си дете отделя по-малко пари на месец отколкото за 13-годишния си автомобил купен за 10 000 лв преди три години. Само за последните 3 години е дал 18 000 лв за да има къде да нощува автомобила му за 10 000 лв. Но не тръгнал да прави тънки сметки на останалите, как някой който е дал 100 000 лв за автомобил трябва да го държи цяла зима в гаража да спести 20 лв
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    6-то изобщо не си купувайте елкетоавтомобил, ако ще му ставате роб.
  • #10
    До 9 ( преди 9 месеца )
    Точно така, е но тук е пълно с еколози които са по-загрижени за въглеродните емисии отколкото Грета тумберг, които са антиматематици и не си правят тази сметка, а после електромобилите им били криви. Ако нямаш къде да си зареждаш електромобила нощно време или поне в работно време без посредник, значи по начало не е трябвало да си купуваш електромобил на този етап. Няма да можеш да се възползваш от позитивите им, но няма как да избегнеш негативите и съответно получаваш негативно изживяване.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "...паркирайте в гараж, ако е възможно..." Гаража си е направо задължително изискване за ел кола. В краен случай парко място място в двор или закрит паркинг.
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Объркал си условията на задачата третокласнико. Ти си този който се опитва да убеди останалите как собственика на електромобил който е дал 100 000 лв за него, трябва да го държи цяла зима в гаража, защото разходите му за зареждане ще се вдигнат с 1лв на 100 км и това ще го разори. СМЯТАШ ли, че на някой му прави впечатление, че ще му се вдигнат разходите с 30% на фона на цената на автомобила? Каквото и да СМЯТАШ, всеки път сметките ти са ти грешни или перпето мобиле или млечния път с лилии
  • #7
    Гост ( преди 9 месеца )
    Загубата от 100 к.лв за покупката на електрокар,бъдещите разходи за подмяна на батерията и електромотора,ниската остатъчна стойност на 10 годишен електрокар,скъпото зареждане на бърза зарядна къде ги забрави?
  • #6
    Гост ( преди 9 месеца )
    Прост_фесора по математика митичния бустер който ни залива със сметки колко е изгодно да имаш електрокар,не ще да си купи въпреки че има фотоволтаични панели на покрива и ще зарежда безплатно.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Така е гостенино. Например в момента е средата на зимата и електромобилите за нищо не стават при тези отрицателни температури. Тесла модел 3 например губи цели 30% пробег при отрицателни температури и изминава само 440 км с едно зареждане 80kWh за 12 лв и 10 секунди. Имаш 3 лв загуби! Много по-икономично е както правиш ти в момента, да зареждаш същия пробег за 15 минути на бензиностанцията само за 90 лв, без да ти се губят 30%. През лятото караш четири седмици за 12 лв ток или 120 лв бензин.
  • #4
    До 2 ( преди 9 месеца )
    Очевидно в Норвегия която по стандартите и високата степен на образование на Гост (минимум професор по география) е Екваториална държава, са се вслушали в съвета ти и на тяхната територия не се купува нито един електрически автомобил. Купуват само чисти автомобили с ДВГ.
  • #3
    Гост ( преди 9 месеца )
    Най икономично е да си държите електрокара зимата в гаража.
fallback
Последни