През зимата не само ние се борим със студа, но това важи с пълна сила и за батерията в електрическите автомобили. Ако управлявате електромобил, ето пет прости трика за ефективно шофиране, увеличаване на пробега и безопасно преминаване през студения сезон.
Седалките са ледено студени и стъклата са замръзнали отвътре. Но не само ние замръзваме през зимата, преди колата да е загряла, но и батерията в пода на електромобила. Батерията може да развие пълния си енергиен капацитет само при температура от 20 до 40 градуса по Целзий. Ако температурите са около точката на замръзване, определено трябва да загреете електрическия си автомобил, преди да потеглите. Ето и петте прости трика за икономична стратегия за шофиране през зимата:
Първо: паркирайте в гараж, ако е възможно. Това означава, че можете да избегнете екстремното охлаждане на батерията
Второ: превключете отоплението на циркулиращ въздух. Тази настройка е най-добра за бързо затопляне на интериора. Използвайте отопляеми седалки, отопляем волан и нагревателни кабели в предното стъкло, които работят по-ефективно от въздушното отопление.
Трето: превключете режима на шофиране на „Еко“. Това определено пести доста енергия.
Четвърто: зареждайте вечер. За бързо зареждане батерията трябва да е на работна температура. Така че е по-ефективно да зареждате с висока мощност вечерта след каране, отколкото сутринта преди каране.
Пето: инвестирайте в електромобил с термопомпа. Това затопля вътрешността на автомобила и помага да се намали консумацията на енергия в електрическия автомобил и по този начин да се увеличи пробегът му.
Пестенето с тези пет правила е от полза, но не трябва да пестите енергия от друго. За да сте сигурни на пътя през зимата, всички стъкла трябва винаги да са почистени от лед и мъгла и не трябва да се пести от светлините, особено привечер. ADAC също така препоръчва да планирате повече от достатъчен резерв на енергия за вашите обичайни маршрути през зимата.