IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски електромобил изпревари Tesla, BMW и Mercedes в зимен тест

Седанът HiPhi Z се справи най-добре със студените условия в Норвегия

Норвежката автомобилна федерация (NAF) обобщи резултатите от „най-големия в света тест за електрически автомобили“. В сравнителния тест, проведен при температури от -11°C до +4°C, участваха 23 автомобила, задвижвани изцяло на ток. А най-добри резултати - както по отношение на абсолютния пробег (522 км), така и по отношение на отклонението на действителните резултати от декларираните (-33 км), най-добре се представи китайският седан HiPhi Z.


тестове NAF HiPhi Z


За изпитанието експертите на NAF събраха голяма част от електрически превозни средства, предлагани на пазара. Те бяха от различни класове, като надпреварата беше спечелена от HiPhi Z. Седанът измина 522 км с едно зареждане (при декларирани 555 км), тоест загубата беше само 6%.

По отношение на автономността в Топ 5 влязоха още трима „китайци“ - Nio EL5 (481 км), Lotus Eletre (465 км) и Nio EL6 (456 км). Hyundai Ioniq 6 също попадна сред най-добрите с резултат 468 км.


тестове NAF
тестове NAF


Според критерия за най-близко съответствие с действителните резултати модели като BMW i5, Kia EV9, Lotus Eletre и Xpeng G9 се класираха зад HiPhi - те са изминали с 12-13% по-малко от декларираното разстояние.

Аутсайдери в тестовете NAF се оказаха Volvo C40, Volkswagen ID.7, Toyota bZ4X, Tesla Model 3, Polestar 2, като пробегът на тези електрически превозни средства при меки зимни условия е намален с 30-32%.


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 3 месеца )
    Пробега на Ел влекачите го дават с ремаркето
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Още нещо, защо електрическите коли не могат да теглят ремаркета? По абсолютно същата причина! Пак заради тази експоненциална крива на деградация и разреждане. Затова и никога няма да видим електрически тирове за международни превози. С натоварено ремарке могат да се ползват само до 300 километра.
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Колкото повече остарява батерията толкова по малък е реално използваемият остатъчен капацитет! Звучи просто, но всъщност не е просто защото кривата на разреждането е експоненциална и зависи основно от 2 променливи - възраст (брой цикли) и външна температура. Когато стара батерия ти показва заряд на 100% това не е капацитета които можеш да използваш като при нова батерия. Иначе казано вече не можеш да я сваляш ефективно под 20% защото кривата пада рязко. От реални 64% всъщност имаш само 40%
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    Това е доста разтегливо понятие. Ако заговориш за цена, спестени емисии, спестено гориво и всички свързани спестявания от голям пробег, се появява гост който обяснява че минава по-малко от 10 000 км годишно и не може да спести, въпреки че си е купил гараж за 60 000 лв за да си държи в него автомобила за 10 000 лв. И за 15 г. ще мине само 150 000 км. Но когато стане въпрос за пробег с едно зареждане се появява другия ник, който минава по 100 000 км годишно и няма гараж - 1,5 милиона км за 15г.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 3 месеца )
    То дори да е така и да кажем е за 15 години и 300К км това са спестени 15+ хиляди литра гориво от батерия 500 кг
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Псевдонаука? ( преди 3 месеца )
    "След 15 години колата ще е почти неизползваема защото деградацията не е линеарна а се ускорява. Вариантите са смяна на батерия или колата за скрап." Това откъде го научи, защото противоречи на официалните научни данни, при които деградацията е най-голяма през първите стотина цикъла, а след това намалява и си остава линейна. Проблемите с батерията обикновено не се дължат на деградацията на клетките, а на лоши връзки и лош софтуер, който не позволява доброто балансиране на батерията.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това са резултати с нови автомобили. Когато станат на 10 години резултатите ще са други. Ако предположим че след 10 години или 200 000км батерията има остатъчен капацитет 80% то при зимни условия с още 20% загуба ни остават само 64% от първоначалния капацитет. След 15 години колата ще е почти неизползваема защото деградацията не е линеарна а се ускорява. Вариантите са смяна на батерия или колата за скрап. Това не изглежда никак зелено. Възможността за вторичен пазар е силно ограничена.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    За да видиш как отново са те излъгали и в тази статия, ще те питам ако Тесла модел 3 губи 189 км от пробегът си , А друг автомобил губи само 146 км от пробегът си, кой автомобил е по-добрия автомобил за придвижване в зимни условия на дълги разстояния?
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Колко пъти да ти се обяснява да не споменаваш процент, защото винаги ставаш за смях с неумението си за разбирането им. И тук ли ще събираш и сравняваш проценти и ще обясняваш че дали процент дали километър е все едно и също но с процентите ти е по-лесно. Точно затова ви лъжат и не можете да разберете как дори ако предварително са ви казали 50 пъти че ще ви излъжат и не можете да разберете как са ви излъгали. Още ли вярваш че процент и километър е едно и също или това важи само за мегавати?
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Тесла 3 на опашката с 30% спад на пробега при -11 градуса,ами при по ниска температура 50% ?