IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайски електромобил изпревари Tesla, BMW и Mercedes в зимен тест

Седанът HiPhi Z се справи най-добре със студените условия в Норвегия

Норвежката автомобилна федерация (NAF) обобщи резултатите от „най-големия в света тест за електрически автомобили“. В сравнителния тест, проведен при температури от -11°C до +4°C, участваха 23 автомобила, задвижвани изцяло на ток. А най-добри резултати - както по отношение на абсолютния пробег (522 км), така и по отношение на отклонението на действителните резултати от декларираните (-33 км), най-добре се представи китайският седан HiPhi Z.


тестове NAF HiPhi Z


За изпитанието експертите на NAF събраха голяма част от електрически превозни средства, предлагани на пазара. Те бяха от различни класове, като надпреварата беше спечелена от HiPhi Z. Седанът измина 522 км с едно зареждане (при декларирани 555 км), тоест загубата беше само 6%.

По отношение на автономността в Топ 5 влязоха още трима „китайци“ - Nio EL5 (481 км), Lotus Eletre (465 км) и Nio EL6 (456 км). Hyundai Ioniq 6 също попадна сред най-добрите с резултат 468 км.


тестове NAF
тестове NAF


Според критерия за най-близко съответствие с действителните резултати модели като BMW i5, Kia EV9, Lotus Eletre и Xpeng G9 се класираха зад HiPhi - те са изминали с 12-13% по-малко от декларираното разстояние.

Аутсайдери в тестовете NAF се оказаха Volvo C40, Volkswagen ID.7, Toyota bZ4X, Tesla Model 3, Polestar 2, като пробегът на тези електрически превозни средства при меки зимни условия е намален с 30-32%.


0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Преди десетина дни излезе проучване, направено в Норвегия, че електрическите коли закъсват много по-рядко по време на студовете., но тази новина нещо не се появи тук. В Ютуба може да видите тест на Бьорн Ниланд как прави 1000 км с Тесла Хайленд на екстремен студ - средната температура е била -24 градуса. Ама вие си приказвайте колко много не стават. Отделно има видео, че Хайфайът има проблеми със зареждането на студено. Иначе е много добра кола.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    Хай Фай Зе има ли го в Мобилето? Не. Има ли 20 сервиза специализирани само за него като TESLA BG? Пак не. Има ли 200 коли на части във Варна. Отново не. Внася ли се тука от Автобутик, Хев Карс, EV rent, EV info, LEADERSAUTO и още 10 други? Мне. Тогава в неделя закъде?
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 2 месеца )
    Хайде сега познай от един път защо от цялата класация Гост избра един единствен модел за да изсипе всичкия си хейт на който е способен? Защо не каза някоя Блага дума за електромобила на toyota например при положение че кара toyota? Все пак пробегът на toyota-та е паднал с много по-малко километри? Дали се е усетил че Тесла която според него е в дъното на класацията, всъщност със своите 440 км пробег при отрицателни температури попада в топ 10, а има само 3 с по-малък пробег от toyota с 312км
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК. ( преди 2 месеца )
    Със същата сила мога да ти задам въпроса ти защо си купи електромобил, а не водороден автомобил след като си защитник на водорода? Водородните автомобили ти дават абсолютно същите права за паркиране като на електромобилите. Нали бъдещето е водородно? Защо като виден антиелектрик заложи на електрически автомобил?
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Коментирайте. Но коментирайте и какво се кара там където наистина има такива температури, като например страната в която е проведен тестът? Защо там въпреки много по-ниските температури нямат проблемите на Чикаго?
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 16 ( преди 2 месеца )
    не знаех,че Модел 3 е проектиран и се продава само в България и нямаме право да коментираме представянето му в други географски пояси.Предполагам и за Чикаго не даваш да говорим,където преди няколко дни ги изоставяха по пътищата!Общо взето, всичко което е различно от твоето ежедневие,не е вярно и актуално.Живееш на средна годишна температура +20 градуса, караш 5000км годишно в радиус от 150км от къщата ти,теслата ти е перфектна и всички трябва да я възприемат като такава.Ама не си си я купуваш
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 месеца )
    Бъстъре, ти като какъв точно се определяш с този джип 300 коня дизел дето бълваш облаци кадеш с това каране под 10 000км годишно?Та наричаш другите антиелектрици! Включително и мен дето има EV6?!?! И като си толкова голям математик, сметна ли цената на водата в реката и как от вода за 6лв излиза сметката да се прави ток за 0,30лв?!
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Полярен кръг ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 5 часа )Тесла 3 на опашката с 30% спад на пробега при -11 градуса,ами при по ниска температура 50% ?" Ти тази година колко пъти си виждал на дисплея на автомобила минус 11 градуса, щом това за тебе е топло? Какво за тебе е студено и ниска температура? Минус 55 градуса?
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    То вече няма дефицит на батерии защото ръста се забави, а и по-малките модели като Тесла 2 и ИД2 ще са с по-малки батерии от сегашните по-големи модели..
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 2 месеца )
    Да спориш с антиелектрици и антиматематици с цифри е кауза пердута. Остави ги да си вярват. Така или иначе свръх производството на батерии и материали за тях се очертава да се случи съвсем скоро, предвид ограниченията на износа на електромобили от Китай. Тоест заедно с отминаване на дефицита на батерии ще паднат и цените и производството на камиони ще стане рентабилно.