IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota работи върху ново поколение бензинови мотори

Стратегията на марката показва какви нови модели да очакваме съвсем скоро

Както е известно, според Toyota бъдещето на автомобилите не е само електрическо. Това на няколко пъти беше обявено от президентът на компанията Акио Тойода, който винаги е гледал със скептицизъм на производители, заложили всичко на електрическите превозни средства.


Toyota


През миналата година Toyota и нейната марка Lexus продадоха над 11 млн автомобила по цял свят, като от тях едва 104 018 (0,9%) са изцяло електрически. Сега двете компании подготвят пускането на още няколко модела само на ток, но едновременно с тях разработват и нови двигатели с вътрешно горене.

По време на конференция, проведена пред 200 ръководители и бизнес-мениджъри, Акио Тойода потвърди „голям проект за разработка на двигатели“ - нещо, което самият той анонсира на автосалона в Токио по-рано през януари. Тогава той прогнозира, че електромобилите никога няма да имат повече от 30% пазарен дял, а останалите 70% ще бъдат за автомобили с бензинови, хибридни и водородни горивни клетки.


Toyota


Ако се погледне списъка с нови модели, които Toyota ще предложи през следващите няколко години, то ясно се вижда стратегия, много различна от тази на конкурентите. Марката само преди представи обновения GR Yaris, а сега подготвя и суперкола, която ще бъде задвижвана от неелектрифициран двигател.

Освен това през 2024 г. ще започнат продажбите на новия Land Cruiser, който ще се предлага само в първата фаза с турбодизелов двигател. В същото време компанията също така е готова да се заеме сериозно с електричеството, като започне с кросоувър от B-сегмент, базиран на концепцията Urban SUV, който ще излезе през 2025 г., и евентуален Land Cruiser, задвижван изцяло на ток.


0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 11 ( преди 7 месеца )
    Напълно необосновано предположение. Всички производители досега твърдят, че Евро 7 не може да се покрие без съществена електрическа част. Някои по-леки коли ще могат да минат с обикновен хибрид, а по-големите - задължително с плъгин.
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Защо си мислиш, че сега се опитва да прецака Тесла - иска повече пари и повече власт, ама не му ги дават и започва - ще отида с AI-то си другаде, ще си взема робототите... Ей това е рекламата на Тесла. Един циркаджия за управител. Представяш ли бившия шеф на Мерцедес с тия мустаки да го снимат как пуши марихуана или пише, че палестинците са прави. Защо веднага след тъпотиите това започна да се мазни на евреите. ;)
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Демек ще намалят теглото с примерно 5-10 кг. за да се окаже, че е зелен т.е. гори по-малко от предното поколение понеже е по-лек, но по-малко здрав, повече капризен и асматик и за да компенсират това ще добавят 5-10 квтч батерия, но компа ще ползва ИИ и ще изхаби зеленото, но никой няма да разбере до следващото поколение.
  • #16
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Защото не продават само хибриди. Всичките модели ги има само с бензинов двигател и навярно заради това. Цената им е по-ниска. А за човека без реклама на Тесла - Тесла използват маркетингова стратегия като тези на Apple. То и затова не виждаш техни реклами по телевизията, но Мъск като клоун е навсякъде. Човекът изхожда от идеята, че няма лоша реклама и затова е из неговите/чуждите медии през цялото време. А "журналистите" като няма какво да пишат, пишат за неговите тъпотии - горелки и още неща...
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А защо тогава toyota се оплакваха и призоваваха за по-реалистични изисквания за евро 7, ако така или иначе ги покриват? Защо недоволстваха преди няколко месеца официално по медиите?
  • #14
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Тойотаджия ( преди 7 месеца )
    До 13: Пълни безсмислици пише 9, не му се връзвай. Хибридите на Тойота нямат никакви проблеми с емисиите. Още третото поколение Приус от 2009 имаше 6 мг/км емисии на азотни окиси, като лимита за Евро7 е 60 мг/км. Дали ще имат проблем да го покрият?
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    То ако нов хибрид на Тойота няма да покрива евро 7 тогава нищо незареждаемо нема да го покрива, а това е пълна лъжа защото дори Дачия планира да го покрива и с незареждаеми модели
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    #5 ( преди 7 месеца )
    Има гаражни станции за съхранение на водород. Около 25К $ бяха по спомени, но са с много малки бутилки. За моята консумация бях изчислил че да съхранявам енергия от фотоволтаика, ще ми стигне само за 24 ч. Стават само за краткосрочен буфер на енергия. Иначе си трябва правителствени разходи за да преминем на водород. Както 70 г. развиваха тръбопроводи и хранилища за природен газ, сега трябва да повторят упражненито с водорода. Само че засега не виждам някоя държавна компания да го прави.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Щом покриват евро 6 с обикновен бензин е логично, че ще могат да покриват смекчения евро 7 с хибрид с ново поколение ДВГ само простотии пишеш
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Тесльо, приземява ли се Тесла, приземява ли се? Ха-ха-ха! Падат опорките една след друга, а? А пък другата седмица като излязат финансовите резултати на Тойота, хептен ще я втасаш.