fallback

Без Daimler не става: всеки трети КАМАЗ излиза дефектен от фабриката

От компанията признаха за срива в качеството, но се оправдаха с неопитни работници

КАМАЗ, гордостта на руското автомобилостроене, уверяваше, че няма да претърпи никакви щети от международните санкции и принудителната раздяла със стратегическия инвеститор Daimler. Година по-късно обаче камионите на компанията са с рекорден срив в качеството: по данни на браншовата организация на руската автомобилна промишленост при 34.9% от произведените през последните месеци камиони К5 са констатирани сериозни фабрични дефекти още при доставката.               КАМАЗ, който е носител на рекордните 19 победи в рали "Дакар" при камионите, ползваше основни агрегати от Daimler в своите влекачи, включително 12-цилиндровите дизелови двигатели, кабината и водещия мост. След началото на войната в Украйна Daimler се оттегли от Русия, а през миналия февруари от фабриката в Набережние Челни триумфално обявиха, че са успели да преработят моделите си така, че да не зависят от никакви части от "неприятелски страни".

Резултатът от това обаче е, че фабричните дефекти са скочили с над 30 на сто. От пресслужбата на КАМАЗ (съкращение от Камски автомобилен завод) потвърдиха тези числа, но се оправдаха с големия ръст в поръчките, както и в неопитната работна ръка. "Недостатъчната квалификация на привлечените работници и недостатъчното познаване на технологичните процеси от тяхна страна понижиха технологичната дисциплина до 0.847 при базово равнище 0.93", се казва в официалното съобщение на компанията. Заради недостига на работна ръка след началото на войната компанията бе подтикната от властите да наема на работа затворници. От КАМАЗ уверяват, че въпросът за отстраняване на дефектите ще е приоритетен през 2024 година.      

 

fallback
  • #22
    Ами ( преди 9 месеца )
    Всичките им танкове Т-34 /и не само/ са с американски двигатели D2 на Катерпилар. За шест месеца американците им построяват два завода за производството на тези двигатели. Безвъзмездно. *** ги слагаха на всичко що е с вериги. Сега са същите. Ватенката затова е ватенка, щото е кадърна единствено в лоченето на самагон.
  • #21
    Жълтопаветник ( преди 9 месеца )
    Хахаахаха. Това е от латвийската медия ,която е копирана от Дойче веле и оп нашия тук я превел. Тъжна и жлка работа. Швабите са вече на 12 икономика в света, руснаците ги отнесоха. Не се притеснявайте ще се оправят и продължават да задобряват. По глупава и пропагандно неиздържана статия от 1 месец бе съм чел!
  • #20
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да бе
  • #19
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Тесла също произвежда некачествени коли с некачествени части, които тесларите наричат детски болести.
  • #18
    Форд ( преди 9 месеца )
    Толкоз ,,умни,, българи , Правят 50 модела ,, Чушкопеци,, Ако им разместиш обувките , няма да могат да ги обуят . Ниво на Образование - *** 0 и 1/2 минус.
  • #17
    Хахаха ( преди 9 месеца )
    Закривай, продавай фалирай!!!
  • #16
    v-1 ( преди 9 месеца )
    Те никога не са могли да правят автомобили и камиони :)))
  • #15
    81 ( преди 9 месеца )
    Една трета официално, реално - над 50%.
  • #14
    Алекс ( преди 9 месеца )
    Нищо изненадващо.Цялото автомобилостроене в Русия е базирано на копиране и производство по лиценз.Решиха да са самостоятелни и резултатът е една трета брак.Толкова могат.
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Очаквано. Тези *** скоро ще са на нивото на северна корея
fallback
Последни