fallback

6 вредни навика, които увреждат дизеловия двигател

Избягването на тези действия означава запазване на ресурса на мотора

През годините много шофьори придобиват вредни навици, които могат да нанесат сериозни щети на автомобила им и най-вече на двигателя. Повечето от тях са посочени в ръководството за експлоатация, предоставени от производителя, като те са свързани с поддръжката. А тя е много важна за едно превозно средство, като зависи както от обема на двигателя, така и от оборудването на автомобила.

Като цяло, има неща, които не трябва са се правят при никакви обстоятелства. И те не зависят от спецификите на задвижващия агрегат, като си остават едни и същи. Експертите от Slash Gear посочиха 6 такива действия на шофьора (или собственика), които съсипват дизеловия двигател на автомобила.

6 шофьорски навика, които увреждат дизеловия двигател (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #19
    Сашо ( преди 2 месеца )
    На дизела си слагаш печка и си я пускаш от вкъщи според температурата на улицата - 10 минути при 5-6 градуса, 20 минути при минус 1-2 и половин час при високи минусови температури. Палиш винаги топъл или най-малкото позатоплен двигател. Освен това почва веднага да духа на стъклото топъл въздух, а ако я оставиш 30 минути, цялата кола ще е размразена. Дистанционното действа на радиус 900 метра, а може да се сложи и сим-карта - да си се обаждаш на парното да се запали.
  • #18
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Прав си,дизелът загрява по-бавно и изстива по-бавно от бензиновия двигател. На някои дизели им монтират печки за по-бързо затопляне вътре в купето,но не знам доколко са ефективни.
  • #17
    corvett ( преди 3 месеца )
    Сега,карам Фиат мултиджет -турбо дизел.Когато спирам на светофар стрелката падаше на долу,взех оригинален термостат на Фиат,пак не загрява толкова бързо когато температурата навън е минус,загрява леко след 5 мин, подчертавам термостата е нов-оригинален.Така че да знаете дизела поради своята конструкция загрява много по слабо от бензиновия мотор.Дизела винаги загрява бавно,а на място ще загрее доста по късно.
  • #16
    Дъна ( преди 3 месеца )
    Дизелов агрегат грешен трудно заради голямото КПД
  • #15
    В.К ( преди 3 месеца )
    1,9тди и тесни
  • #14
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    За дизела съм съгласен че по-бавно загрява. Карам такъв от 8 години. 10 мин работа на място няма никакъв смисъл ако е под нулата няма да отлепи стелката и то не защото колата има проблем а защото на място няма товар и двигателя е по-термично ефективен. Това в сравнение с старите дизели от преди 20-30 години. Палиш до 1 мин на място и тръгваш леко без напъване (ако е под 0-та) след 4-5 км може да настъпваш. Преди това електрониката може и да не ти позволи ;).
  • #13
    хахахааа ( преди 3 месеца )
    Дизела ще загрее на място ама когато пръдне гущера.
  • #12
    Дебелия ( преди 3 месеца )
    Най-големият враг на автомобилния двигател е студения старт. В студено време винаги го има, независимо дали автомобила ще тръгне след 10 секунди или 10 минути. За това за скандинавските държави повечето автомобилостроители правят автомобилите с е-подгрев на радиатора.
  • #11
    Дебелия ( преди 3 месеца )
    Правилата, които ги пише във всеки manual на нов автомобил е тръгване след запалване, но никакво форсиране на високи обороти преди да двигателят да е стигнал работна температура. Ако някой чака 10 минути маслото да се разнесяло навсякъде, то значи, че трябва да сменя двигател всеки ден.
  • #10
    Дебелия ( преди 3 месеца )
    "След като студен двигател е стартиран, трябва да се даде време на двигателното масло да се разнесе и да постигне подходящ вискозитет и работна температура."По-голяма глупост не бях чел!
fallback
Последни