IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20-те най-здрави тригодишни автомобила

Tesla е убедително последна още в първото си попадане в доклада на TUV

След като ви представихме резултатите от доклада за надеждност на TUV за 2024 година във всички останали възрастови категории, дойде ред и на най-"младите" - автомобилите на 2-3-годишна възраст, тоест с регистрации през 2020 и 2021 година. За много хора тези коли са шансът да притежават актуален и все още в гаранция модел, без да понасят огромната обезценка след първата година. Голямата интрига в категорията тази година бе първото участие на Tesla Model 3 в докладите на TUV. За да не ви държим в напрежение, ще уточним, че американският електромобил е убедително последен като най-малко надежден от общо 111 модела, попаднали в проучването. Разликата между него и предпоследния е всъщност по-голяма, отколкото между първия и 56-ия в класирането.
  
  
Tesla Model 3
  
    
Отчасти причината за катастрофалното представяне на Tesla е и в липсата на класическа сервизна поддръжка - вместо задължителното сервизно обслужване клиентите на марката получават в първите години указания как да го проведат сами. Съответно дребни дефекти като изгорели крушки например, които иначе излизат наяве в сервиза, тук се констатират при инспекцията в TUV. Но не е само това - проверките сочат много ниско качество на боята, и даже корозиращи прагове (за 2-годишни автомобили!). На цели 14.7% от инспектираните Model 3 e отказан знак за преминат технически преглед заради сериозни дефекти.

Класирането в останалите възрастови категории на доклада за 2024 година можете да видите в линкове под статията.
  
 
   
   
20-те най-надеждни петгодишни коли според TUV 2024 (ГАЛЕРИЯ):


   
    
В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 24. Audi A4/A5 - 4,0 (59 000 км), 24. BMW 2 Active Tourer - 4,0 (42 000 км), 24. Peugeot 208 - 4,0 (28 000 км), 24. Seat Ateca - 4,0 (40 000 км), 28. Audi Q3 - 4,1 (39 000 км), 28. Kia Picanto - 4,1 (25 000 км), 30. Mazda 2 - 4,2 (27 000 км), 30. Opel Adam - 4,2 (28 000 км), 30. Opel Mokka - 4,2 (33 000 км), 30. Skoda Karoq - 4,2 (43 000 км), 30. Smart Forfour - 4,2 (24 000 км), 35. Audi A3 - 4,3 (41 000 км), 35. Mercedes E-Class Coupе - 4,3 (40 000 км), 37. Hyundai i20 - 4,4 (30 000 км), 37. Kia Rio - 4,4 (30 000 км), 37. VW Golf - 4,4 (47 000 км), 40. Mazda CX-3 - 4,5 (28 000 км), 40. Suzuki Swift - 4,5 (31 000 км), 42. BMW X1 - 4,6 (41 000 км), 42. BMW X3/X4 - 4,6 (50 000 км), 42. Mercedes E-Class - 4,6 (63 000 км), 42. Nissan Qashqai - 4,6 (34 000 км)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 46. Opel Corsa - 4,7 (28 000 км), 47. Mini - 4,9 (30 000 км), 48. Toyota Yaris - 5,0 (27 000 км), 49. Renault Zoe - 5,1 (27 000 км), 49. Seat Mii - 5,1 (34 000 км), 49. Skoda Fabia - 5,1 (31 000 км), 49. VW Tiguan - 5,1 (48 000 км), 53. Volvo XC60 - 5,2 (56 000 км), 54. Fiat Panda - 5,3 (27 000 км), 54. Opel Grandland X - 5,3 (39 000 км), 54. Smart Fortwo - 5,3 (20 000 км), 57. Skoda Kodiaq - 5,4 (58 000 км), 58. Ford Kuga - 5,6 (39 000 км), 58. Kia Ceed - 5,6 (38 000 км), 58. Kia Sportage - 5,6 (37 000 км), 58. Toyota Aygo - 5,6 (28 000 км), 58. VW Touran - 5,6 (54 000 км), 63. Fiat 500 - 5,7 (24 000 км), 63. Ford Ecosport - 5,7 (28 000 км), 65. Citroën C1 - 5,8 (26 000 км), 65. Renault Scénic - 5,8 (40 000 км), 65. Toyota Corolla - 5,8 (38 000 км), 68. Hyundai i30 - 5,9 (38 000 км), 68. Renault Clio - 5,9 (31 000 км), 68. VW Polo - 5,9 (32 000 км),

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 71. Renault Twingo - 6,0 (25 000 км), 71. Seat Ibiza - 6,0 (32 000 км), 71. Seat Leon - 6,0 (43 000 км), 74. Citroën C3 - 6,1 (30 000 км), 74. Ford Ka+ - 6,1 (25 000 км), 74. Seat Arona - 6,1 (29 000 км), 77. VW Up - 6,2 (33 000 км), 78. Ford C-Max - 6,3 (34 000 км), 78. Nissan Micra - 6,3 (28 000 км), 80. Ford Fiesta - 6,4 (34 000 км), 80. Mazda CX-5 - 6,4 (39 000 км), 82. Audi A1 - 6,5 (30 000 км), 82. Hyundai Tucson - 6,5 (36 000 км), 82. Mazda 6 - 6,5 (44 000 км), 85. BMW 3/4 Series - 6,6 (57 000 км), 85. Opel Astra - 6,6 (46 000 км), 87. Skoda Octavia - 6,7 (62 000 км), 88. BMW X5/X6 - 7,2 (60 000 км), 88. Peugeot 308 - 7,2 (44 000 км), 88. Skoda Citigo - 7,2 (31 000 км),

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 91. Hyundai i10 - 7,3 (24 000 км), 92. Citroën Berlingo - 7,4 (42 000 км), 93. Opel Insignia - 7,5 (61 000 км), 94. BMW 5/6 Series - 7,6 (59 000 км), 95. Renault Mégane - 7,7 (43 000 км), 95. VW Caddy - 7,7 (49 000 км), 97. Dacia Duster - 8,1 (36 000 км), 98. Ford Mondeo - 8,2 (65 000 км), 98. Ford S-Max - 8,2 (65 000 км), 100. Ford Focus - 8,5 (49 000 км), 101. VW Passat - 8,7 (68 000 км)
  
   
VW Passat
Passat е автомобилът с най-висок среден пробег - за три години в Германия той навърта почти толкова, колкото показва километражът му след 15 години в Горубляне
  
   
На дъното, освен Tesla, попадат традиционните "заподозрени" - евтини модели на Dacia, Skoda и Opel. А също и далеч по-скъпи и престижни автомобили, които обаче имат двойно и повече по-висок пробег от средното за доклада. Рекордьори в това отношение са VW Passat (68 000 км), Skoda Superb (67 000 км) и Ford Mondeo (65 000 км). Над 60,000 километра среден пробег за по-малко от три години - това би трябвало да събуди у вас поне малко подозрение към 15-годишните "качваш се и караш" оферти от Горубляне със 110,000 км на километража.
  
   
10-ТЕ НАЙ-ПРОБЛЕМНИ АВТОМОБИЛА:
102. Dacia Sandero - 8,8 (30 000 км),
103. VW Sharan - 8,9 (53 000 км),
104. Skoda Superb - 9,0 (67 000 км),
105. Ford Galaxy - 9,1 (60 000 км),
105. Skoda Scala - 9,1 (38 000 км),
107. Dacia Dokker - 10,2 (38 000 км),
107. Opel Crossland - 10,2 (28 000 км),
109. Seat Alhambra - 10,3 (50 000 км),
110. Dacia Logan - 11,4 (39 000 км),
111. Tesla Model 3 - 14,7 (55 000 км)
  
  

 

 

0 от 500
  • #8
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Гост до Boromir ( преди 1 месец )
    35-40к километра на година в Западна Европа са нормални километри. България е малка страна и малко хора живеят в един град, а работят в друг, респективно се пътува по-малко. През 2007г. си купих Е класа, която беше на 1г. и 26к километра, като я карам вече 16г. и за този период от време съм й направил 170к километра. Реално нищо значимо не съм ремонтирал и днес изглежда почти нова. Ако тръгна да я продавам, никой няма да ми повярва, че е под 200к километра, защото не съм я обслужвал в Балканстар
  • #7
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Алекс ( преди 1 месец )
    Ако искаш здрав автомобил,не чети доклади на TUV.Манипулации в полза на фалшиво здравите германски автомобили.Уж железни,а редовни клиенти на сервизите.
  • #6
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Верно изчезна Бустера .Сигурно подготвя опровержение за надеждноста на Теслата .
  • #5
    26 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митето Бустера нещо изчезна и стана скучно. Винаги правеше по 30+ страници колко са велики електричките и как токът за зареждането им бил безплатен
  • #4
    22 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "даже корозиращи прагове (за 2-годишни автомобили!)" - защо са ти здрави ламарини, след като батерията така или иначе e направена да сдаде преди да се разпадне купето от корозия :D Караш и благодариш на Илон за невероятната възможност да се разделиш с една солидна сума за удоволствието да си "модерен".
  • #3
    28 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За това няма да си купя Тесла ,хем скъпа хем не надеждна ! Предпочитам кола с ДВГ.
  • #2
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Boromir ( преди 1 месец )
    това би трябвало да събуди у вас поне малко подозрение към 15-годишните "качваш се и караш" оферти от Горубляне със 110,000 км на километража.Аз си купих Тойота на 8 години и 194 000 на километра. След проверка в ТМ Ауто се оказа, че е на 394 000 км пробег т.е. 45000 на година Имам разпечатка на цялото обслужване.Всяка кола от среден и висок клас, умножавайте годините по 40 000 км минимум
  • #1
    23 rate up comment 2 rate down comment
    Fhbhh ( преди 1 месец )
    Бързам да се кача на високо, че тук ще е кървава баня под тази статия.