Dacia отчете най-силната година в цялата си история през 2023 - с над 658,000 продажби, 14.7% ръст спрямо 2022 (над средния за пазара), с 4.3% общ пазарен дял в Европа и цели 8.3% дял сред частните клиенти. И четирите основни модела на румънската марка на Renault отчитат ръст в продажбите: 18% при Sandero, 2% при сменящия поколенията Duster, 66% при Jogger и 26% при електрическия Spring.
Ксавие Мартине, вицепрезидент на Dacia по продажбите
Компанията още не е обявила финансовите си резултати, но ако се съди по междинните показатели, маржът на печалба при Dacia ще е осезаемо по-висок от тези при BMW, Mercedes и Volkswagen. Могат ли обаче тези резултати да се задържат и през 2024, и какво ново предстои за марката през този година - отговори на тези въпроси даде вицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине в конферентен разговор с журналисти, включително и екипа на Automedia.bg.
13 ключови въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Renault и Dacia са марки, които се допълват вазимно. Renault е марката, която води офанзивата в посока електрификация. Dacia иска да продължи да покрива традиционния пазар за двигатели с вътрешно горене, като развива и алтернативни задвижвания като втечнения петролен газ - един ефективен начин за понижаване на емисиите. Ще продължим да развиваме и хибридното задвижване. Над четвърт от поръчките за Jogger през 2023 са за хибридната версия, а при новия Duster очакваме още по-висок процент. Имаше логика да предложим електромобил в най-малкия пазарен сегмент със Spring. В бъдеще ще има и други електромобили, обогатяващи гамата на Dacia. Но електрическата офанзива на групата се води от Renault. Двете марки се допълват. Доказателството е, че и двете имат ръст през 2023.