Dacia отчете най-силната година в цялата си история през 2023 - с над 658,000 продажби, 14.7% ръст спрямо 2022 (над средния за пазара), с 4.3% общ пазарен дял в Европа и цели 8.3% дял сред частните клиенти. И четирите основни модела на румънската марка на Renault отчитат ръст в продажбите: 18% при Sandero, 2% при сменящия поколенията Duster, 66% при Jogger и 26% при електрическия Spring.
Ксавие Мартине, вицепрезидент на Dacia по продажбите
Компанията още не е обявила финансовите си резултати, но ако се съди по междинните показатели, маржът на печалба при Dacia ще е осезаемо по-висок от тези при BMW, Mercedes и Volkswagen. Могат ли обаче тези резултати да се задържат и през 2024, и какво ново предстои за марката през този година - отговори на тези въпроси даде вицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине в конферентен разговор с журналисти, включително и екипа на Automedia.bg.
13 ключови въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Германия е най-големият пазар в Европа и, естествено, е ключов за нас. При частните клиенти ние сме номер 5 там през 2023, като пред нас са VW, Mercedes, BMW и Skoda. В добра компания сме. Мисля, че лансирането на новия Duster и особено на Bigster ще ни помогнат много там. В края на краищата Bigster е специално създаден с мисълта за такива пазари. Дори всички изпитания при разработването на модела бяха направени в Германия. Изобщо възприемането на марката Dacia там търпи сериозна еволюция.