Има много неща, които влошават работата на автомобила с течение на времето - от мръсен въздушен филтър и ниско налягане в гумите до замърсени запалителни свещи и износени кабели.
Нищо обаче не може да лиши автомобила от горивна ефективност и производителност така, както запушени горивни инжектори. Някои често срещани признаци за този проблем са колебания при ускоряване, прекъсвания при движение с постоянна скорост на магистрала и/или груба работа на празен ход. Също така колата може трудно да стартира, особено когато двигателят е студен.
Понякога вината е некачествен бензин или износен горивен филтър, но малките проходи в съвременните горивни инжектори могат да се запушат дори при нормални обстоятелства на шофиране и трябва да бъдат почистени.
За щастие има много решения от типа „направи си сам“, които собственикът може сам да изпробва, преди да потърси помощ в сервиза. Експертите от Slash Gear посочиха 5 неща, които трябва да знаете и действия, които са предприемете, за да се справите сами.
Как се почистват горивни инжектори (ГАЛЕРИЯ):
При по-стари превозно средство или такива, на които често е било сипвано некачествено гориво, понякога дори няколко цикъла на третиране с препарат за почистване не са достатъчни, за се да изчистят запушените инжектори. Всъщност обработката често просто изхвърля частиците, които попадат в дюзите на вашите инжектори, причинявайки повече проблеми.
В този случай е време за по-агресивен подход. На пазара се предлагат спрейове за почистване, но за тяхното използване трябва да бъде отстранен въздушния филтър. Препарат се нанася директно в корпуса на дросела, след което автомобилът трябва да се кара известно време, за може почистващият препарат да циркулира през през системата за всмукване на гориво и въздух.
За тази операция са нужни двама души, като тя отнема около 10 минути и може да помогне за почистване на тялото на дросела, всмукателните клапани, горивните инжектори, буталата, пръстените и стените на цилиндрите.