Има много неща, които влошават работата на автомобила с течение на времето - от мръсен въздушен филтър и ниско налягане в гумите до замърсени запалителни свещи и износени кабели.
Нищо обаче не може да лиши автомобила от горивна ефективност и производителност така, както запушени горивни инжектори. Някои често срещани признаци за този проблем са колебания при ускоряване, прекъсвания при движение с постоянна скорост на магистрала и/или груба работа на празен ход. Също така колата може трудно да стартира, особено когато двигателят е студен.
Понякога вината е некачествен бензин или износен горивен филтър, но малките проходи в съвременните горивни инжектори могат да се запушат дори при нормални обстоятелства на шофиране и трябва да бъдат почистени.
За щастие има много решения от типа „направи си сам“, които собственикът може сам да изпробва, преди да потърси помощ в сервиза. Експертите от Slash Gear посочиха 5 неща, които трябва да знаете и действия, които са предприемете, за да се справите сами.
Как се почистват горивни инжектори (ГАЛЕРИЯ):
Тъй като разходите за почистване на горивни инжектори и вложените усилия са минимални, вероятно се чудите колко често трябва да почиствате инжекторите си. Това е силно обсъждана тема, като инструкциите за някои продукти предлагат да използват при всяко зареждане.
Някои експерти препоръчват това да се прави на 6000-10 000 км, докато други са на мнение, че е достатъчно веднъж на 30 000-50 000 км. Във всички случаи много важно е качеството на горивото, в което се сипват почистващите препарати.