Луксозните превозни средства имат особената способност да се обезценяват по-бързо от повече от останалите автомобили на пазара. А една от причините за това е впечатляващата цена на поддръжката, която често съперничи на първоначалната цена на автомобила.
Пример за това е този Mercedes-Benz Class от 2008 г., чийто собственик получи шокираща сметка за ремонти по колата - 20 000 долара. В случая става въпрос за автомобил, който като нов е струвал около 35 000 долара, а в наши дни на американския пазар може да се намери за около 10 000 долара.
Освен това пробегът на конкретния екземпляр е около 200 000 мили (320 000 км), което допълнително намалява стойността му. Според оригиналната публикация на собственика в Reddit, колата е трябвало да влезе в сервиз за ръжда на задната подрамка. Този компонент се покрива от 20-годишната гаранция, предлагана от производителя, но се оказва, че това не е единственият проблем.
Списъкът с необходимите ремонти за този Mercedes-Benz C-Class започва с течащ маслен филтър и корпус на охладителя - задача, която изисква 3 часа труд. Вакумната помпа също изисква внимание, отчитайки допълнителни 3,5 часа работа. Корпусът на трансмисията, в „силно ръждясало състояние“ и трябва да бъде сменен, което изисква допълнителни 2,5 часа работа.
Освен това, колата се нуждае от нови спирачки, като това отнема 5 часа допълнителен труд. И всичко това е преди да се стигне до основната причина за ремонта, която е и най-трудоемка. Тази чест се пада на премахването на ауспуха, който е заварен на места, където обикновено не би бил. Според технологията това ще отнеме 7 часа, ако подрамката вече е премахната, и 9 часа, ако не е.
В случая не се посочва точно каква е цената на труда, но обикновено тя е около 190 долара на час. Също така няма информация и какво точно се е случило, но е трудно да се повярва, че собственикът би се съгласил с всичко това.