IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Stellantis: Чака ни кървава баня, ако последваме Tesla

Карлос Тавареш предупреди, че намаляването на цените на електромобилите може да съсипе някои производители

Търсенето на електромобили започна да забавя свои ръст и това накара Илон Мъск да намали за пореден път цените на моделите на Tesla, като по този начин той пожертва рентабилността, за да увеличи продажбите. Подобен подход обаче може да бъде пагубен за някои производители на автомобили, предупреди главният изпълнителен директор на Stellantis - Карлос Тавареш.


Карлос Тавареш


„Ако тръгнете по пътя на намаляване на цените, пренебрегвайки реалностите за вашите разходи, това ще доведе до кървава баня. В момента се опитвам да предотвратя именно тази надпревара към дъното", заяви Тавареш на събитие в Амстердам, където представи новата платформа за електромобили на Stellantis.

Коментарите на един от най-влиятелните хора в автомобилната индустрия идват на фона на забавянето на продажбите на електромобили, което доведе и до промени в плановете на някои водещи производители. Ford, например, обяви, че намалява производство на пикапа F-150 Lighting и ще съкрати част от работниците, заети с него. Нещо повече - американският концерн призна, че производството на EV му носи загуби от 4,5 млрд долара годишно.

Показателен за трудната ситуация, пред която са изправени водещите производители, е фактът, че нито един от Голямата тройка на Детройт - Ford, GM и Chrysler (респективно Stellantis), както и Toyota, която продава най-много коли в САЩ, няма да има реклама по време на Супер Боул - най-голямото спортно събитие зад Океана. Това се случва за първи път от 2001 г. насам.

„Познавам компания, която брутално намали цените и нейната рентабилност се срина момента", каза още Тавареш, без да назовава конкретно Tesla или Мъск. Думите му обаче идват на фона на най-лошия старт на годината за Tesla, откакто компанията се търгува публично на борсата.

Електромобилният гигант на Илон Мъск започна да понижава цените още през миналата година в опит да остане начело на забавящия се пазар, пълен с нови конкуренти. Това обаче доведе до намаляване на маржа на печалбите на Tesla с над 40% на годишна база, става ясно от отчета на компанията за третото тримесечие на 2023 г.

На свой ред, Stellantis обяви по-рано този месец, че ще намали оперативните си разходи, като затвори фабрики и съкрати около 1350 работници. Концернът обаче няма намерение да сваля цените на електромобилите си. „Когато направите това, нещата стават много трудни в бъдеще", предупреди Тавареш.


0 от 500
  • #82
    16 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 3 месеца )
    Таварищ като продаваш е-308 на цената на 300кс. Тесла нямаш голеио шансове да оцелееш! И всички са наясно че не намаляваш цената защото не искаш а защото нямаш изобщо опция! От EV печелят основно Тесла и китайците, европейците още се чудят как да станат рентабилни с тия недодялани платформи
  • #81
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 63 ( преди 3 месеца )
    Оф, Мите, що се правиш на луд? Нали ти тука обясняваше с нескрито задоволство как Тесла продават някакъв вид "въглеродни квоти" в щатите на другите производители, защото имат само ел. продукти, а другите трябва да "обезпечат" продажбите на "мръсните" си ДВГта. И сега ще кажеш, че това не е "тайна субсидия" и затова не се брои. И после ревеш, че никой не иска да води "конструктивен диалог" с цифри с теб. Еми, а сети се ако всички други са психари, а ти си нормалния, това какво ли означава?
  • #80
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това ти ли го писа господин "инженер" 190 Гост...След термообработка пружината става ЕЛАСТИЧНА и ТВЪРДА.За да се намалят вътрешните напрежения пружината се отгрява и твърдоста и намалява.Ако не се направи това пружината става крехка и чуплива.Сгъни ножче за бръснене да видиш как ще се счупи.Май радев пак е прав....ТРИ МИЛИМЕТРА ЛАМАРИНА? Това танк ли е.Бронирана кола?..... 20.07.2020
  • #79
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Чакаме? ( преди 3 месеца )
    Плюсове минуси ( преди 7 часа )А отговор няма? Машинен инженер ли си или инженер по ДВГ?
  • #78
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    190 Гост...След термообработка пружината СТАВА ЕЛАСТИЧНА и твърда
  • #77
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен,Еврика ти откри топлата вода.Най после след четири години мъки вдяна.Термообработка не е само закаляване.
  • #76
    0 rate up comment 1 rate down comment
    fluky6 ( преди 3 месеца )
    Някой пробвал ли е да добива Р на телефонаPi network. Виждам че вече има обявена ценав Впапсе. Трябва да се свали приложение и дасе регистрирате. Ако ви иска код за покана ползвайте fluky6 така ще увеличите доходите.
  • #75
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    имам възвратна пружинка на дръжка на ръчно сито за насипни хранителни продукти блашно пудра захар едната част на пружинката се счупи другата част не в задачата се пита каква е причината
  • #74
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    190 Гост...След термообработка пружината става еластична и твърда.За да се намалят вътрешните напрежения пружината се отгрява и твърдоста и намалява.Ако не се направи това пружината става крехка и чуплива.Сгъни ножче за бръснене да видиш как ще се счупи.Май радев пак е прав....Три милиметра ламарина? Това танк ли е.Бронирана кола?..... 20.07.2020
  • #73
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 3 месеца )
    Каквото повикало такова се обадило. Като ще ровят от преди четири години, ще я приключим тая сага веднъж завинаги, въпреки че вече 1857 пъти си признах че съм сгрешил еластичност със spring back effect. Да го видим какво ще лъжа психопата който всеки месец е различен инженер. Знаеш че аз съм против личните заяждания но няма да им мълча. Покри се като мишка, защото е забравил какво е цитирал от Уикипедия тогава.