fallback

Официално: Tesla покори Европа през 2023

Model Y е първият електромобил и най-скъпият модел, завършвал годината като номер 1. Вижте и останалите в Топ 50

Tesla Model Y e най-продаваният нов автомобил в Европа през 2023, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. На практика няма шанс електрическият кросоувър да бъде изместен: преднината му пред втория Dacia Sandero е почти 20,000 автомобила, а и малкото пазари, които още не са подали информация към DataForce, са по-силни за Tesla, отколкото за Dacia.         Model Y завладя Европа през 2023. Въпросът е как ще се представя след края на субсидиите        По този начин Model Y става първият електромобил, завършвал годината като номер 1 на Стария континент. Успехът на Tesla е съпътстван от още няколко исторически постижения: за пръв път бестселър в Европа е неевропейски модел, и за пръв път на този позиция е средноразмерен кросоувър. По традиция най-продаваният модел на Стария континент е хечбек от С- или В-сегмента. В 34 от последните 40 години това е бил Volkswagen Golf. Шепата изключения са Fiat Punto (през 1997), Peugeot 206 (2003), Opel Astra (2006), Peugeot 207 (2007), Peugeot 208 (2022) и сега Model Y.

Основен принос за успеха на Tesla имаше намаляването на цените в началото на годината, което вкара модела в обхвата на държавните субсидии за покупка на електромобил на повечето големи пазари. Model Y e бил най-продаваният електрически модел дори в Германия, сочат данни на местната транспортна агенця КВА. На европейско ниво Tesla е била начело в продажбите в седем от месеците на 2023, в четири на върха е била Dacia Sandero и в един - Volkswagen T-Roc.

Именно T-Roc според експертите е и основната причина за изоставането на Golf, който завършва годината едва на седмо място. VW е и единствената марка с цели три модела в Топ 10.          50-те най-продавани нови коли в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #65
    Чеченеца ( преди 9 месеца )
    Абе просто те кефи как се кара..Бърза технологична не пуши не ручи нема масло скоросни кутии не се чупи.Зареждаш в къщи е малко ли е
  • #64
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Значи средният живот на една Тесла е 25 години" - Тя компанията няма 25 години ...
  • #63
    анонимен ( преди 9 месеца )
    " Гост най-накрая сметна нещо и на практика повтори това което му повтарям от 10 год." - 10 години ли продължава тая глупсот между теб и Гост? Нямаш ли си други хобита? Или си тотално без живот?
  • #62
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Феновете на ДВГ гответе се за погрома." - УАААА! Ужаааас! Бягаме, криеме се от падащите огнени камъни от небето ...
  • #61
    Живанши ( преди 9 месеца )
    Какво е общото между собствениците на елки и хора които им се ходи по голяма нужда? Всички се надяват да стигнат до вкъщи...
  • #60
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И не е само до цената на колата ами и до цената и наличността на обществено зареждане
  • #59
    До 59 ( преди 9 месеца )
    Защо лъжеш така? Рав4 хибрид е от 75К лв, а Тесла У е над 80К в лева из Европа макар да е малко по-бърз
  • #58
    q ( преди 9 месеца )
    Отварям да погледна цените на Тойтка РАВ4, ми те като на Модел У. Погрома е много близо - няма да дочакат и 2025. Незнайно как големите глави определиха тази година за изравняване на колите с ДВГ с тези с елелектрическо задвижване още 2021. Познаха. Феновете на ДВГ гответе се за погрома.
  • #57
    koko ( преди 9 месеца )
    Заглавие м. януари 2025: "Тесла покори сервизите през 2024г."
  • #56
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Пак ли не можете да сметнете нищо???? То си личи по непочистения сняг и клоните.
fallback
Последни