fallback

Официално: Tesla покори Европа през 2023

Model Y е първият електромобил и най-скъпият модел, завършвал годината като номер 1. Вижте и останалите в Топ 50

Tesla Model Y e най-продаваният нов автомобил в Европа през 2023, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. На практика няма шанс електрическият кросоувър да бъде изместен: преднината му пред втория Dacia Sandero е почти 20,000 автомобила, а и малкото пазари, които още не са подали информация към DataForce, са по-силни за Tesla, отколкото за Dacia.         Model Y завладя Европа през 2023. Въпросът е как ще се представя след края на субсидиите        По този начин Model Y става първият електромобил, завършвал годината като номер 1 на Стария континент. Успехът на Tesla е съпътстван от още няколко исторически постижения: за пръв път бестселър в Европа е неевропейски модел, и за пръв път на този позиция е средноразмерен кросоувър. По традиция най-продаваният модел на Стария континент е хечбек от С- или В-сегмента. В 34 от последните 40 години това е бил Volkswagen Golf. Шепата изключения са Fiat Punto (през 1997), Peugeot 206 (2003), Opel Astra (2006), Peugeot 207 (2007), Peugeot 208 (2022) и сега Model Y.

Основен принос за успеха на Tesla имаше намаляването на цените в началото на годината, което вкара модела в обхвата на държавните субсидии за покупка на електромобил на повечето големи пазари. Model Y e бил най-продаваният електрически модел дори в Германия, сочат данни на местната транспортна агенця КВА. На европейско ниво Tesla е била начело в продажбите в седем от месеците на 2023, в четири на върха е била Dacia Sandero и в един - Volkswagen T-Roc.

Именно T-Roc според експертите е и основната причина за изоставането на Golf, който завършва годината едва на седмо място. VW е и единствената марка с цели три модела в Топ 10.          50-те най-продавани нови коли в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #55
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кажи какъв автомобил да си купи някой който има гараж и кара по много километри на ден които може да зарежда на нощна тарифа? Не се ли усещаш че колкото повече километри върти, толкова по-смислена става покупката на електромобил? Точно обратното на това което твърдиш - че били подходящи само за градско шофиране като твоето. Самият ти сметна, че са абсолютно неподходящи.
  • #54
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хайде сега кажи защо електромобили те не са подходящи за хора които са тръгнали с 100 000 лв за нов автомобил и защо трябва да си купуват хибридна toyota, която ти да купиш през 2034 година?
  • #53
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 54. Какво драма дами и господа. Гост най-накрая сметна нещо и на практика повтори това което му повтарям от 10 год. Разбира се липсата му на способности да прави причинно-следствени връзки ще му попречи да спре да задава въпроса защо за мен и за него е безсмислено на този етап да си купуваме електрически автомобили, въпреки че първата точка е изпълнена - имаме гаражи в които да ги зареждаме. Според него всеки който не си купува 10 г. автомобил е глyпак, но не се усеща, че не ги произвеждат
  • #52
    Гост ( преди 9 месеца )
    Митичен,с 90 к.лв мога да купя бензин за 494505 километра при 2,60 лв/л.За 10 години с моето каране повече от 150000 км няма да мина.Общата сметка е 10 к.лв за Тойота Корола втора употреба,30 к.лв за бензин,общо 40 к.лв.Остават ми 60 к.лв в джоба,пък ти си прави сметката за безплатно или евтино зареждане в гаража.
  • #51
    анонимен ( преди 9 месеца )
    18% електрически коли от продадените миналата година. До 5 години ще станат 60%!
  • #50
    Реално ( преди 9 месеца )
    18 бона е една S-ка 90 кВтч без транспорт. 5 бона годишно си напред само от горивото, изобщо не смятаме обслужване, непредвидени ремонти и платено паркиране. В един момент колата ти дава пари да я караш. А говориме за 2 тона шлеп 450 коня 4х4 с въздушно окачване и люк и панорама. С 15 вече сервиза пълни с части за S-ките до тавана: Дунев, Тесла Сервиз ООД, Тесла Роял сервиз, Тесла БГ, Овърдрайв, АутоСофт, СофтЕлектроник, Дрийм Карс 77, Автобутик, EV rent, EV info, EVrent и много други.
  • #49
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако караш по 300км на ден , примерно от София до Пловдив или Варна - Бургас и обратно за седмица ще минеш 1500км - 105л за 300лв. Тоест ще ти стигнат за 300 седмици - 5,8 години и 450 к км. За такъв човек е изпълнена 2. Точка - да кара много километри. За тебе не е, защото при 150 км на седмица ще минеш 450к км след 58 години. Правиш ли разликата? За 10 години онази Тесла нямаше да е навъртяла само 433к км, а 780 к км. 520 седмици по 300лв - 156к лв за бензин
  • #48
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,чакам да сметнеш колко километра ще карам с 90 к.лв за бензин с разход 7 /100.Ако имаше сметка на ток,досега да си си купил електрокар.
  • #47
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,да не би гаража ти да е на колела?Свърши ли ти батерията на електрокара и ще спиш на зарядната.
  • #46
    анонимен ( преди 9 месеца )
    300 км на нощна всяка нощ са само 100 хиляди километра на година в личния ти гараж. Наистина ли твърдиш че не са ти достатъчни за годината или наглеееш? Наистина ли смяташ че са абсолютно недостатъчни за 98% процента от шофьорите в България? Защото според мен са напълно достатъчни за тях и няма да устройват само един-два процента
fallback
Последни