fallback

Официално: Tesla покори Европа през 2023

Model Y е първият електромобил и най-скъпият модел, завършвал годината като номер 1. Вижте и останалите в Топ 50

Tesla Model Y e най-продаваният нов автомобил в Европа през 2023, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. На практика няма шанс електрическият кросоувър да бъде изместен: преднината му пред втория Dacia Sandero е почти 20,000 автомобила, а и малкото пазари, които още не са подали информация към DataForce, са по-силни за Tesla, отколкото за Dacia.         Model Y завладя Европа през 2023. Въпросът е как ще се представя след края на субсидиите        По този начин Model Y става първият електромобил, завършвал годината като номер 1 на Стария континент. Успехът на Tesla е съпътстван от още няколко исторически постижения: за пръв път бестселър в Европа е неевропейски модел, и за пръв път на този позиция е средноразмерен кросоувър. По традиция най-продаваният модел на Стария континент е хечбек от С- или В-сегмента. В 34 от последните 40 години това е бил Volkswagen Golf. Шепата изключения са Fiat Punto (през 1997), Peugeot 206 (2003), Opel Astra (2006), Peugeot 207 (2007), Peugeot 208 (2022) и сега Model Y.

Основен принос за успеха на Tesla имаше намаляването на цените в началото на годината, което вкара модела в обхвата на държавните субсидии за покупка на електромобил на повечето големи пазари. Model Y e бил най-продаваният електрически модел дори в Германия, сочат данни на местната транспортна агенця КВА. На европейско ниво Tesla е била начело в продажбите в седем от месеците на 2023, в четири на върха е била Dacia Sandero и в един - Volkswagen T-Roc.

Именно T-Roc според експертите е и основната причина за изоставането на Golf, който завършва годината едва на седмо място. VW е и единствената марка с цели три модела в Топ 10.          50-те най-продавани нови коли в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #25
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Ами като ми е толкова акълът и не съм си ги записал като тази година, ми отне цяла минута да ги търся по ключови думи. Понеже не знаеш какво е, Това са онези думички отгоре върху полето за писане." - Това не е по-добре, а си и заядлив, което е тройна щета.
  • #24
    Пръдлив ( преди 9 месеца )
    Не разбрах само моделите на toyota къде са в цялата класация? Нали corolla беше кралицата на класациите и нямаше как да бъде детронирана? RAV4 беше най-продавания също? Вярно е че като марка продават по- много защото лепят емблемите на всичко което им предложат и скоро може да има и хладилници toyota които да влизат в класациите защото са на колелца.
  • #23
    анонимен ( преди 9 месеца )
    100 пъти вече казах, че ако ми изпадне такава веднага я купувам без да се замислям. Така че ако видиш обаждай се и ще почерпя. Tesla с 15% деградация на батерията за 14 000 лв си е като да удариш шестица от тотото, въпреки че на Гост му изглежда като тотал щета. Това е като да ти дадат 100 гр златен ... каквото и да е било там, примерно ланец на 20 пъти по-ниска цена отколкото като нов. Примерно ако преди 10 години е струвал 10 000 лв, сега да ти го дадат за 500 лв и ти да откажеш.
  • #22
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Лъжлив Тесльо, вместо да пишеш пропагандни дитирамби по форумите, *** си купиш 10-годишна Тесла, дето щяла да изкара още 15 години да те видим колко си ербап.
  • #21
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Хех, манипулативно заглавие в стил Лъжлив Тесльо.. Не Тесла, а един от един и половината модели на Тесла покорил Европа. Тесла като производител на кое место е по продажби, цяло чудо ще е ако влезе в 10-ката.
  • #20
    Цитат от другата тем ( преди 10 месеца )
    Ако някой я беше подарил на гостенина, за тези 10 години колко километра щеше да е изминал ? За 520 седмици, той е направил 520 зареждания на бензин за по 5 минути и е прекарал 2600 минути на бензиностанцията, Това са 44 часа - 5,5 пълни 8 часови работни дни работа на бензиностанцията с маркуча, за да измине 78 000 километра. Това не е измислен от мен пример, а реалният живот на Гост. Ако беше зареждал Теслата, щеше да му отнеме ОБЩО 1,5 часа за 10 години.
  • #19
    Цитат от другата тем ( преди 10 месеца )
    Това как кореспондира с онази 10-годишна Тесла на 433 000 км с оригинални двигател и батерия, която гост Не иска дори за подарък, защото вече изминавала само 360 км и не му върши работа защото той изминава по цели 150 км на седмица и зарежда веднъж седмично бензин?
  • #18
    Цитат от другата тем ( преди 10 месеца )
    "Една Тесла я изкара 8-9 години, я не. А средното време на живот на автомобил в Европа е 18 години." Средния годишен пробег на Европейския шофьор е 13 000 км. Средно за 18 години изминава 234 000 км. Средно батерията на Тесла има 12%, деградация на 200 000 мили, което са около 320 000 км. Значи средният живот на една Тесла е 25 години по 13 000 км за да падне реалния пробег от 500 на 440 километра градско шофиране. Средно ще се налага зареждане веднъж на 10 дни, вместо на две седмици както нова.
  • #17
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В твоя случай наистина пробегът с едно зареждане е от ключово значение, защото пълниш резервоара по един път на високосна година но не всяка високосна година. Ще ми обясниш ли Какво значение има дали резервоарът ти събира 50 лв гориво или 500 лв гориво, след като всяка седмица пълниш по 30 лв за 150 км за пет минути? Още не си коментирал сметките от предишната тема?
  • #16
    Гост ( преди 10 месеца )
    Аз гледам първо цената на колата и колко километра мога да карам без зареждане.Коне,магарета не ме интересуват.
fallback
Последни