fallback

Официално: Tesla покори Европа през 2023

Model Y е първият електромобил и най-скъпият модел, завършвал годината като номер 1. Вижте и останалите в Топ 50

Tesla Model Y e най-продаваният нов автомобил в Европа през 2023, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. На практика няма шанс електрическият кросоувър да бъде изместен: преднината му пред втория Dacia Sandero е почти 20,000 автомобила, а и малкото пазари, които още не са подали информация към DataForce, са по-силни за Tesla, отколкото за Dacia.         Model Y завладя Европа през 2023. Въпросът е как ще се представя след края на субсидиите        По този начин Model Y става първият електромобил, завършвал годината като номер 1 на Стария континент. Успехът на Tesla е съпътстван от още няколко исторически постижения: за пръв път бестселър в Европа е неевропейски модел, и за пръв път на този позиция е средноразмерен кросоувър. По традиция най-продаваният модел на Стария континент е хечбек от С- или В-сегмента. В 34 от последните 40 години това е бил Volkswagen Golf. Шепата изключения са Fiat Punto (през 1997), Peugeot 206 (2003), Opel Astra (2006), Peugeot 207 (2007), Peugeot 208 (2022) и сега Model Y.

Основен принос за успеха на Tesla имаше намаляването на цените в началото на годината, което вкара модела в обхвата на държавните субсидии за покупка на електромобил на повечето големи пазари. Model Y e бил най-продаваният електрически модел дори в Германия, сочат данни на местната транспортна агенця КВА. На европейско ниво Tesla е била начело в продажбите в седем от месеците на 2023, в четири на върха е била Dacia Sandero и в един - Volkswagen T-Roc.

Именно T-Roc според експертите е и основната причина за изоставането на Golf, който завършва годината едва на седмо място. VW е и единствената марка с цели три модела в Топ 10.          50-те най-продавани нови коли в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

      

fallback
  • #45
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ами говори за себе си. Обясни къде съм сбъркал в сметките, че за последните 10 години си изгубил 44 часа на бензиностанциите, А ако беше зареждал в собствения си гараж, щеше да ти отнеме 1,5 часа за десетте години? И това ли в Уикипедия го прочетох? Направил си 520 зареждания по 30 лв за 5 мин. за 10 години, за да изминаваш по 150 км с тях, и само 10 пълни резервоара за ски, но въпреки това твърдиш, че пробегът с едно зареждане е най-важния параметър за избор на автомобил? Греша ли нещо ?
  • #44
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 36.Мити4ен,опорките ти не струват.1.На нощна може да заредиш само първите 200-300 километра,за пътуване до близките градове и села.2.Много километри с електрокар на дълъг път,означава зареждане на бърза зарядна.Там цените се изравняват с бензинов автомобил.3.Автомобил втора употреба за 10 к.лв ми оставя на разположение 90 к.лв за бензин, вместо да купя електрокар за 100 к.лв.
  • #43
    Гост ( преди 9 месеца )
    Твоята форумна "компетентност" е придобита от Уикипедия.Ще цитирам един умен човек."Любимата на всеки дървен философ Уикипедия е мястото, откъде се черпят познанията". Калин Терзийски
  • #42
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,много ми наглееш нещо.Колко пъти трябва човек да се изложи,за да млъкне.Еластичен колянов вал,стомана се прииждали от желязна руда с високо съдържание на въглерод, супер твърда и мега еластична стомана, отрицателна мощност и т.н.Точно човека изрекъл тези глупости ме обвинява в некомпетентност.Злобюле,за моите знания,умения и компетенции ми плащат заплата.
  • #41
    До 41 ( преди 9 месеца )
    Ето как и сам си се сетил. Освен това ще има и много по-голямо разнообразие на модели. А цената на зареждането понякога не е толкова важна, колкото самото наличие на зарядна станция наоколо. Новата година се появиха гигачарджър, които могат да инсталират зарядна станция почти навсякъде където има партида за ток, само срещу 10 лв месечен абонамент, като собственика на партитата сам определя цената на която да продава енергията. Всеки може да ги извика да му монтират. Стават все повече и навсякъде
  • #40
    До 39 ( преди 9 месеца )
    Е освен да чрез намаляване на цените на новите и повече наличност на стари
  • #39
    До 39 ( преди 9 месеца )
    И според теб от какво ще стане от 5 на 10% без да се реши проблема с цената на зареждането дори да се предположи, че ще има повече зарядни макар силно да ме съмнява да стане наистина удобно и навсякъде в близките години
  • #38
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "едва ли някого отрича, че са подходящи за 5%" абсолютно всички антиелектрици това се опитват да ме убедят от няколко години насам. Че щом не били подходящи за тях, електромобилите били абсолютно неподходящи за никого. Дори за тези 5%, които са му преди две-три години бяха 1% защото електромобилите бяха много по-скъпи, а на автомагистрала Тракия нямаше 50 зарядни по 150 киловата, а две три зарядни по 50 kW, на които наистина се чакаше часове. Допускам че догодина ще са подходящи за 10%.
  • #37
    До 36 ( преди 9 месеца )
    Еми тогава какво се пениш и пишеш простотии, едва ли някого отрича, че са подходящи за 5%
  • #36
    До 35 ( преди 9 месеца )
    Е така де. Омръзна ми да повтарям, че електромобилите не стават за 95% от шофьорите в България защото са подходящи само за 1.Хора които имат къде да ги зареждат на нощна тарифа. 2. За хора които изминават много километри и разликата в цената на зареждане им покрива разликата в цените на електромобилите и автомобил с ДВГ. 3. Някой който така или иначе ще си купи автомобил за толкова пари и цената не може да го обърка. Тоест комбинацията от първите две или третото са не повече от 5%
fallback
Последни