fallback

Електрическите коли в ЕС със задължителен паспорт на батерията от 2027 г.

Цифровият документ ще посочва произхода и състоянието на агрегата, както и друга информация

Паспортите на батериите ще бъдат задължителни за всички електрически превозни средства, продавани в Европейския съюз от февруари 2027 г., като тяхната цел е да хвърлят светлина върху произхода на този основен агрегат.

Цифровите документи ще бъдат свързани с VIN и QR код, който, когато бъде сканиран с цифрово устройство, ще разкрие подробна информация за източниците и естеството на суровините преди производството, заедно с подробности като състоянието и капацитета на батерията.

Този ход е част от новия регламент на ЕС, който изисква производителят на батерията или превозното средство (в зависимост от това кой е произвел батерията) да разкрива въглеродните емисии, отделяни при производството и постепенно да включва по-големи пропорции на рециклирани материали в навечерието на 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ.

Паспортите на батериите ще хвърлят светлина върху често тъмните и взаимозаменяеми вериги за доставки и ще осигурят по-голяма прозрачност и възможности за внимателно разглеждане на предпроизводствения процес.

„Много производители дори не познават веригата си за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договорите, които се променят заради търсене по-ниски разходи,“ каза Елън Кери, главен служител по външните работи в компанията Circulor, която е специализирана в осветляване на веригата за доставки и създава паспорти на батерии.

Новите паспорти ще струва между 8 и 15 евро на батерия, като ще създават отчетност именно на тази верига за доставки – кой какво е направи, кога и къде. Те ще предупреждават производителите за промени в техните вериги за доставки, като едновременно с това ще разкрива източниците на кобалт, графит, литий, слюда и никел. Тези материали са основни за производството на батерии за електромобили.

За да запазят интелектуалната собственост, производителите ще имат достъп до пълния обем информация в паспорта на батерията, но другите страни ще бъдат ограничени в това, което могат да видят. Купувачите на електромобили, например, ще могат да видят общата информация и само част информацията за веригата за доставки. Те обаче ще бъдат напълно наясно със състоянието на капацитета на батерия и нейното здравословно състояние.

fallback
  • #2
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Момче добре ли си с главата? Спрете с омразата и лъжите бре, микса на ток на Япония е доста по-чист от този в Китай и най-големия източник е газ, а не въглища и си има значителен дял ВЕИ най-вече от панели и ВЕЦове
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Най-накрая ще лъсне истината колко мръсно е производството на японските автомобили, които ползват повече *** въглищна енергия, отколкото Япония. И ако китайските производители могат да използват възобновяема енергия, защото в Китай има най-много инсталирани ВЕИ в световен мащаб, то японските производители ще се затруднят, защото почти няма инсталирани ВЕИ. Тоест в тяхната пропаганда се твърди че са най-екологичните автомобили защото се произвеждат с въглища , и зареждат батериите си с бензин
fallback
Последни