fallback

Електрическите коли в ЕС със задължителен паспорт на батерията от 2027 г.

Цифровият документ ще посочва произхода и състоянието на агрегата, както и друга информация

Паспортите на батериите ще бъдат задължителни за всички електрически превозни средства, продавани в Европейския съюз от февруари 2027 г., като тяхната цел е да хвърлят светлина върху произхода на този основен агрегат.

Цифровите документи ще бъдат свързани с VIN и QR код, който, когато бъде сканиран с цифрово устройство, ще разкрие подробна информация за източниците и естеството на суровините преди производството, заедно с подробности като състоянието и капацитета на батерията.

Този ход е част от новия регламент на ЕС, който изисква производителят на батерията или превозното средство (в зависимост от това кой е произвел батерията) да разкрива въглеродните емисии, отделяни при производството и постепенно да включва по-големи пропорции на рециклирани материали в навечерието на 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ.

Паспортите на батериите ще хвърлят светлина върху често тъмните и взаимозаменяеми вериги за доставки и ще осигурят по-голяма прозрачност и възможности за внимателно разглеждане на предпроизводствения процес.

„Много производители дори не познават веригата си за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договорите, които се променят заради търсене по-ниски разходи,“ каза Елън Кери, главен служител по външните работи в компанията Circulor, която е специализирана в осветляване на веригата за доставки и създава паспорти на батерии.

Новите паспорти ще струва между 8 и 15 евро на батерия, като ще създават отчетност именно на тази верига за доставки – кой какво е направи, кога и къде. Те ще предупреждават производителите за промени в техните вериги за доставки, като едновременно с това ще разкрива източниците на кобалт, графит, литий, слюда и никел. Тези материали са основни за производството на батерии за електромобили.

За да запазят интелектуалната собственост, производителите ще имат достъп до пълния обем информация в паспорта на батерията, но другите страни ще бъдат ограничени в това, което могат да видят. Купувачите на електромобили, например, ще могат да видят общата информация и само част информацията за веригата за доставки. Те обаче ще бъдат напълно наясно със състоянието на капацитета на батерия и нейното здравословно състояние.

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тук обявите за продажба на виагра станаха повече от статиите за автомобили. Никой дори не си мърда пръста да ги трие. Вероятно са на процент към сайта или се продават направо в редакцията.
  • #31
    До 31 ( преди 3 месеца )
    Пък по-добре газови централи с по-малко персонал и по-бързо включване и изключване, но ние нямаме газ, а въглища
  • #30
    До 31 ( преди 3 месеца )
    Зависи колко им плаща, едва ли е близо до това да работят постоянно все пак така или иначе е ясно, че известни години въглищата ще са нужни поне зимата
  • #29
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тъй като енергийната сигурност се превърна в кодова дума за въглища през последните години, има ясен път за получаване на одобрение за изграждане на повече нови въглища, докато все още можете, каза ръководителят на проекта на Грийнпийс Гао Юхе......Загрижен за недостига на електроенергия, китайският държавен плановик обяви механизъм за ценообразуване на капацитета , който от януари ЩЕ ПЛАЩА на производителите, за да поддържат въглищните централи в експлоатация, НЕЗАВИСИМО ДАЛИ СЕ ИЗПОЛЗВАТ.
  • #28
    Пръцльо истината ( преди 3 месеца )
    Като ще обвиняваш другите в лъжа, защото са казали истината, която не отричаш, защото са ти я казали с цифри, какво смяташ, че постигаш? Като даваш цитати като вадиш думите от контекста, смяташ ли че някой ще ти повярва? Защо прекъсна цитата на Ройтерс на най-интересното? " Енергията от въглища съставлява около 70% от емисиите в Китай, който се е ангажирал да бъде въглеродно неутрален до 2060 г. .......След 2025 г. НЕ Е ЯСНО дали Китай ЩЕ ОДОБРИ НОВИ въглищни централи..
  • #27
    РУК ( преди 3 месеца )
    PLAID, ти ще споделиш ли най накрая какво караш? Айде стига разкази по клипчета и картинки! И ти като митичния си на дизелче, нали?! Да не се окаже, че едно и също дизелче карате, че много еднакъв стил на писане! Направо на шизофрения лъха!
  • #26
    РУК ( преди 3 месеца )
    До 25 - и клипчетата на пиленцата от Монако много ги коментират, ама не са взели Оскар за тях! Сещаш ли се за какво ти говоря или да ти го разделя на срички!
  • #25
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Оповестиха ли вече официално продажбите за 2023? Model Y е най-продаваната кола в Света пред Королата, нали? Да не е заради 500 коня 4х4, 2 багажника, 250 км/ч, 250 кВт DC заряд за 20 мин. и Camp mode, с който можеш да живееш 1 седмица зимата в колата на топло? Или за Octovalve термопомпата и най-доброто 4х4 в света за джобни пари? Или за 2 лв на 100 и безплатна синя зона? Или за панорамата от край до край и 2200 литра багажен обем като на кемпер? Все е за нещо, те хората не са глупави
  • #24
    Последния Софиянец ( преди 3 месеца )
    В двете статии за електрички коментарите (общо) доближават 100 , ама нямало интерес към електричките :)
  • #23
    Гост ( преди 3 месеца )
    Тесла сглобена с батерия с китайски паспорт.
fallback
Последни