fallback

Електрическите коли в ЕС със задължителен паспорт на батерията от 2027 г.

Цифровият документ ще посочва произхода и състоянието на агрегата, както и друга информация

Паспортите на батериите ще бъдат задължителни за всички електрически превозни средства, продавани в Европейския съюз от февруари 2027 г., като тяхната цел е да хвърлят светлина върху произхода на този основен агрегат.

Цифровите документи ще бъдат свързани с VIN и QR код, който, когато бъде сканиран с цифрово устройство, ще разкрие подробна информация за източниците и естеството на суровините преди производството, заедно с подробности като състоянието и капацитета на батерията.

Този ход е част от новия регламент на ЕС, който изисква производителят на батерията или превозното средство (в зависимост от това кой е произвел батерията) да разкрива въглеродните емисии, отделяни при производството и постепенно да включва по-големи пропорции на рециклирани материали в навечерието на 2035 г., когато ЕС ще забрани продажбата на нови автомобили с ДВГ.

Паспортите на батериите ще хвърлят светлина върху често тъмните и взаимозаменяеми вериги за доставки и ще осигурят по-голяма прозрачност и възможности за внимателно разглеждане на предпроизводствения процес.

„Много производители дори не познават веригата си за доставки и често доставчиците се сменят около три или четири пъти годишно въз основа на договорите, които се променят заради търсене по-ниски разходи,“ каза Елън Кери, главен служител по външните работи в компанията Circulor, която е специализирана в осветляване на веригата за доставки и създава паспорти на батерии.

Новите паспорти ще струва между 8 и 15 евро на батерия, като ще създават отчетност именно на тази верига за доставки – кой какво е направи, кога и къде. Те ще предупреждават производителите за промени в техните вериги за доставки, като едновременно с това ще разкрива източниците на кобалт, графит, литий, слюда и никел. Тези материали са основни за производството на батерии за електромобили.

За да запазят интелектуалната собственост, производителите ще имат достъп до пълния обем информация в паспорта на батерията, но другите страни ще бъдат ограничени в това, което могат да видят. Купувачите на електромобили, например, ще могат да видят общата информация и само част информацията за веригата за доставки. Те обаче ще бъдат напълно наясно със състоянието на капацитета на батерия и нейното здравословно състояние.

fallback
  • #12
    Хвалипръц ( преди 10 месеца )
    Ха-ха, Лъжлив Тесльо, ти си пълен безумец. Процентът на ВЕИ няма нищо общо с въглеродните емисии. В Китай 70% от електричеството е от въглища: "Coal power makes up about 70% of emissions in China, which has committed to being carbon neutral by 2060." Няма никакъв начин енергията в китай да е по-чиста от в Япония. Долен лъжец си, Тесльо, злобна зомбирана маймунка.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,тази стъкмистика за Япония е отпреди 30 години.
  • #10
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Тъкмо ще лъсне истината за китайските батерии на Тесла.
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бърза справка показва, че ВЕИ в Китай има над 30% дял А в Европа над 40%. Тоест Япония е държавата с най-мръсно производство.
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А пък производството на зеле в Тайван представлява не знам си колко процента от потреблението на Индонезия. Какво общо има цитираното от тебе с темата? Дай сравнение на енергийния микс на Япония с енергийния микс на Китай за да сравним? Точно от това зависи колко често е произведена батерията и не само батерията, а цялата промишленост? Фактите показват че 72% от енергията в Япония се произвежда от изкопаеми горива, което е значително повече от процента в Китай.
  • #7
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 1 и 6: Лъжлив Тесльо, поредната ти опорка е елементарна за оборване: Dec 21 (Reuters) - China's power sector emissions of carbon dioxide (CO2) and equivalent gases will surpass 4 billion metric tons for the first time in a calendar year in 2023, as the country cranks up coal-fired electricity output to new highs.
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    През 2022 г. делът на ВЕИ в общото производство на електроенергия в Япония, включително потреблението на място, се оценява на 22,7%, само леко увеличение от 22,4% ...Изкопаемите горива представляват 72,4% от общата електроенергия, спрямо 71,7% през предходната година. Втечненият природен газ представлява 29,9%, спад от 31,7% година по-рано, докато въглищата се увеличават до 27,8% от 26,5% година по-рано. ..ядрената енергия представлява 4,8% спрямо 5,9% предходната година.
  • #5
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Тук не се внасят Тесли от САЩ с китайски батерии защото от САЩ се внасят S и X които са с чисто японски
  • #4
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен,освен на газ,в Япония разчитат на АЕЦ.
  • #3
    Гост ( преди 10 месеца )
    Тъкмо ще падне още една опорка на мити4ния бустер.Тесла произведена в САЩ с китайска батерия по паспорт.
fallback
Последни